האם תהיתם מדי פעם עד כמה השם שלכם הוא פופולארי, ולכמה אנשים במדינה קוראים בדיוק כמו לכם? או שאולי עומד להיוולד לכם תינוק או תינוקת חדשים ואתם כבר כמה ימים מנסים לבחור שמות לבנים או לבנות ועדיין לא מצאתם את השם הנכון עבורכם? אז בדיוק בשביל אנחנו פה. קבלו את הרשימה הכי חשובה שתקראו היום: רשימת השמות הכי הכי נפוצים בישראל, על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. 

פותח את הרשימה הוא השם יוסף – ואם מעניין אתכם כמה אנשים בשם הזה מסתובבים בינינו אז התשובה היא 95,653 נכון לכתיבת שורות אלו. הסיבה לכך היא פשוטה: השם יוסף הוא שם דו-לאומי, וכך גם ישראל – מה שאומר שגם התושבים היהודים וגם הערבים משתמשים בשם זה. מיד אחריו מגיע השם מוחמד עם כ-90,000 הורים שבחרו לבנם את השם הזה.

ברשימת השמות אפשר למצוא גם שמות רבים מסורתיים, בהם השם אברהם, יעקב ויצחק (מקום 5, 6, 7) וגם שמות מודרניים יותר כמו השם דניאל שנמצא במקום השמיני, איתי (שנמצא גם בעשרת השמות המחופשים ביותר לחודש נובמבר) ועומר (שנמצא במקום ה-17, עם 33,043 בנים שנקראו בשם הזה).

אנה ארונוב  (צילום: צ'ינו )
החזירה את השם לאופנה | צילום: צ'ינו

גם את השפעת גל העלייה הגדול מרוסיה אפשר לראות עם השמות אלכסנדר שמגיע מיד אחרי השם עומר (עם 33,003 שמות), ובוריס שתפס את המקום ה-78 עם 11,944 בוריסים שגרים כיום בישראל. סוגר את רשימת השמות הנפוצים ביותר הוא השם עומרי – אך יש לנו הרגשה שאם נבדוק את הרשימה הזו עוד עשר שנים יהיו הרבה הרבה יותר בנים עם השם הזה.

ומה עם השמות הכי אהובים לבנות? אז השם המנצח עם 61,595 קולות הוא השם שרה, ומיד אחריו רחל, מרים ואסתר, מה שנראה די הגיוני לאור העובדה שזהו שם שמיוחס יותר למגזר הדתי, שמביא לעולם מספר ילדים רב יותר מהחילוניים.

במקום החמישי עם 45,239 בנות שנקראות בשם זה, נמצא השם יעל, ואיתו עוד כמה שמות שתמיד כנראה יהיו באופנה, כמו תמר במקום ה-8 ונועה במקום העשירי. השם נועה הוא גם השם הנפוץ ביותר לבנות בעשור האחרון, ואפשר להבין למה הוא שם מנצח. 

אדל  (צילום: Tinseltown, shutterstock)
כשרואים את אדל אפשר להבין למה כל כך אוהבים את השם הזה | צילום: Tinseltown, shutterstock

גם פה, כמו ברשימת השמות לבנים אפשר לראות ההשפעה הרוסית על מדינתנו הקטנה, עם 20,114 אנה, 19,358 ילנה, ו-18,500 אירינה. שמות שהפתיעו והצליחו להשתרש בתרבות הישראלית שלנו הם שמות כמו אדל (במקום ה-89) וליאל, שנמצא במקום ה-100 עם 9,510 הורים שהבינו כי זה השם הכי יפה לבת שלהם.

בדקו אם השם שלכם גם ברשימה: