יש שמות חמודים, יש שמות מקוריים, יש כאלו לא כל כך ברורים ויש את השמות העוצמתיים. נסתכן ונאמר – המחייבים. אלו שמשדרים עוצמה וכוח וחוזק, כאלו שאין לך באמת סיכוי שלא לצאת מקום ראשון בנינג'ה ישראל. כאלה שמות. מחפשים שם עם ערימות של נוכחות, סקס אפיל ועוצמה לבן שלכם? הנה כמה הצעות לשמות לבנים שאף אחד לא יתעסק איתם. בטח לא גידי המתוק של השכנה ממול.

צור
נתחיל בכך שמדובר בכינוי לאבן קשה (המכונה גם חלמיש), ואבן זה סיפור קשוח ועמיד. כמו כן השם צור מופיע במשמעות של מקום מגונן, כינוי לאלוהים וכן כשמה של דמות מקראית - צור בן מדין, אחד ממלכי מדין ובן לשבט בנימין. בניתוח נומרולוגי, צור מקבל את הספרה 8 ומשמעה אנשים שמצליחים להתחבר לשני צדדים שונים בחיים - בית ועבודה, חוץ ומשפחה, חיובי ושלילי. הם מאמינים בשוויון, אוהבי שלום וצדק ומגשימים את האידיאלים שלהם לטובתם האישית ולטובת הכלל. בעלי כוח רב והשפעה בסיטואציות חברתיות, על אף ביישנותם.

אדיר
אדיר הוא לא רק אחלה סופרלטיב לחוויה יוצאת מהרגיל, הוא כמובן כינוי לדמות שולטת, אחד מכינוייו של האל. בספר תהילים בתנ"ך מופיע השם אדיר כאחד מכינוייו של האל, אשר בא לבטא את כוחות ועוצמתו. ואדיר, כשמו כן הוא, מעיד על כוח גדול ועל כישורים יוצאי דופן. תנו לקטנצ'יק עוד כמה שנים להוכיח את עצמו וספרו לנו איך זה עובד.



דוד
השם דוד זכה ליופי של יחסי ציבור במשך אלפי שנים ואי אפשר שלא לחשוב עליו ישירות בהקשר של דוד המלך – אחת מהדמויות החשובות בהיסטוריה ובמסורת של עם ישראל. הורים שבוחרים בשם זה לבנם, רוצים לבטא את החיבור שלהם למסורת ולתרבות היהודית ולאפיין את הרך הנולד בערכים של עוז, גבורה, מנהיגות, ענווה ויושר. מה גם שיש לנו את דודי בלסר. אז הוא לא רק מנהיג, סיכוי סביר שיהיה גם מסובב ראשים לא קטן. הכי ווין ווין.

פאולה וליאון, קשת 12 (צילום: אוהד רומנו)
ליאון רוזנברג. נסו את זה בבית | צילום: אוהד רומנו


איתן
מה משדר עוצמה יותר מעקביות, עמידות, יציבות וביטחון? אז קבלו את איתן למשפחה. בנוסף, איתן מופיע בתנ"ך כשמן של דמויות תנ"כיות וביניהן - איתן האזרחי שהיה מפורסם בזכות החכמה שלו. אחד ההקשרים הנוספים בהם מוזכרת המילה איתן בתנ"ך היא כתיאור של נחל איתן - נחל הזורם כל השנה. מכיוון שמים נמשלו לחיים, האיתנות של הנחל מעידה על בריאות, שפע ויציבות שההורים שואפים להקנות לבנם. רוצים לדמיין איך הוא ייראה? תחשבו איתן אורבך בבריכת שחייה. מגניב, לא?

עוז
גבורה, כוח, אומץ ונחישות – נשמע לכם מספיק טוב? רוצים עוד, אז בבקשה: מקור השם עוז מגיע מהתנ"ך, שם הוא מופיע בפסוק פופולרי בספר תהילים: "ה' עוז לעמו ייתן, ה' ייברך את עמו בשלום", כתכונה אלוהית המוענקת לעם ישראל. בקיצור, תחשבו עוז זהבי ותמשיכו משם.

ליאון
ליאון בגרמנית הוא כוח ועוז, בעברית המשמעות היא "הכוח שלי". איך שלא תסובבו את זה, מדובר בחתיכת שם עוצמתי. לפי הפרוש הקבלי, הורים שבוחרים בשם הזה רוצים לבטא את שאיפתם ותקוותם לגדל ילד בריא, חזק ויציב, לצד הרצון של ההורים שבנם ייטמע בתרבות הגלובלית ולפתוח לבנם הזדמנויות בעולם הגדול. כי אין כמו בית נופש מעבר לים. הכי השקעה עתידית.
דודי בלסר (צילום: צ'ינו פפראצי)
דוד מלך ישראל | צילום: צ'ינו פפראצי


בועז

בועז היה אחד מגיבורי מגילת רות ומנהיג חשוב בדורו. אז נכון לקרוא לתינוק "בועז" לעתים עלול להרגיש מעט הארד קור אבל לטווח הרחוק, מדובר באחד השמות הבולטים והדומיננטיים לגברים צעירים. השם גם מבטא עוז וחוסן, גבורה וכוח להתמודדות עם החיים.