לפני קצת יותר משבועיים, העולם כולו רעש וגעש בעקבות אישה אחת ממאלי, האלימה סיסי (25), שילדה בבת אחת תשיעייה. זאת אחרי שלפני כן נתבשרה שיש ברחמה שבעה עוברים בלבד (סה"כ עניין שבשגרה, לא?). במהלך הלידה הדרמטית והנדירה נולדו חמש בנות וארבעה בנים, בשבוע ה-30 להריונה של סיסי, כשכל אחד מהם שוקל כ-1.1 קילוגרמים בלבד.  

כעת, פורסם כי שבוע לאחר הלידה, ניתנו לתינוקות שמות, בטקס דתי על פי המסורת האיסלאמית המקובלת על המשפחה. שניים מהתינוקות הזכרים, מוחמד ובאה, נושאים את שמותיהם של נשיא מאלי ומלך מרוקו, כאות תודה על העזרה שרשויות שתי המדינות העניקו ללידה בטוחה של התינוקות. שמות חמש הבנות הם הווה, אדאמה, פאטומה, אואמו וקדידיה. שני הבנים האחרים נקראים אלחד'י ואומאר.

חלק מהתינוקות של סיסה בפגייה (צילום: צילום מסך, facebook)
חלק מהתינוקות של סיסה בפגייה | צילום: צילום מסך, facebook

טקס הטבילה המסורתי עצמו נערך בעיר בה גרה המשפחה בטימבוקטו, בצפון המדינה המערב-אפריקאית הענייה. בטקס נכחה המשפחה המורחבת הכוללת חמישה דודים ודודות ושני זוגות של סבים וסבתות. מי שלא היו נוכחים בטקס אלו התינוקות הרכים וגם האלימה עצמה, שיצאה רק לאחרונה ממחלקת טיפול נמרץ, אחרי שהייתה בסכנת חיים בעקבות אובדן דם רב בלידה עצמה. 

גם אל התינוקות עצמם יש  גישה מוגבלת, שכן הם נמצאים בקבוצת סיכון להידבקות בזיהומים. כדי למלא את מקומה של האם, ישנו צוות של 18 אחים ואחיות שמטפלים בקטנטנים ודואגים שלא יחסר להם דבר בתחילת חייהם. שניים מהתינוקות עדיין מונשמים, אך כל האחים הטריים יצטרכו לבלות לפחות עוד שלושה חודשים ביחידה לטיפול נמרץ יילודים במרוקו. 

כזכור, אם כל תשעת התינוקות ישרדו, הלידה תשבור את שיא גינס העולמי הנוכחי בקטגוריה, אותו קבעה 'אוקטום' נדיה סולמן בשנת 2009, שילדה שמונה תינוקות ששרדו.

בהריון או אחרי לידה? מזל טוב! באפליקציית איזי ריכזו את כל מה שחשוב לדעת: