בין מצוקים פיסקליים לקיצוצי תקציב רוחביים, המשבר הכלכלי העולמי כאן להישאר. בעוד המודעות הכלכלית הולכת וגוברת, גם המוספים, ובייחוד האתרים המוקדשים לנושא, תופסים תאוצה. מהאתרים הגדולים (כמו אתר גלובס, שנעדר מהרשימה בזכות שיתוף הפעולה עם mako), ועד לבלוגים המחתרתיים – אספנו לכם את 5 המקומות הכי מרשרשים ברשת.

bizportal
ביזפורטל
1. BIZPORTAL

גופי התקשורת הגדולים הקימו מזמן אתרים מתחרים, אבל ביזפורטל ממשיך להיות הכתובת המרכזית למי שמעוניין בעדכונים מסביב לשעון המיועדים בעיקר לאנשים המשקיעים בשוק ההון. מי שמתעניין בכתבות צרכנות או דיווחים על התקציב לא ימצא כאן את מקומו. בניגוד לאתרים כלכליים אחרים, העיצוב פשוט ולא מבלבל. השילוב בין דיווחי וידאו, פרשנים כלכליים מהשורה הראשונה וחדשות בלעדיות הופך אותו לאתר שאף משקיע לא יכול להרשות לעצמו לא להוסיף אותו ל"מועדפים".

2. כלכלה אמיתית 

הכלכלה האמיתית
הכלכלה האמיתית

נקודת המוצא של הבלוג "הכלכלה האמיתית" היא חוסר אמון בשיטה המוניטרית הקיימת. כותבי הבלוג מבקשים להתריע מפני קריסתה "הבלתי נמנעת" של הכלכלה כפי שאנו מכירים אותה, ומציגים אף מודלים מתמטיים שמוכיחים את טענתם. ככזה, לצד הסברים להדיוטות על מונחים מבלבלים כמו "המצוק הפיסקלי" ועל אג"ח ממשלתי, ניתן למצוא באתר גם מאמרים מזן "מה שלא מספרים לכם במדיה על הורדת הריבית של הנגיד", ו"תיאטרון האבסורד של תקציב בנק ישראל". בעוד שהבלוג מציג אג'נדה ברורה, הוא מספק לקורא הזהיר נקודת מבט ביקורתית על עולם הכלכלה, וחושף בפניו עובדות ונתונים שלא ניתן למצוא בתקשורת הממוסדת. תוספת חשובה לפיד הרסס של כל כלכלן חובב.

2. דה מרקר
אין תמונה
"נגד הטייקונים, בעד הגולשים". דה מרקר

האתר שהוביל מהפכה בסיקור הכלכלי בישראל ממשיך להיות המקום הנכון לקרוא בו ביקורת בונה על שוק ההון. בדה מרקר ממשיכים להוביל את המאבק בטייקונים ובתאגידים השולטים במשק, בו בזמן שהם ממשיכים להריע למהלכים של האוצר. חברתיים, אבל בדרך שלהם. האתר ממשיך לקרוץ לאלה גולשים שמעוניינים בשוק ההון ובקסמיו, אבל לא שוכח לספק מנה מגזינית הגונה לגולשים אחרים, שפשוט רוצים להבין מי נגד מי במשק. אפשר רק לקוות שהקיצוצים הצפויים בקבוצת הארץ, אליה הוא משתייך, לא יפגמו באיכות הסיקור שלו.

 4. כלכליסט
אין תמונה
כלכליסט

אתר כלכליסט הוא כבר מזמן לא רק אתר כלכלי. בשנה האחרונה המשיכה כתבת הפטריות מ-2011 להסעיר את הרשת, ויתר כתבות מוסף כלכליסט משכו אליו עוד ועוד גולשים שרחוקים מלהיות כלכלנים. תחת הסיסמא "ישראל מתחברת לכלכלה", האתר הידידותי הזה ממשיך לפנות לקהל הרחב, מנגיש את התחום המאיים ומאפשר גם לאנשים שלא שוחים בנאסד"ק למצוא את מקומם במשק.

 

5. ספונסר
ספונסר
אתר ספונסר

אם כלכליסט מכוון לאדם הפשוט, ספונסר הוא אתר לברוקר המתקדם. האתר החל כמערכת פורומים לקהילת שוק ההון, ועל אף שהתפתח וגדל לפורטל חדשות כלכלה עצמאי, גולת הכותרת שלו נותרה הפורומים, הבלוגים ותוכן הגולשים. באמצעות מערכות הדיונים, מתייעצים הסוחרים זה עם זה וממליצים על מניות, וכך הרשת מאפשרת לתרגם את חוכמת ההמונים להשקעות קונקרטיות. אם תמיד רצית להרגיש חלק מקהילת הסוחרים – זה האתר בשבילך.

מאה האתרים הטובים בישראל - כך בחרנו