הרבה דברים קרו בזמן שהמשכתם לעבוד מהבית. היום נדבר על ספוטיפיי שמשאירה אבק לאפל, טוויטר שמתכוננת לשלם לצייצנים, אירופה שמתכוננת ללכת בעקבות אוסטרליה ועל מוצרי האספנות הדיגטליים ששוברים שיאים.

>> לפרקים המלאים של "בזמן שעבדתם" היכנסו ל-podbean
>> להאזנה לכל פרקי "בזמן שעבדתם" באפל פודקאסט
>> להאזנה לכל פרקי "בזמן שעבדתם" בספוטיפיי

ספוטיפיי משאירה אבק לאפל 

(01:45) ספוטיפיי פרסמה נתונים שמוכיחים את ההצלחה המסחררת של החברה. מתוך 345 מיליון משתמשים, ישנם לא פחות מ-150 מיליון משתמשי פרימיום שמשלמים דמי מנוי מדי חודש. ספוטיפיי ושאר שירותי המוזיקה הדיגיטליים הביאו את הענף לשווי של 20 מיליארד דולר – קרוב לשווי השיא שעמד על 22 מיליארד דולר בשנות ה-90, בשיא עידן הדיסקים. 

ספוטיפיי (צילום: charnsitr, ShutterStock)
ספוטיפיי, משאירה אבק לאפל | צילום: charnsitr, ShutterStock

המתחרה הגדולה, אפל מיוזיק, נמצאת מאחור עם 72 מיליון משתמשי פרימיום בלבד ואחת הסיבות המרכזיות לכך היא היתרון האדיר של ספוטיפיי בעולם הפודקאסטים. בעוד שבעולם המוזיקה השירים יוצאים לכל הפלטפורמות – בפודקאסטים יש גם עניין של בלעדיות, וספוטיפיי השקיעה לא פחות מ-800 מיליון דולר בפודקאסטים כדי ליצור יתרון גדול בשוק.

איזה פודקאסטים קנתה ספוטיפיי? כמה מהמשתמשים החדשים הגיעו בזכות הפודקאסטים, ואיך מתמודדים עם בעיית ההכנסות שלהם? האזינו לפודקאסט המלא.

מצייצים הרבה? כך תרוויחו מזה

(20:00) עסוקים בלכתוב ציוצים זועמים? בקרוב תוכלו לעשות מזה כסף. בניסיון להגדיל את ההכנסות (שעמדו ב-2020 על 3.7 מיליארד דולר) ואת המעורבות, טוויטר עושה מספר צעדים. החברה השיקה את פליטס, שאמורים לתת פייט לסטוריז של אינסטגרם ופייסבוק. בנוסף, טוויטר משיקה מתחרה לרשת החברתית קלאב האוס (רעיון שטוויטר חשבו עליו מזמן, אבל קלאב האוס הקדימו בביצוע) וכן גם ניוזלטרים. כל הכלים האלה אמורים לעלות את המעורבות ברשת החברתית ולהכניס כסף ליוצרי התוכן. אבל זה לא נגמר כאן. 

אפליקציית טוויטר (צילום: khak / Shutterstock.com)
טוויטר, בקרוב תוכלו לעשות מזה כסף | צילום: khak / Shutterstock.com

השירות המרכזי שהחברה תשיק בקרוב הוא סופר פולו, שיאפשר ליוצרי תוכן לגבות דמי מנוי על התוכן שיצרו, באמצעות כלים שצוינו למעלה, כשלפי הדיווחים יהיה מדובר בעלות של 5 דולרים. במילים אחרות - טוויטר תאפשר ליוצרי תוכן לבקש כסף על תוכן אקסקלוסיבי.

איזה פיצ'ר לקבוצות מתכננת טוויטר? איך היא מתכננת להילחם בשיח השנאה בפלטפורמה, ומה היא יכולה ללמוד מהטעויות של פייסבוק? האזינו לפודקאסט המלא.

אחרי אוסטרליה: אירופה מתכוננת לקרב עם פייסבוק וגוגל

(29:07) אחרי שגוגל ופייסבוק התקפלו מול אוסטרליה בקרב על התשלום על תוכן עיתונאי, גם באירופה מתכוננים לקרב. ביוני הקרוב יכנס לתוקף חוק זכויות יוצרים חדש באיחוד, והכוונה היא לשלב בו מנגנון דומה לזה שהוצג באוסטרליה. פייסבוק מצדה מנסה לעשות הפרד ומשול, וסוגרת עסקאות עם עיתונים שונים כמו "גרדיאן" הבריטי ו"לה מונד" הצרפתי. באירופה לא ממש מקבלים את זה, ומתכננים לקבוע כי על פייסבוק וגוגל לשלם לכל אמצעי התקשורת.

האיחוד האירופי (צילום: jarrow153, Shutterstock)
אירופה - מתכוננת למלחמה עם פייסבוק וגוגל | צילום: jarrow153, Shutterstock

מי מעודד את אירופה להפעיל את הרגולציה, למה הם עושים את זה ואיזו אפליקציה חדשה השיק מארק צוקרברג? האזינו לפודקאסט המלא.

מוצרי האספנות הדיגיטליים שוברים שיאים

(34:50) סיפור האהבה בין האינטרנט לחתולים הוא לא דבר חדש. כזכור, לפני שנתיים היה טרנד שנקרא "CryptoKitties" – חתולים דיגיטליים שניתן לאסוף, כמו קלפי האספנות שהכרנו בילדות. השבוע אותה חברה שיצרה את הקריפטו קיטיס גייסה כ-250 מיליון דולר, לפי שווי של מיליארד דולר. 

עד כמה השוק הזה גדול? בשבוע האחרון נקנו  מוצרי אספנות דיגיטליים ב-162 מיליון דולר, כשגיף חתולים מפורסם ומקורי נמכר ב-587 אלף דולר. "אני מופתע מההצלחה, אבל אני שמח לדעת שפתחתי את הדלת לכלכלת ממים חדשה לגמרי בעולם הקריפטו", סיפר כריס טורס, היוצר של אותו מם.

nyan cat (צילום: ויקיפדיה)
Nyan Cat - נמכר ביותר מ-500 אלף דולר | צילום: ויקיפדיה

מה עומד מאחורי הטרנד הסוחף ואיזה ענף ספורט גלגל שם כבר יותר מ-230 מיליון דולר? האזינו לפודקאסט המלא.

>> בזמן שעבדתם, פרק 38: צוקרברג התקפל מול אוסטרליה. מה יקרה עכשיו?