עוד עשור עומד להסתיים ושנת 2020 תכף עומדת להתחיל, ואם אתם הורים, בטח מעניין אתכם לדעת אילו שמות היו הכי פופולאריים בעשור האחרון. אילו שמות לבנות היו הכי אהובים? ומהם השמות לבנים הכי נפוצים?

אמנם זו לא הרשימה הסופית, כי שנת 2019 עוד לא הסתיימה, אבל יש לנו תחושה שהשמות היפים האלו ימשיכו לככב בראש הרשימה גם בעוד כמה חודשים. קבלו את עשרת השמות הגדולים של העשור באוכלוסיה היהודית, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה:

השמות הכי הכי לבנים

נעם: סביר להניח שלא יפתיע אתכם לגלות שזה השם הכי אהוב ופופולארי לבנים. הורים שקוראים כך לבנים שלהם רוצים לבטא את השאיפה שהם יהיו אהובים, רצויים ונוחים לבריות. האנשים ששמם נעם הם אנשים ביתיים, מאוזנים ויציבים, שמחוברים לאדמה ולקרקע אבל שואפים לשלמות. אנשים ריאליים ומעשיים בעלי מוסר עבודה גבוה, משמעת עצמית והעדפה למסגרות ולשגרה.

אורישם ארץ-ישראלי מקסים, שכולל בתוכו את המילה אור, שמבטאת אנרגיה שמימית וחזקה. הוספת האות י' מביאה רובד אישי ומשפחתי, בכך שההורים מצהירים כי הילוד מביא להם שמחה – האור שלי.

איתינראה שבעשור האחרון הורים  העדיפו שמות פשוטים ונעימים – ואיתי הוא בדיוק שם כזה. יש כאלו שנותנים את השם איתי כראשי תיבות של "ארץ ישראל, תורת ישראל" או "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני". כך או כך, השם הזה מככב כבר כמה שנים ברציפות במקומות הראשונים בדירוג השמות שניתנו לבנים.

דוד: מי לא ירצה לתת לבנו שם של מלך? דוד הוא אחת מהדמויות החשובות בהיסטוריה ובמסורת של עם ישראל, והורים שבוחרים בשם הזה לבנם רוצים לבטא את החיבור שלהם למסורת ולתרבות היהודית, ולאפיין את הרך הנולד בערכים של עוז, גבורה ומנהיגות.

יוסף: איזה שם מעורר תקווה. השם יוסף מגיע מהתנ"ך, והוא שמו של הבן הראשון של רחל אמנו ויעקב אבינו. השם ניתן לו על שום תקוותה של רחל להרות וללדת בן נוסף, וכמוהה, הורים שבוחרים בשם הזה לבנם מבטאים את רצונם להביא ילדים נוספים או מבקשים שהאל יוסיף למלא את משאלות ליבם לטובה. השם מסמל אדם צדיק עם אישיות גדולה וחוכמה יוצאת דופן.

והמנצחות הן

נעה: היה לנו ברור שהשם המקסים הזה יפתח את הרשימה שלנו. השם נעה מבטא ערכים של עוצמה נשית, נחישות, משפחתיות ושוויון, והורים שבוחרים בשם הזה מבקשים להקנות לבתם את הערכים האלה – אולי הערכים הכי חשובים שאפשר לתת לבת חדשה שמגיעה למשפחה.

נועה קירל (צילום: אביב חופי)
נועה קירל. עוצמה נשית ומשפחתיות | צילום: אביב חופי

תמר: עוד שם של אישה עוצמתית. מקור השם תמר מגיע מהתנ"ך, ואמנם הסיפור שלו אינו פשוט, אבל הוא מסמל נשים חזקות, אמיצות, יוזמות, יצירתיות, נחושות ובעלות עוצמה נשית.

שירה: גם השם הזה מגיע אלינו מהתנ"ך, והוא מופיע בספר שמות כתיאור לפזמון ומנגינה. ומי לא רוצה לרקוד ולשיר כשהוא רואה את בתו החדשה? הורים שבוחרים בשם שירה לבתם רוצים לבטא את השמחה שלהם לצד הרצון להעניק לה גישה חיובית לחיים, יצירתיות, שמחה, נשיאת חן בעיני הסובבים וזיקה לעולם המוזיקה.

מאיה: השם הזה עושה קאמבק בשנים האחרונות, ולנו איכשהו הוא תמיד מזכיר פריחה ושמחה. השם מאיה מגיע מהמילה הרומית-לטינית 'מאי' - שמה של אלת האביב והפריון במיתולוגיה. בשפה הארמית, הערבית וההודית פירוש השם הוא מים, וזהו גם שמו של שבט עתיק ממרכז אמריקה.

מיה דגן בדרכים (צילום: צ'ינו פפראצי)
ממש כמו אלת האביב | צילום: צ'ינו פפראצי

יעל: השם המקסים הזה כנראה תמיד תמיד יהיה באופנה, ואנחנו מאוד מרוצים מזה. השם יעל מגיע מהתנ"ך: יעל אשת הקיני מוזכרת בספר שופטים כאישה אמיצה שהרגה את סיסרא, ותרמה למאמץ המלחמתי של דבורה הנביאה וברק בן אבינועם. יעל הוא גם אחד מבעלי החיים הכי אציליים, והורים שבוחרים בשם הזה לבתם מבקשים להעניק לה ערכים של אומץ, גבורה, חריצות, עוצמה נשית, וגם חיבור לטבע ולעולם החי.