רשימת השמות הפופולריים לתינוקות שנולדו בישראל בשנת 2018 ממשיכה לספק פנינים. אחרי שבדקנו מה בדיוק פירוש השם של כל אחד מהשמות הפופולריים, הגיע הזמן להסתכל קצת על המפה, ולראות איך השמות הפופולריים מתחלקים מבחינה גיאוגרפית. לשם כך החלטנו להעמיק ב-11 ישובים מרכזיים, ולבדוק מהם השמות הנפוצים בהם במיוחד, על פי פי נתוני הלמ"ס.

מבט כללי על הרשימות מראה כמה כוכבים בלתי מעורערים כמו אריאל, לביא ומאיה. באופן מעניין, מאיה שולטת בערי המרכז באופן מוחלט, אבל כוכבה דועך מעט באשקלון, והיא נעדרת לגמרי מהרשימה בטבריה.

תל אביב

אין ספק שמדובר ברשימה החילונית מכולן. שמות בינלאומיים או בעלי צליל שיכול לעבוד בכל מדינה. כי בינינו, באיזה מקום לא אוהבים את מיקה?

חיפה

העיר הצפונית מזדהה מאוד עם תל אביב, עם פופולריות אפילו גדולה יותר לשם רומי. השם אליעזר משתחל פנימה כדי לרמוז על ההבדלים.

ירושלים

שמות ממקורות תנכ"ים שולטים ברשימה של עיר הבירה. אבל בזמן שנדמה שהבנים מתמקדים בקלאסיקות מספר בראשית ובדוד המלך, אצל הבנות לפחות מנסים לגוון עם איילה ויעל, בעלי הצליל המודרני.

ראשון לציון

העיר היחידה ברשימה שבה השם עומר הגיע לחמישייה הפותחת. כאן גם משתמר עדיין השם שבעבר היה הפופולרי ביותר לבנות – נועה.

אשדוד

אם מישהו זקוק להוכחה למידת קרבתם של תושבי אשדוד ליהדות, הוא רק צריך להביט ברשימת השמות לבנים. אצל הבנות נועה ואדל קצת מגוונות את הרשימה.

באר שבע

סביר להניח שבתי הכנסת פעילים בבאר שבע בלי הפסקה, אבל ההורים לא ממהרים לקרוא לילדיהם בשמות בעלי זיקה מובהקת למקורות. איתן, נויה ורומי, מככבים.

פתח תקווה

אריאל הוא השם הפופולרי כאן, כמו גם באילת, קריית אתא, ראש העין, ראשון לציון, רחובות ורמת גן.

 

נתניה

על פי נתוני הלמ"ס, הפופולריות של השם רפאל נמצאת בעלייה מתמדת בשמונה השנים האחרונות ובנתניה הוא כבר כובש את הפסגה.

בני ברק

בירושלים אוהבים את דוד, אבל בבני ברק מעדיפים את אהרון, ואת שבט יהודה על שבט יוסף. בגזרת הבנות ניכרת אותה נטייה ירושלמית למודרניות מסורתית, עם השם חנה שבכל זאת מעפיל לחמישייה, ושרה ששולטת גם בירושלים, מודיעין עילית, ערד, צפת וקריית גת.

טבריה

רון קובי אולי מתיר תחבורה ציבורית בשבת, אבל תושבי העיר עדיין מחוברים למקורות. שוב מתברר שבגזרת הבנות יש יותר העזה, עם הביקור היחיד של השם שירה בחמשת הגדולים.

אשקלון

אוהבים אריות שם בדרום, עם השמות לביא וארי ששולטים ברשימת השמות של הבנים. בגזרת הבנות שולט השם אביגיל והשם טוהר מפציע לפתע.