שבועות מאחורינו, חודש יוני כבר התחיל, מה שאומר שזה בדיוק הזמן להעלות את הכתבה המסורתית של השמות שהכי אהבתם, והפעם בחודש מאי. אה כן, וזוכרים את הפינה החדשה עם השמות שכדאי לשים לב אליהם? גם שם ניסינו לרמוז שאנחנו מוכנים לקיץ:

  1. אימרי
    זו פעם שלישית שהשם אימרי חוגג את המקום הראשון, והוא ממש לא מראה סימנים של לעזוב. השם אימרי מגיע אלינו מהתנ"ך שם הוא מופיע בספר דברי הימים א' ובספר נחמיה כשמו של אבי זכור, אחד מבוני החומה המחודשת של ירושלים. משמעות השם בשפה העברית היא ציווי לגוף שני נקבה להגיד דבר מה.

  2. אריאל
    השם אריאל, שם יוניסקס מופלא, מופיע בתנ"ך כאחד משמותיה של העיר ירושלים. כמו כן, השם מורכב מצירוף של המילים "אריה" ו"אל", כלומר - העצמת האל וייחוס ערכים של אומץ, גבורה, שליטה וכוח.

  3. ארייה
    לא חשבתם שתהיה לנו עשירייה בלי השם ארייה, נכון?. השם שמסרב לעזוב אותנו לרגע, מגיע אלינו מהשפה האיטלקית ופירושו אוויר לנשימה, שאיפה. כמו כן, בעולם המוזיקה ארייה היא כינוי לחיבור שירי או שירת יחיד באופרה.

  4. ארבל
    השם ארבל מוכר בימינו כשמו של הר או מצוק בגליל התחתון שבצפון הארץ. בתקופת התנ"ך ובימי בית שני שכן על מצוק זה יישוב כהנים עם שם זהה.

  5. נועה
    המקור של השם נועה הוא בתנ"ך שם הוא מופיע כשמה של אחת מחמש בנות צלופחד שביקשו באופן חריג לרשת את נחלתו מכיוון שלא היו לו בנים. ניתן לכתוב את השם גם בכתיב חסר - נעה.

  6. איתי
    מקור השם איתי הוא בתנ"ך שם נזכרים שתי דמויות שנקראות בשם זה. אחת מהן היא איתי הגתי שמוזכר בספר שמואל ב' כמי שהלך אחרי דוד המלך והאמין בו, והשנייה איתי בן-ריבי – גם הוא אחד מגיבוריו של דוד המלך. יש הנותנים לשם איתי ראשי תיבות של "ארץ ישראל, תורת ישראל" וכן "אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני". השם מדורג כבר כמה שנים ברציפות במקומות הראשונים בדירוג השמות שניתנו לזכרים יהודים.

  7. לני
    לשם לני יש כמה פירושים ומקורות. בשפה הגרמנית השם לני הוא קיצור של השם ליאונרד, בשפה היוונית השם לני הוא קיצור של השם הלנה. יש מי שמפרשים כי השם לני הוא ראשי תיבות של - לי נתן ה' (האל). 

  8. ארי
    המקור של השם ארי הוא בתנ"ך שם הוא מוזכר כמלך החיות (אריה) וכסמל של שבט יהודה. הוא מוכר כבעל החיים השולט בטבע ומהווה סמל לכוח, למנהיגות ולעוצמה. האריה הוא גם מזל חודש אב בגלגל המזלות.

  9. ליה
    השם ליה מגיע מהשפה העברית והוא הלחם של המילים "לי" ו-"יה", כלומר האלוהים שלי או האלוהים בשבילי. השם ליה הוא גם כינוי לשם התנ"כי לאה, שמה של אחת מארבע האימהות של עם ישראל, אשתו של יעקב אבינו, אחותה של רחל אמנו ובתו של לבן הארמי.

  10. קאי
    לשם קאי יש משמעויות שונות בשפות שונות. בסינית - פירושו ניצחון, בבורמזית - פירושו חזק, ביפנית - פירושו ים או אוקיינוס, בגרמנית - פירושו מגן או שומר, בסקוטית - פירושו אש, בפרסית - פירושו עולם, באמהרית - פירושו אדום ובסווהילית פירושו אהוב. 

החמישייה: השמות שפספסתם וכדאי לשים אליהם לב

ואיך אפשר לסיים את הכתבה בלי הפינה החדשה בה אנו מסבים את תשומת ליבכם לשמות פופולריים שאולי פספסתם בין מאות השמות במאגר השמות הגדול שלנו. מדי חודש אנחנו חמישייה מיוחדת במינה שתפתח לכם את הראש ואולי תגרום לכם לחשוב קצת מחוץ לקופסה. והפעם? השמות שיביאו את הקיץ

יםהשם ים מוזכר בתנ"ך כתיאור מקווה גדול מאוד של מים מלוחים. הים מבטא את העוצמה של הבריאה ושל האל. המילה ים מוזכרת גם בהקשר של שושנת הרוחות, כשהיא מתייחסת לכיוון מערב. זאת מפני שהים נמצא מערבית לארץ ישראל.

ימיתהשם ימית הוא למעשה הטיית נקבה לשם ים. כמו כן, ימית הוא גם שמו של יישוב ישראלי בסיני שפעל לפני החזרת חבל סיני למצרים במסגרת הסכמי השלום. 

גלהשם גל מוזכר בתנ"ך כתיאור של פריטים בערמה. הפירוש המקובל יותר בימינו הוא תנועת זרימה של מים בים המתנפצת סמוך לחוף, תופעת טבע שמתקיימת לאחר מפגש בין האוויר למים.

סיון: סיוון הוא שם של חודש בלוח השנה העברי, שלישי ממועד יציאת מצרים ותשיעי על פי בריאת העולם. מקור השם מגיע מהמילה "סיוונו" - שמשמעותה בשפה הבבלית היא "זמן קבוע". שם החודש סיוון מוזכר במגילת אסתר שבתנ"ך. בחודש סיוון חוגגים ביהדות את חג השבועות וחג מתן תורה.

כנרת: המקור לשם כנרת מגיע מהשפה העברית, בה הוא נחשב לשמה של ימת המים המתוקים הכי גדולה בארץ ישראל. בתרבות הפופולרית, הכנרת קיבלה את שמה על שום צורתה שדומה לכינור. כנרת היה גם שמו של יישוב קדום מתקופת התנ"ך ששכן בסמוך לכנרת, והוא גם שמה של המושבה כנרת ושל קבוצת כנרת, ששוכנות בסמוך לימה.