משפחה מאושרת (צילום: Monkey Business Images, Istock)
כולנו רוצים להיות ההורים הכי טובים | צילום: Monkey Business Images, Istock

בשנים האחרונות נדמה שהילדים שלנו נולדים עם מקלדת ועכבר ביד. אנחנו כועסים על כך שהם מבלים מול האינטרנט במשך שעות רבות, אבל האמת היא שגם אנחנו לא יכולים בלעדיו, במיוחד כהורים. 
אתרים שונים ורשתות חברתיות הפכו למקורות אינפורמציה יקרים מפז עבורנו, והם מלמדים אותנו הכל: איך להציב גבולות, מה זה "גיל שנתיים הנורא", איך להתמודד עם נערה בת 14 וגם כיצד לשמור על הזוגיות בין כל אלה.

ערוץ בית ומשפחה ב-mako הפך גם הוא למקור מידע מהימן וכיפי, שמגיש לכם כתבות, טורים ומחקרים עדכניים בתחום, ואם אתם עדיין לא הורים, באתר "9 חודשים" מבית mako תוכלו לקבל את כל האינפורמציה הדרושה להריון נעים וקל ככל האפשר.

ובכל זאת אנחנו מפרגנים גם לאחרים; מדי שנה מציג mako את אתרי ההורות הכי שווים בשנה החולפת, והפעם גייסנו גם מומחים בתחום שיחוו את דעתם על הבחירות.

1. מאמאזון

אין תמונה
כל אמא מכירה. מאמאזון

אמנם לא מדובר באתר, אלא בקבוצת פייסבוק, אבל אין ספק שהיא המֵכַּה של האמהות בישראל. הקבוצה נפתחה לפני כשנתיים ותוך זמן קצר תפסה תאוצה בקרב אמהות ארצנו, וכיום מונה למעלה מ-30 אלף חברות. מייסדת הקבוצה, אור אלתרמן-ברנע, הייתה אז אמא טריה שביקשה בסך הכל מענה לכמה שאלות, ופתחה בנושלנטיות קבוצה לשכמותה ולא תארה לעצמה את המימדים העצומים אליהם תגיע.
מאמזון מציעה פלטפורמה מצויינת לחיבוק חם ולתמיכה אמיתית און ליין מאמהות אחרות שחולקות אותן תהיות ודילמות כמו 'למה הוא לא מפסיק לבכות למרות שהנקתי אותו כבר שעה', ו'החום לא יורד. ללכת עכשיו למוקד או לחכות לבוקר'?. מכיוון שהקבוצה סגורה, מתקבלים אליה בהרשמה בלבד ולגברים אין כניסה, וקיימת בה תחושת אינטימיות נעימה למרות היקפה העצום.
טובה קראוזה, דיאטנית קלינית, מתמחה בתזונה בהריון ולאחר לידה, מחברת הספר "המדריך השלם לתזונה בהריון" ובעלת האתר "תזונה טובה": "המיוחד במאמאזון הוא הנוכחות המאסיבית של הנשים האחרת והעובדה שבכל שעה נתונה תוכלי לקבל תשובות, לעתים גם מנשות מקצוע כמוני שנמצאות שם כאמהות לכל דבר אך יכולות גם לתרום מהידע המעמיק שלהן. בניגוד לסגנון הפורומים והקהילות המקובל, שם חוסים רבים מאחורי כינוי אנונימי, ויכולים להשמיע דברים בוטים ואף מרושעים, בפייסבוק המידע גלוי והאווירה נינוחה יותר".
ואנחנו אומרים: Go Mama, Go Mama

2. עשר פלוס

אין תמונה
מיוחד להורים למתבגרים. עשר פלוס

על פי רוב, מגזיני ואתרי ההורות מספקים הדרכה להורים לילדים בשנים הראשונות לחייהם, אבל לא עוסקים במתבגרים. האתר 'עשר פלוס', מטפל בדיוק בתקופת ההתפתחות הזאת, שמשום מה לא מתייחסים אליה מספיק אך עושה לנו חיים קשים, ולכן הכתרנו אותו כתגלית השנה. האתר, המוגדר כמגזין אינטרנטי להורים למתבגרים, מעוצב היטב ונעים ויזואלית לעין, ומטפל בכל סוגיה שעולה אצל ההורה המודאג מרגע שהילד התמים עוטה על עצמו עור של נער.
רוני לנגרמן-זיו, עורכת מגזין הורים וילדים: "עשר פלוס מנסה להדריך הורים להתמודד עם הילדים בתחום ההתפתחותי והרגשי, עוסק בנושאים כלכליים הבאים לידי ביטוי בגילאים האלו (דמי כיס, 'אין לי מה ללבוש'), מייעץ בתחום הפנאי ומסביר כיצד להמשיך להיות חלק מעולמם של הילדים שלנו גם כאשר הם בונים כבר את העולם שלהם. האתר שופע בלוגים, עצות של מומחים וראיונות עם הורים (גם סלבס), כולל מידע אקטואלי חיוני ונותן מענה לשלב המיוחד הזה בחיי המשפחה - כאשר הילדים מתבגרים מצד אחד, בעוד הוריהם עסוקים בשאלות התבגרות ובגרות משל עצמם".
ואנחנו אומרים: עשר של היום זה השש עשרה של פעם.

3. הורותא

אין תמונה
צמד פסיכולוגיות מייעצות. הורותא

"הורותא" הוא אתר אינפורמטיבי שנבנה על ידי ד"ר חנה גילאי-גינור ו-אן קופר הולנדר, פסיכולוגיות קליניות בעלות ניסיון רב בכל מה שקשור בהריון, לידה והורות. האתר מכיל שפע מאמרים העוסקים במגוון סוגיות שכולנו נתקלנו בהם בשלב זה או אחר בו חשבנו להביא ילד לעולם וודאי שלאחריו. בין אם מדובר בקושי להרות שמביא לטיפולי פוריות, פונדקאות, תרומת זרע או ביצית, או אובדן הריון ולידה טראומטית, וגם נושאים פחות מדוברים כמו זוגיות ומיניות, ודיכאון אחרי לידה. מעבר למידע החשוב, עיקר הייחודיות פה הוא במילים החמות ובתחושת התמיכה, גם אם ווירטואלית בלבד שמציעות בעלות האתר.
גילה רונאל, דולה, מדריכת דולות והמנהלת המקצועית של דיאדה: "אנחנו רוצים להיות הורים, מפתחים ציפיות ופנטזיות על מה שיהיה, ולצד זה מתמודדים עם חששות ומתחים שיכולים לפעמים להידרדר למשברים אמיתיים. 'הורותא' מטפל בדיוק במקומות היותר קשים האלו והכל נעשה על ידי צמד מטפלות נפלאות עם המון ניסיון בתחום הזה. מומלץ ביותר".
ואנחנו אומרים: טוב שיש מי שפותח תיבות פנדורה.

4. פעוטות

אין תמונה
צריכים חיתולים? כנסו ותדעו היכן הכי זול. פעוטות

להורים יש לא מעט הוצאות: חיתולים, תחליפי חלב, צעצועים והרשימה עוד ארוכה. תמיד ידענו שאנחנו משלמים על כל המוצרים הללו הרבה מאוד כסף, ואתר פעוטות נועד בדיוק כדי לעזור לנו לשלם פחות. הטריק פשוט: כל הורה שקונה מוצר כלשהו יכול לציין באתר באיזה סכום קנה אותו, באיזו חנות ובאיזה תאריך, ובכך לעזור להורים אחרים לדעת היכן הכי שווה להם לקנות באזור מגוריהם. באתר תוכלו למצוא השוואות מחירים של כל מוצר שתינוקות, פעוטות וילדים צריכים: החל ממגבונים וחיתולים, דרך תחליפי חלב ומחיות מזון ועד עגלות וחדרי תינוקות.
ואנחנו אומרים: אל תצאו לקניות בלי שנכנסתם לאתר.

5. "בייבי רולס.מי"

אין תמונה
הורות עם טוויסט. "בייבי רולס.מי"

את בלוג הצילום המדליק הזה גילינו ממש במקרה. בני הזוג אושר ותומר גרנצל, הורים טריים לאמה המתוקה בת החודשיים, החליטו לתעד את ההריון שלהם בצורה לא שגרתית ולצלם כל שלב בצורה שנונה ומשעשעת. כשהפכו למשפחה של ממש המשיכו בתיעוד המקורי גם כשהאפרוחית כבר בידיהם, ואף הלכו עם הרעיון רחוק יותר. לאור הצלחת סרטון ההריון שנעשה בשיטת הסטופ מושן שהעלו ליוטיוב, החלו להעלות לרשת תמונות משפחתיות קורעות (!) באופן יומיומי, ולהציע את שירותיהם הייחודיים גם לעוברים ולשבים המעוניינים בחוויית צילום הריון אחרת. אין ספק שבמקרה שלהם מדובר בזוג פוטוגני במיוחד ובתינוקת קטלוגים, אבל נראה שעם השילוב המצטיין של הקריאייטיב והצילום של השניים זו כנראה תהיה מתנה נהדרת לכל אמא ואבא חדשים. גם באתר "9 חודשים" מבית mako, אנחנו מלווים את הזוג מדי שבוע.
ואנחנו אומרים: תמונה אחת שלהם באמת שווה אלף מילים.

בחירת המומחה: מיכל דליות ממליצה

אין תמונה
דוגל בהשבת הסמכות ההורית. עמית בעין החורש

מיכל דליות, סופר נני בשבילכם, מציינת כי היא אינה נוהגת לבקר לעיתים תכופות באתרי הורות, אך ישנו אתר אחד שמוצא חן בעיניה במיוחד. שמו הוא "עמית בעין החורש", האתר של חיים עמית, פסיכולוג קליני חינוכי ויועץ ארגוני ותיק.
"את חיים עמית אני מכירה ומחבבת כקולגה", אומרת דליות. "הוא קיבוצניק צנוע מעין החורש ופסיכולוג קליני חינוכי, בעל מקצוע מעולה, פעיל מאוד בתחומים רבים. עמית מאמין בהשבת הסמכות ההורית, גישה שאני מאוד מאמינה בה, והוא פורש באתר שלו את משנתו על מנהיגות הורית וחשיבות הביטחון העצמי של ההורים בתפקידם, התמודדות עם שינויים ומעברים, הקשבה בהורות, פינוק חיובי ופינוק שלילי, ועוד. האתר שזור מאמרים רבים שיכולים לענות על בעיות רבות ושכיחות שרובנו נתקלים בהן, ומדבר אל קהל ההורים בגובה העיניים, כך שכולם יכולים להשכיל מהם".
ואנחנו אומרים:
אל תהיו סמרטוטים!