מרץ אומנם הסתיים, אבל הוא מביא איתו את הפינה האהובה עלינו: השמות שהכי אהבתם בחודש הזה. אז יש פה כמה שמות חדשים, כמה ישנים, ובעיקר כמה שממש כדאי לשים לב אליהם, כי אולי אולי הם יהיו השם הבא של התינוק או התינוקת שבדרך. אז קדימה, הנה זה בא: 

  1. נבו: השם נבו מגיע אלינו מספר דברים שבתנ"ך, שם הוא מופיע כשמו של ההר עליו עמד משה בכניסה לארץ ישראל ומשקיף ממנו לעברה מכיוון שהכניסה לארץ נאסרה עליו. על פי המסורת ההר ממוקם באזור ירדן. הורים הבוחרים בשם נבו לבנם רוצים להקנות לו ערכים של אהבת הארץ והמולדת, חיבור לתורה ולמקורות היהודיים, תקווה וגישה אופטימית לחיים שתלווה אותו לאורך כל שנות חייו.

  2. אמרי: השם אימרי מגיע אלינו מהתנ"ך, שם הוא מופיע בספר דברי הימים א' ובספר נחמיה בכתיב חסר (אמרי), כשמו של אבי זכור, מבוני החומה המחודשת של ירושלים. מקורו בקיצור השם המקראי אֲמַרְיהו. הורים הבוחרים בשם אמרי לבנם רוצים לחנך אותו לדעתנות, כריזמה, מנהיגות, יוזמה וכן לבטא את החיבור שלהם לעולם התנ"ך והמקורות היהודיים.

  3. איתי: מקור השם איתי הוא בתנ"ך, שם נזכרות שתי דמויות בשם זה. אחת מהן היא איתי הגתי שמוזכר בספר שמואל ב' כמי שהלך אחרי דוד המלך והאמין בו, והשנייה איתי בן-ריבי – גם הוא אחד מגיבוריו של דוד המלך. השם איתי מאפיין אנשים נאמנים וערכיים אך יחד עם זאת גם אמיצים השואפים לכוח ולעוצמה.
     
  4. יהב: מקור השם יהב איננו ודאי. המילה יְהָב –  שניקודה שונה במקצת מזה של השם הפרטי בן ימינו יַהַב – מצויה בספר תהילים שבתנ"ך. פירושה המילולי המקובל של יְהָב הוא 'תקווה ורצון'. השם יהב מהווה ראשי תיבות של "יהיה ה' בעזרי", כלומר - האל יעזור לי. בנוסף השם כולל את האותיות י' ו-ה' המעידות כי השם מבטא אמונה חזקה באל ורצון להיתלות בו ולקוות בהיותו טוב לבריותיו.

  5. אריאל: יש הטוענים כי אריאל הוא גם שמו של המלאך שאחראי לריפוי ולהתחלות חדשות. מעבר לכך שהשם אריאל מבטא את הכוח ועוצמה שההורים רוצים להעניק לצאצא שלהם ואת הקשר המיוחד לעיר ירושלים, יש פה גם אלמנט רך ונוסף של שמחה על ההתחלה החדשה והחיים החדשים שבדרך.

  6. ארייה: השם אריָה מגיע אלינו מהשפה האיטלקית ופירושו אוויר לנשימה, שאיפה. כמו כן, בעולם המוזיקה אריה היא כינוי לחיבור שירי או שירת יחיד באופרה או באורטוריה, בליווי כלי. הורים הבוחרים בשם זה לביתם לרוב מכירים ואוהבים את עולם השירה והמוזיקה ורוצים להנחיל אותו הלאה גם אצלה. כמו כן, יש בבחירת שם זה ניסיון להעניק ערכים בינלאומיים לבתם ולפתוח לה דלתות בעולם הגדול.

  7. נועה: המקור של השם נועה הוא בתנ"ך שם הוא מופיע כשמה של אחת מחמש בנות צלופחד שביקשו באופן חריג לרשת את נחלתו מכיוון שלא היו לו בנים. ניתן לכתוב את השם גם בכתיב חסר - נעה. השם נועה מבטא ערכים של עוצמה נשית, צדק, נחישות, משפחתיות ושוויון. הורים הבוחרים בשם זה לבתם רוצים להקנות לה את הערכים האלה, בתקווה שילוו אותך לאורך כל שנות חייה ויסייעו לה להתמודד עם האתגרים המצפים לה.

  8. ליה: השם ליה מגיע מהשפה העברית והוא הלחם של המילים "לי" ו"יה", כלומר האלוהים שלי או האלוהים בשבילי. השם ליה הוא גם כינוי לשם התנ"כי לאה, שמה של אחת מארבע האימהות של עם ישראל, אשתו של יעקב אבינו, אחותה של רחל אמנו ובתו של לבן הארמי.

  9. ניב: מקור השם ניב הוא בשפה העברית והוא מכנה פתגם, סגנון שפה מקומי, ביטוי, דרך דיבור והוא מוזכר גם בספר ישעיהו. פירוש מילולי נוסף לשם ניב הוא שן חדה שנמצאת אצל בעלי חיים יונקים, המיועדת לשיסוע המזון כדי להקל על אכילתו. לעיתים שן זו משמשת גם בנשק וכמקור להרתעה. הורים הבוחרים בשם ניב רוצים להעניק ערכים של תקשורתיות, כושר התבטאות, חדות מחשבה, יצירתיות, חיבור והיכרות עם השפה העברית על כל גווניה.

  10. מיקה: הפירוש המילולי של השם מיקה נגזר משמה הלטיני של קבוצת מינרלים צורניים (Micare) שנקראים בעברית גם בשם "נציץ". כמו כן השם משמש כשם חיבה וקיצור לשם מיכל או מיכאלה. הורים הבוחרים בשם מיקה רוצים לבטא את תחושתם כי התינוקת החדשה שנולדה היא אוצר יקר עבורם ומוסיפה לחייהם אור, שמחה ואושר. השם מבטא ברק, יוקרה, ייחודיות וקסם אישי, ערכים אותם ההורים רוצים לקנות לבתם. 

החמישייה: השמות שפספסתם וכדאי לשים אליהם לב

  1. רזיאל: השם רזיאל הוא צירוף של המילים "רזי" (הסוד שלי) ו"אל", כלומר - הסוד שלי מהאל. על פי המקורות ביהדות ובקבלה - רזיאל הוא שמו של המלאך האחראי להעביר את הסוד של האל לבני האדם. השם רזיאל מביא איתו ערכים מאוד רוחניים כמו אמונה, חיבור למקורות, אינטליגנציה רגשית, והבנה בתורת הסוד. הורים הבוחרים בשם זה לבנם רוצים להעניק לו את החיבור לאל והאמונה בו, לצד השאיפה כי האל ישמור עליו במהלך חייו. 

  2. גלאור, גל-אור: השם גלאור, שלעתים נכתב גם כשתי מילים נפרדות (גל-אור), מורכב מצירוף השמות גל ו-אור, ומשמעותו תנועה של אור או חלקיקים אלקטרומגנטיים שנעים באוויר במהירות ומאפשרים לנו לחזות במציאות. הורים הבוחרים בשם גלאור רוצים לבטא את העובדה שהולדת התינוק החדש או התינוקת החדשים מוסיפים להם אור לחיים ומכניסים שמחה ותקווה למציאות חייהם. האור הוא הדבר הראשון שנברא ביקום על פי המסורת, מה שגם מבטא את הראשוניות והבראשיתיות של הלידה, לצד התנועתיות שמגיעה עם השם גל. 
     
  3. רשף: השם רשף מגיע אלינו מהתנ"ך, שם הוא מופיע בספר חבקוק במשמעות של אש, ניצוץ או הצתה. כמו כן, השם רשף הוא גם שמו של אל כנעני עתיק המזוהה עם אפולו מהמיתולוגיה היוונית והרומית. הורים הבוחרים בשם רשף לבנם רוצים לבטא את האור וההתלהבות שהוא הכניס לחייהם ולהעניק לו ערכים של עוצמה, הצלחה, נחישות, מנהיגות וייחודיות יוצאת דופן. 

  4. צדף: צדף הוא למעשה שמה של קונכייה, הבית והשלד המגן של הרכיכות המתקיימות בים. הצדף נוצר למעשה כשהרכיכה עוזבת את הקונכייה והיא מסיימת את תפקידה, אז הצדף נמשה אל החוף ומשמש גם לתכשיטים וחפצי נוי לבית. הורים הבוחרים בשם צדף לילדיהם רוצים לבטא את הזיקה העמוקה שלהם לעולם הטבע בכלל ועולם המים בפרט, כמו גם את השאיפה כי ככל שהשנים יעברו ילדיהם יגדלו, יתפתחו ויגלו את האוצר הפנימי שמהם. כל זאת לצד ערכים של אהבה, ניקיון ויצירתיות. 
  5. גונן: המקור לשם גונן הוא בשפה העברית, בה פירושו הוא אדם שהגן, שמר, העניק הגנה, מקלט וביטחון על אדם אחר, לרוב חלש ממנו. הורים הבוחרים בשם גונן לבנם רוצים להעניק לו ערכים כמו אומץ לב, נחישות, אכפתיות, מנהיגות והובלה. זאת לצד השאיפה שלהם לגונן עליו בעצמם, עד שיגדל ויממש את הפוטנציאל שלו.