ראש השנה ממש כבר פה, ובשבילכם הוא חג כפול: הולך להיוולד לכם תינוק קטן ממש בתחילת השנה העברית. אז אם כבר שנה חדשה, למה לא לתת לו את השם שהכי מתאים לאירוע המרגש הזה, כזה שיש לו משמעות, כזה שתוכלו - כשתהיו מבוגרים - לשבת מול האח, כמו בסרטים, ולספר איך בראש השנה נולד לכם תינוק חדש, ואיך בחרתם לו את השם המיוחד הזה. אז בין אם אתם מחפשים שמות לבנים או שמות לבנות, אספנו לכם עשרה שמות שמתאימים במיוחד לאווירת החגים.

עברי - אז מה יותר מתאים לתחילת השנה החדשה מאשר השם עברי? השם עברי מגיע מספר בראשית בתנ"ך ככינויו של אברהם אבינו - "אברהם העברי". הפירוש המילולי של המילה הוא נצר לאברהם אבינו, בן עם העברים, העם היהודי. התיאור עברי מופיע בתנ"ך גם אצל יוסף, משה רבינו ויונה הנביא. הורים הבוחרים לתת שם זה לבנם, מעבר לרצון לבטא את החיבור לשורשים, למסורת ולמקורות היהודיים, רוצים להעניק לבנם חשיבה עצמאית, מנהיגות, כריזמה וכושר שכנוע וביטוי.

תמר - גם חלק מברכות ראש השנה, גם הפרי הכי טעים שיש וגם שם יפה. השם תמר מסמל נשים חזקות, אמיצות, יוזמות, יצירתיות, נחושות ובעלות עוצמה נשית. כל זאת לצד ערכים כמו חיבור לעולם הטבע והצומח, חיבור לארץ ישראל , איכות ומתיקות.

עברי לידר מצפה (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של עברי לידר)
עברי לידר, למשל | צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של עברי לידר

צופית - רוצים שלילדה שלכם יהיה שם מתוק כמו דבש - צופית הוא השם בשבילכם. השם צופית מגיע אלינו מהשפה העברית ומשמעותו - מישהו שרואה ומתבוננת למרחק. צופית הוא גם שמה של ציפור שיר שנקראה בעבר יונק דבש. הורים הבוחרים בשם צופית לבת שלהם רוצים להעניק לה כישורים של ראיית הנולד, שאיפה להישגים גבוהים ומקומות רחוקים ומיומנויות חברתיות בולטות במיוחד. 

רימון - זה אולי נראה בהתחלה מעט מוזר לקרוא לילד על שם הפרי הזה, אבל אנחנו אומרים - למה לא בעצם? במסורת היהודית גרעיניו של הרימון משולים לזכויות הרבות שאדם צריך לצבור. הוא מסמל שפע, פוריות, יופי, חוכמה, אצילות וערכים כמו שורשיות וחיבור למקורות ולטבע.

אסיף - אם התינוק החדש החליט להגיע לעולם בחג סוכות, כדאי לכם לחשוב על השם אסיף. משמעות השם אסיף היא הפעולה של איסוף התבואות הבשלות והמוכנות מהשדה. כמו שהקציר נערך בתחילת הקיץ, איסוף היבול מתקיים בסיומו. אסיף הוא גם אחד משמותיו של חג הסוכות, בשל העונה שהוא מתרחש בה. הורים הבוחרים בשם אסיף רוצים לבטא את האהבה שלהם לטבע, לחקלאות ולתוצרת הארץ. לרוב השם יינתן בעונת הסתיו ויסמל כי הולדת הצאצא היא מעין אסיף של פרי בשל שהם הביאו ביחד.

54 אלף טון רימונים בשנה (צילום: גלית יערי, חדשות)
רימון - מקורי ומיוחד | צילום: גלית יערי, חדשות

ברית - החגים מסמלים את הברית שבין אדם לאלוהיו, ואיזו ברית יותר לחזקה מזו שביניכם לבין התינוק שלכם? הורים הבוחרים בשם ברית לילדיהם רוצים לבוא את החיבור שלהם לאל ואת החיבור של האל לעם ישראל. השם מאפיין אנשים נאמנים, פייסנים, שוחרי שלום וכריזמטיים.

בר -  אין שם יותר ישראלי מהשם בר, ואין שם שיותר מתאים לחג הסוכות ממנו. אז בין אם נולד לכם בן או בת, כדאי לכם לחשוב על השם הזה. לשם בר יש כמה מקורות. הראשון הוא בתנ"ך שם הוא מופיע כשם כולל לתבואה כמו חיטה, שעורה ושאר מיני דגן וגם מופיע בספר תהילים במשמעות של טהור ונקי. משמעות נוספת היא משהו מהטבע שצומח וגדל פרא כמו שדה בר או חיות בר. בארמית הפירוש למילה בר הוא - בן.

אלומה - השם אלומה מבטא את החיבור של ההורים לטבע, לחקלאות, לאדמה ולעבודת אדמה ועבודת כפיים. השם מבטא גם את החשיבות שבאחדות ובלכידות ומקווה לשמור על התינוקת תמיד בסביבה אהובה ותומכת.  

הדס - השם הדס מגיע אלינו מעולם הצומח. זהו שמו של שיח ריחני המשמש ביהדות גם לאחד מארבעת המינים בחג הסוכות. נהוג להשתמש בשיח גם בטקס ההבדלה ביהדות כאשר מברכים על הבשמים. בתרבות היוונית שיח ההדס מזוהה עם האלה אפרודיטה.

שלומית - לא יכולנו שלא לסיים עם השם, שלפחות לנו תמיד מזכיר את חג סוכות. שלומית. אז מעבר לזה שהוא חלק מהשיר הכי מפורסם של החג, הורים הבוחרים בשם שלומית לבתם רוצים לבטא את השאיפה לגדל אותה לעולם של שלום עולמי, הרמוניה, ערבות הדדית, אחווה ורעות. כל זאת לצד השאיפה שתגדל להיות אדם אהוב ומוביל.