אביב השם אביב מתייחס לאחת מארבע עונות השנה, ולמעשה מבטאת את תחילת הפריחה והמעבר בין החורף הקר לקיץ החם. השימוש בעונה זאת לרוב מגיע כדי לתאר רגעים של התחדשות, פריחה וצמיחה. עונת האביב אף מוזכרת במקרא בהקשר של חג הפסח שנקרא, בין היתר, חג האביב

אביב גפן שמות  (צילום: Miriam Alster Flash90)
השם אביב מסמל פריחה | צילום: Miriam Alster Flash90
 

אופיר השם אופיר מסמל אוצר, שפע, עושר והצלחה ומבטא את העושר שחשים ההורים לאחד הולדת הילד החדש. בתנ"ך, הזהב מאופיר שימש לבניית בית המקדש ולכן יש פה גם ממד של אמונה וחיבור למסורת וציפייה לבניית בית המקדש השלישי

בר - הורים הבוחרים בשם בר לילדיהם רוצים לבטא את השאיפה שלהם לכך שהצאצא יישאר נקי וטהור כביום היוולדו. כמו כן השם מסמל כי הצאצא הוא בעצם התבואה של אהבת הוריו. 

בר רפאלי  (צילום: עופר חן)
בר רפאלי. ההורים שלה רצו לסמל כמה הם אוהבים אותה | צילום: עופר חן
 

גפן - הגפן הוא פרי מיוחד ביהדות, ועל היין המופק ממנו נתקבעה ברכה מיוחדת "בורא פרי הגפן". כמו כן הגפן מסמלת פוריות ("אשתך כגפן פוריה") וזוגיות טובה ("ענבי הגפן בענבי הגפן").

גפן ברקאי (צילום: עופר חן)
גפן ברקאי | צילום: עופר חן
 

חן - הורים הבוחרים בשם חן לילדיהם רוצים לבטא את תקוותם ושאיפתם כי הצאצא ימצא חן בעיני הסובבים אותו, יתחבב עליהם ויעשה רושם טוב בזכות אצילות, מידות טובות, נועם הליכות ויופי פנימי וחיצוני כאחד.

טל - הורים הבוחרים בשם טל לילדיהם רוצים לבטא את החיבור שלהם לטבע, למים ולערכים של צמיחה והתחדשות. הבחירה בשם היא גם הצהרה על אמונה באל ועל היותו הבעלים על השפע בעולם.

ירדן - הורים הבוחרים בשם ירדן רוצים לבטא את החיבור שלהם לטבע בכלל ולארץ ישראל ועולם המים בפרט. השם מביא עמו ערכים של זרימה, עוצמה, חיים ורוחניות.

ליאל - הורים הבוחרים בשם ליאל רוצים לבטא את החיבור שלהם לאל, את ההכרה ואת האמונה החזקה שלהם בו. כמו כן השם מבטא זיקה למקורות היהודיים ואת השאיפה כי הצאצא ילך גם הוא בדרך זו.

סול - השם סול מביא עמו ערכים של שמחה, אור, אופטימיות, רוחניות ורגש. השם מבטא חיבור של ההורים לעולם הטבע ולעולם המוזיקה ואת זיקתם למרחב הבינלאומי ושאיפתם להיטמע בתרבות הגלובלית.

רתם  - הורים הבוחרים בשם רותם, מעבר לחיבור לעולם הטבע והצומח, רוצים להעניק לילדיהם מידות כמו נחישות, עוצמה, סתגלנות ופריחה.

רותם סלע (צילום: Noam Revkin Fenton Flash90)
רותם סלע, נחושה, עוצמתית וסתגלנית | צילום: Noam Revkin Fenton Flash90