לפני שמונה שנים ילדה נטלי פורטמן בו ראשון והחליטה לתת לו את השם הבלתי נשכח: אלף. אתם יכולים לחשוב על זה מה שאתם רוצים אבל פורטמן יודעת מה שהיא עושה: משמעות המילה אלף בקבלה קשורה למוצא היקום, והיא גם האות הראשונה של כל אותיות הא-ב.

ועכשיו גם לכם מצטרף בן ראשון למשפחה, והחלטתם להעניק לו את השם שמתחיל באות הראשונה, או שאולי לשניכם מתחיל השם באות א ואתם רוצים שמות שמתכתבים זה עם זה, או שפשוט אתם אוהבים את האות א – וגם זו סיבה מספיק טובה. לפני שאתם בוחרים את השם כדאי שתדעו את משמעות השם, ומה אתם מעדיפים יותר: שמות בינלאומיים, או אולי שמות פופולאריים יותר? אז אחרי שנתנו לכם רעיונות לשמות של בנות באות א וכיוון שאנחנו דוגלים בשוויון מגדרי – קבלו עשרה שמות לבנים באות א.

נטלי פורטמן (צילום:  Alberto E. Rodriguez / Stringer, getty images)
הלכה על האות הראשונה. נטלי פורטמן | צילום: Alberto E. Rodriguez / Stringer, getty images

אופיר - השם אופיר מסמל אוצר, שפע, עושר והצלחה ומבטא את העושר שחשים ההורים לאחד הולדת הילד החדש. בתנ"ך, הזהב מאופיר שימש לבניית בית המקדש ולכן יש פה גם ממד של אמונה וחיבור למסורת וציפייה לבניית בית המקדש השלישי.

אייל - השם אייל מאפיין אנשים שיש להם חיבור עמוק עם המשפחה שלהם בכלל ועם הוריהם, בנות זוגם וילדיהם בפרט. הם מתאפיינים בהיותם קשובים לסובבים אותם, בנדיבות שלהם וביצירתיות שלהם.

אימרי - הורים הבוחרים בשם אימרי לבנם רוצים לחנך אותו לדעתנות, כריזמה, מנהיגות, יוזמה וכן לבטא את החיבור שלהם לעולם התנ"ך והמקורות היהודיים.

איתמר - השם איתמר מופיע בתנ"ך כשמה של דמות תנ"כית - בנו הרביעי של אהרון הכהן הגדול. איתמר נחשב לאדם צדיק והיה אחראי על העבודה של הלוויים במשכן. אנשים בשם איתמר הינם אנשים שהרגש מוביל אותם ופותח להם דלתות. אנשים חברותיים, בעלי אופי נעים וטוב ועל כן הם אהובים על הסובבים אותם ולרוב מוקפים בחברים.

אליאב אוזן (צילום: צ'ינו פפראצי)
אליאב אוזן - האל שומר וקרוב אליו | צילום: צ'ינו פפראצי

איתן - השם איתן למעשה מתאר אדם יציב שמשדר ביטחון. בנוסף, איתן מופיע בתנ"ך כשמן של דמויות תנ"כיות וביניהן - איתן האזרחי שהיה מפורסם בזכות החכמה שלו. אחד ההקשרים בהם מוזכרת המילה איתן בתנ"ך היא כתיאור של נחל איתן - נחל הזורם כל השנה. מכיוון שמים נמשלו לחיים, האיתנות של הנחל מעידה על בריאות, שפע ויציבות שההורים שואפים להקנות לבנם.

אליאב - השם אליאב מורכב מצירוף של "אלי" ו-"אב", כלומר - האל הוא האב שלי. הורים שקוראים כך לבנם מבטאים את תחושתם כי האל שומר עליהם וקרוב אליהם וגם מקווים כי הוא יגונן כך גם על בנם.

אלירן - השם אלירן מגיע מהשפה העברית והוא מורכב מצירוף של שתי מילים: "אלי" ו"רן", האל שלי שמח, האל שלי מביא לי שמחה. הורים הבוחרים להעניק את השם אלירן לבנם רוצים לבטא את אמונתם הרבה באל, את תחושת השמחה שהוא מביא להם ואת התקווה שלהם שהאל שמח בהולדת בנם.

אלמוג - השם אלמוג מבטא מצד אחד חיבור עמוק לטבע, לקיץ לים וליופי שהוא מצד. מצד שני הוא מבטא יוקרה, איכות ואפילו מצרך שנחשב לאוצר. שני אלה משקפים את תחושתם של ההורים לגבי הצאצא שלהם.

אראל - הורים הבוחרים בשם אראל לבנם שואפים בעצם לכך שהוא יהיה זך וטהור כוונות כמו המלאכים בעולם וכן שיהא שליח מצווה לדברים טובים ומשימות חיוביות ומעצימות. ההורים בעצם מנכסים לו גם שליחות בכך שהגיע לביתם והוסיף להם שמחה וטוב.