אין תמונה
אתר Zahav.ru

בישראל אוכלוסיה גדולה של דוברי רוסית, ועל אף שרבים מהם יודעים עברית לא פחות טוב מרוסית, חלק ניכר מעדיף להתעדכן בנעשה בארץ ובעולם בשפת אמם. בדקנו עם עולים צעירים ומבוגרים באילו אתרים ישראלים ברוסית הם גולשים - ולפניכם חמשת הנבחרים.

1. Zahav.ru

"Zahav.ru" היתה התשובה הראשונה של כמעט כל דובר רוסית שהתבקש לציין את האתר המצטיין שלו. אמנם לא כל המשיבים גולשים בו בפועל כדי לקבל מידע, אבל זהו בהחלט מותג גדול שמוכר היטב. מדובר באתר שמתמקד בחדשות ישראליות ברוסית, וכולל גם בין היתר כתבות שעוסקות במדינות ברית המועצות לשעבר, וכן אינדקס עם הפניות לשלל שירותים כמו אתרי הכרויות, הופעות, מתכונים, תיירות ועוד.

אחת הממליצות הבכירות הסבירה שהחלק האהוב עליה באתר הוא סדרת כתבות מגזין על גיבורי תרבות ישראלים, וכן את העובדה שהאתר מספק מידע מעודכן על כל מה שקורה בפוליטיקה בישראל בסיקור אובייקטיבי.

Izrus
Izrus

 

2. Izrus

האתר מביא ידיעות חדשותיות ועיסוק בפוליטיקה, אבל עושה זאת באמצעות ממשק פשוט וידידותי למשתמש, שפונה לקהל הרחב. מבין כל אתרי החדשות הרוסים הוא מתעדכן בצורה המהירה ביותר, יש בו קטעי וידאו שמוסיפים על המידע היבש, וישנה גם נגיעה בתכני בידור בארץ ובארצות חבר העמים, יחד עם ביקורות קולנוע לסרטים חדשים.

אין תמונה
אתר גלאמור

 

3. גלאמור

אם אתם פריקים של רכילות וחייבים להתעדכן בנעשה בתחום 24 שעות ביממה, זה האתר בשבילכם. אתר "גלאמור" הרוסי מביא לכם את כל מה שקשור לשואו ביזנס הרוסי - מ"האח הגדול" ועד להצגות חדשות. בנוסף ניתן למצוא באתר עדכונים על כל מה שנעשה בחיי הלילה - מסיבות מדליקות, אירועים מיוחדים, הופעות שאסור לפספס וגם תמונות שהגולשים יכולים להעלות ממסיבות שוות ולקבל עליהן דירוג. באתר יש דגש מיוחד גם על חיי הלילה של קהילת הלהט"ב - בין אם מדובר במצעדים או מסיבות ייחודיות. בהחלט שווה קליק.

אין תמונה
אתר מיגספורט

 

4. מיגספורט

מכורים לכדורסל? לא יכולים לצאת מהבית לפני שהשופט שורק? חוטאים בהתעניינות בג'ודו? זה המקום בשבילכם. כל מה שרציתם לדעת על הספורט הישראלי ומעבר - רק ברוסית. עדכונים חמים מתוצאות משחקים, קטעי וידאו, חדשות, עדכוני רכש, ואפילו קצת רכילות ספורטיבית. באתר יש גם אפשרות להוריד אפליקציה שמעדכנת ישירות לנייד על תוצאות משחקים בשפה הרוסית. גול.

רוסדייט - לאב מי
רוסדייט - לאב מי

 

5. רוסדייט - לאב מי

אתר היכרויות מצליח - לקהילה הרוסית בלבד. לכל מי שמרגיש קושי בשפה או מחפש להתחבר למי שמכיר את התרבות העשירה שלו, שמגיע מאותו מקום ושאיתו יוכל לחלוק את קשיי ההסתגלות בארץ. התהליך הוא פשוט מאוד - נרשמים בחינם (יש גם אופציה לשדרוג המנוי בתשלום), מוסיפים תמונה, ומתחילים לפנות למי שמוצא חן בעיניכם. עוד באתר: טיפים לזוגיות טובה, סיפורי היכרויות דרך האתר, ופרסומים על ערבי היכרויות.

בחירת הסלב: ולדי בלייברג מ"כוכב נולד" ממליץ על אתר בראבו

מאז גמר "כוכב נולד" הספיק ולדי בלייברג להופיע ברחבי העולם, בעיקר בפני קהל ממדינות חבר העמים, והוא עדיין חולם לייצג את ישראל באירוויזיון. בינתיים, הוא ממליץ לכם על אתר "בראבו" הרוסי, שיחבר אתכם לכל ההופעות והאירועים הכי שווים. באתר יש אפשרות לרכוש כרטיסים להופעות בכל רחבי העולם, וגם להופעות של אמנים רוסים שמגיעים לישראל. השירות מהיר, נוח וזמין. המחירים באתר נוחים, הוגנים ושווים לכל כיס. אז אם בא לכם להתפנק בהופעה של דימה בילאן או סתם במופע פולקלור רוסי, פה תוכלו להשיג את מבוקשכם.

בין המומחים שאיתם התייעצנו:  ד"ר רומן קצבורג - סופר רוסי ורופא משפחה, מייק וויצמן - איש תקשורת ויח"צ שפועל גם במגזר הרוסי, יגאל זאק - אחראי מחשוב ברשת "אורט", ד"ר מריולה שטרן - רופאה.