המחאה החברתית אולי לא הניבה יותר מדי תוצאות בשטח (עדיין), אבל היא ללא ספק עשתה שינוי בתודעה הצרכנית של הישראלים. מה שמסביר כנראה את השדרוג באתרי הצרכנות הישראליים בשנה האחרונה, במיוחד באגף מוצרי המזון. מחאת הקוטג' – הדור הבא?

1. Zap

אתר zap (צילום: צילום מסך)
משווים מוצרי מזון, טיסות וגם קופונים | צילום: צילום מסך

האתר הוותיק זאפ ממשיך להמציא את עצמו מחדש. אחרי שבמשך שנים התמקד בעיקר בהשוואת מחירים בין מוצרי חשמל, ילדים וכו', ביולי 2011 הושק בו ממשק נוח המשווה את מחירי מוצרי המזון ברשתות המזון המפעילות אתרי אינטרנט, כמו שופרסל, מגה, רמי לוי ועדן טבע מרקט. דרך האתר ניתן גם להזמין את הסל הזול ביותר דרך האתר של רשת המזון הנבחרת, וכל זה פועל גם באפליקציה המאוד ידידותית של האתר. ברוח המחאה החברתית, האתר מספק גם גרף שעוקב אחרי היסטוריית המחירים של כל מוצר.

בנוסף הושק באתר שירות השוואת מחירי טיסות לחו"ל בין כל הדילים של החברות הישראליות, וכן השוואה של כל הדילים והקופונים הכי משתלמים מדי יום. גם שני אלו זמינים באפליקציה, הניתנת להורדה חינם גם באייפון ובאנדרואיד.

אין תמונה
חלוץ בתחום השוואת המחירים. Mysupermarket

2. mysupermarket

האתר החלוץ בתחום השוואת המחירים בין רשתות המזון, גם בעולם וגם בישראל, מאפשר למצוא את סל הקניות הזול ביותר ומחבר אותך לקניות ישירות באתר האינטרנט של רשתות השיווק. נכון לעכשיו, האתר פועל עם שופרסל ישיר, מגה באינטרנט, יינות ביתן, עדן טבע-מרקט, רמי לוי והאתר החדש שהצטרף, ישיר4יו - שהוא אתר שאין לו רשת סופרמרקטים אלא מתמקד אך ורק במכירה ברשת.

mysupermarket נותן בכל בחירת מוצר אופציה להחלפתו במוצר זול יותר ואף מעדכן לאורך כל הקנייה את הסלים בכל הרשתות, כך שניתן לעקוב אחר המחירים. באתר מצהירים שהם יכולים לחסוך עד 35% במחירי קניות המזון ברשת. 

אפליקציית ברטה
הסופר הסלולרי הראשון

3. ברטה

אפליקציית קניית המזון ברטה, הסופרמרקט הסלולרי הראשון, מאפשרת להרכיב סל קניות המורכב ממוצרים שמגיעים היישר מהיצרניות, במחירים שמפעילי האפליקציה מבטיחים שהם הזולים ביותר. המשלוח כבר יגיע  מברטה. בנוסף, לאפליקציה יש אופציה שמשדרגת את חווית הקנייה ומקלה עליה: סריקת ברקודים של מוצרים שיש לכם בבית היישר לאפליקציה, שכבר תמצא לכם את המוצר לקנייה. 

4. לא ידפקו אותי יותר

האפליקציה הישראלית עם השם המעט מפוקפק יכולה להציל אותנו מחיובי עתק שאנחנו משלמים ברגע שההתחייבות שלנו לספק מסויים נגמרת. השימוש באפליקציה פשוט: הלקוח צריך להזין את פרטי העסקה, כולל תאריך הביצוע, המחיר, תקופת ההתחייבות ולא פחות חשוב - שם הנציג המטפל ומספר הפנייה. עבור כל עסקה יש להזין את פרק הזמן הרצוי לקבלת התראה מראש, והאפליקציה כבר תדאג לשלוח תזכורת בכדי שתוכלו לטפל בהתחייבות ולא לשלם כספים מיותרים. עלות האפליקציה: חינם עבור שתי עסקות או 3.90 שקל לגרסה המלאה, והיא מתאימה לאייפונים ואייפדים. אפליקציה חביבה מאוד, אם כי לא בטוח שתזכורת בסלולרי לא תעשה עבודה דומה.

5. דילירי

הקרב בין היבואנים ליצרנים המקומיים (צילום: חדשות 2)
איפה נמצא הסופר הזול ביותר בסביבה? | צילום: חדשות 2

אם בשנה שעברה אתרי הקופונים היו הבשורה החדשה, בשנה הנוכחית כולם התעסקו בדרכים לשדרג את קניית הקופונים. חלק מהמוצרים המוצעים באתרים השונים הפכו להיות איזוטרים במידת מה ונדרשה מומחית שתעשה סדר בין כל ההצעות. לירי הלפרין בת ה-26 התגייסה למשימה, בתחילה בבלוג-וידאו ובהמשך באתר "דילירי", שמושך אחריו אלפי עוקבים. באתר היא מרכזת המלצות וידאו על הקופונים והדילים הטובים או המאכזבים ברשת, עושה בדיקות למוצרים ונותנת טיפים לבחירה נכונה של קופונים כדי שלא נבזבז סתם כסף על דיל לא יעיל. 

צריך לייבא מחו"ל: האמריקנים והבריטים צורכים חכם יותר

קיבלנו המלצה לשני אתרים שהגיע הזמן לייבא מחו"ל, כדי שהצרכנים הישראליים יהיו עוד יותר חכמים וכדי שהיצרניות יוכלו לעבוד עלינו פחות.

הראשון הוא אתר ?which הבריטי, שמאגד בדיקות ומבחנים לכל מוצר שתרצו לקנות, החל ממפוחי עלים ועד למכוניות וגגות סולריים. בנוסף, אפשר למצוא שם כתבות צרכניות שיעזרו לכם להיות צרכנים מחושבים. האתר, אגב, מותנה בתשלום חודשי, אבל נראה שהסיכוי לחסוך בזכותו גדול יותר.

התשובה האמריקנית היא consumerreports, עוד אתר שצריך לעשות לו מנוי. שם תקבלו גם עצות על אפליקציות ששווה לשלם עליהן ואפליקציות חלופיות ללא תשלום, בדיקות מקיפות על ביטוחי בריאות, בתי חולים ומה לא. 

מאה האתרים הטובים בישראל - כך בחרנו