הפגנת המיליון (צילום: עודד קרני)
חבל שמחאה חברתית זה לא ענף אולימפי. דפני ליף | צילום: עודד קרני

הפלסטינים מכריזים על מדינה. אלוף פיקוד צפון "מאיים" במלחמה גרעינית באזור. לראשונה מאז הקמת המדינה, אין לנו אף ידידה ערבית באזור ובמקביל, מאות אלפים יוצאים לרחובות להפגין למען צדק חברתי. ועדיין, אין שום דבר שמרגש את אזרחי ישראל, ואת העולם בכלל, כמו ספורט.

חיפוש אחר "צדק חברתי" בגוגל מניב לא פחות מ-1,710,000 תוצאות. הישג לא קטן לדפני ליף וחבריה. מצד שני, חיפוש אחר "מכבי תל אביב" יחזיר 13,290,000 תוצאות. לא כוחות.

כשבאנו לסקר את חמשת אתרי הספורט המובילים בישראל לא יכולנו להתעלם משני האתרים המובילים בישראל – אתר ONE (שכל תכניו מופיעים גם ב-makoספורט לצד תכניו העצמאיים) ואתר ספורט5. שלושת האתרים האחרים נבחרו בקפידה לפי פרמטרים של עניין לחובבי הספורט, ייחודיות מול המתחרים – וחוש הומור, כי בואו לא נשכח – ספורט זה בידור. קבלו את החמישיה הפותחת שלנו:

ONE

מה אהבנו בו: ONE הפך כבר מזמן לשם דבר בספורט הישראלי. מעל לכל הביקורות שאפשר להטיח בפני הצוות המקצועי של אופירה אסייג, עומד אחד האתרים הוותיקים והמצליחים בישראל – וזה לא דבר של מה בכך.

אתר one (צילום: צילום מסך)
עדיין האתר הכי מקיף לספורט בישראל. ONE | צילום: צילום מסך

האתר מתעדכן במהירות רבה מאוד, במיוחד בזמן סיקורי משחקים, וכמות התכנים בו מגוונת – הודות לדסק התוכן הענק. את טורי הדעות והפרשנויות כותבים בדרך כלל שמות גדולים ומוכרים מעולם הספורט שלנו, מעומרי כספי ועד חיים רביבו.

כדרך הטבע, בשנתיים האחרונות בחרנו ב-ONE להיות אחד מחמשת האתרים הטובים בארץ בתחומו, והשנה עשה האתר קפיצת מדרגה והקים ערוץ טלוויזיה משלו – ערוץ 50 החינמי. נכון להיום, הערוץ הוא לא אחד מחמשת ערוצי הטלוויזיה הטובים בישראל, אבל בהחלט יש לו פוטנציאל להתקדם ולהצליח. זה יכול לעשות רק טוב לצרכן הספורטיבי.

הצעה לשיפור: אג'נדה זה דבר נחמד, אבל לא כשדוחפים את זה בגרון של הגולשים – כך למשל עם הקמפיין המביך למינויו של אייל ברקוביץ' למאמן הנבחרת הלאומית.

בנוסף, זה נחמד שיש לכם ערוץ טלוויזיה, אבל העובדה שאתם משדרים את הליגה הסקוטית לא אומרת שאייטמים צהובים על המתרחש בחדר ההלבשה של דנדי יונייטד יעניינו את הגולשים שלכם.

במשפט אחד: גם השנה, מדובר באתר הספורט המעודכן והמקיף ביותר בישראל.

ספורט5

מה אהבנו בו: אתר הבית של ערוץ הספורט נחשב בעיני רבים, וייתכן שבצדק, לאתר הספורט הטוב בישראל. בעוד במתחרה הגדול שלו, ONE, מתעסקים בכמות ובמהירות, בערוץ הספורט מתעסקים באיכות, והתוצאות ניכרות בשטח – החל מהמראה הכללי של האתר, ועד לרמת התמונות והטקסטים.

אתר sport5 (צילום: צילום מסך)
מה יהיה עם איכות השידורים החיים? אתר ספורט5 | צילום: צילום מסך

בנוסף, מציע האתר שידורים חיים ממשחקים מרכזיים שמעניינים את הגולש הישראלי – החל מברצלונה בליגה הספרדית, דרך מכבי תל אביב ביורוליג ועד דודי סלע בגביע דיוויס.

מעבר לתכנים הקבועים של הערוץ שעלו בערוץ, נוספה השנה לאתר פנינת הקאלט "בובה של לילה", אחת מההפתעות הטלוויזיוניות של השנה האחרונה. בנוסף לתוכניות המלאות ניתן למצוא באתר גם קטעים מאחורי הקלעים של התוכנית שמוסיפים לאתר הרבה נקודות במדד ההומור.

הצעה לשיפור: נראה שהפוטנציאל של האתר עדיין לא מנוצל עד תום. בעוד הזרוע הטלוויזיונית של האתר מחזיקה כבר שישה ערוצים שמשתנים חדשות לבקרים, האתר עדיין תקוע במקצת באותה מתכונת מאז שעלה, למעט שינויים קוסמטיים.

אחד מהדברים שדורשים טיפול שורש עמוק באתר הוא חווית הצפייה בווידיאו. מעבר לתקלות רבות שנסקרו, קשה להגיע לצפייה חלקה בשידורים חיים – גם בחיבור אינטרנט מהיר מאוד.

בנוסף, למרות שהאתר לא מתעסק בצהוב סטייל "גליצ'ים", כן נראה שענפים שהם לא כדורגל זוכים לחשיפה הרבה פחות משמעותית. חובבי הכדורעף וההתעלמות האומנותית דורשים צדק ספורטיבי.

במשפט אחד: לא מפחידים יונה עם ציפור בולבול. וואסחב!!!

מכבי חיפה – האתר הרשמי

מה אהבנו בו: כמו על הדשא, גם באינטרנט מכבי חיפה היא רמה מעל המתחרות שלה בכל הנוגע לארגון, מקצועיות וקרבה לאירופה (ואף מילה על פרשת הפקס). האתר, שיושב מסיבה לא ברורה באתר "וואלה!", מכיל את כל התכנים שרלוונטיים לאוהדי הקבוצה – כולל עדכונים, תקצירי משחקים, מבצעים ייחודיים וחנות מוצרים.

יעקב שחר (צילום: עמית מצפה, מערכת ONE)
הכי קרוב לאירופה. יענקל'ה שחר, נשיא מכבי חיפה | צילום: עמית מצפה, מערכת ONE

כיאה לקבוצה עם שאיפות אירופיות, האתר מחזיק גם גרסה באנגלית, שהיא אמנם בסיסית יותר, אבל עדיין מעודכנת ברמה גבוהה בתוצאות ופרטי טריוויה, לרווחת הסקאוטרים של היריבות בליגה האירופית.

אך הדבר שבאמת נותן לחיפה את היתרון על המתמודדות שלה בגזרת האינטרנט הוא אזור הווידיאו, שכולל לא רק תקצירי משחקים אלא גם מהדורת חדשות שבועית – מכבי חיפה TV. גם אם לא מדובר בדיוק במתחרה לספורט-סנטר של ESPN, עדיין מדובר בערך מוסף אמיתי לאוהדי הקבוצה, ולא רק.

הצעה לשיפור: האתר יושב על הפלטפורמה של אתר "וואלה!", ועמודי הכתבות שלו זהים לעמודים של אותו אתר. למכבי חיפה מגיע אתר משלה, עם עיצוב ייחודי (מעבר לכותרות בצבע ירוק). בנוסף, לאור שיתוף הפעולה הזה, קשה להאמין שנראה כתבת ביקורת אמיתית על יענקל'ה שחר במדור הספורט של "וואלה!".

במשפט אחד: את האיכות של האתר הזה אפילו אבי לוזון לא יכול לקזז.

הפועל תל אביב (כדורסל) – האתר הרשמי

מה אהבנו בו: כאוהדי ספורט, קשה שלא להתרגש מהפרוייקט שהקימו אוהדי הפועל תל אביב, שהקימו מהאפר את הקבוצה והגיעו עמה עד למרחק נגיעה מהליגה הראשונה. הרי, זה החלום של כולנו, להיות הבעלים של הקבוצה שלנו, בלי בעלי הון ובלי אינטרסים פוליטיים – ולהצליח (טוב נו, כמעט להצליח, בכל זאת הפועל).

אוהדי הפועל אוסישקין ת"א (תמונת AVI: עדי רם, חדשות)
בתמונה: בעלי האתר של הפועל תל אביב | תמונת AVI: עדי רם, חדשות

לאור העובדה שמדובר בקבוצה מהליגה השניה, שמתקיימת מתרומות ומתנדבים, קשה שלא להתרשם מאתר הבית המושקע שלה. מעבר לעדכונים הטריוויאליים של תוצאות, שחקני הקבוצה וכו', כולל האתר עדכונים מפגישות הנהלה, פרוטוקולים של הועד המנהל ועוד דברים שמקרבים את האוהד לתחושה שהוא בעצם הבעלים של המועדון.

עוד כולל האתר, שמעוצב כמובן בצבעי האדום-לבן של המועדון, אפשרות להירשם אונליין לעמותה, רכישת מנויים וכמובן – השתתפות בהחלטות של הקבוצה, כמו למשל "האם להסכים לבקשת מנהלת הליגה להשתתף בליגה הראשונה". האוהדים יכלו להצביע דרך האינטרנט, ובחרו להשאיר את הקבוצה בליגה השנייה. מסתבר שאפשר לשלב דמוקרטיה וספורט, ועוד באינטרנט!

הצעה לשיפור: קצב העדכון של האתר לוקה בחסר לעתים.

במשפט אחד: לפי איך שהם נראו בפלייאוף מול הבקעה, האתר יותר טוב מהקבוצה.

מכבי תל אביב (כדורסל) – האתר הרשמי

מה אהבנו בו: הקבוצה של המדינה או לא הקבוצה של המדינה? למכבי תל אביב יש את אחד ממערכי האינטרנט המכובדים והרציניים ביותר באירופה. ישראל, כרגיל, לא נותנת פייט אמיתי לצהובים.

אין תמונה
האתר של המדינה. מכבי תל אביב

מעבר לאתר הבית המושקע, מתחזקת הקבוצה גם פורום רשמי, אתר אוהדים, אפליקציית אייפון, עמוד פייסבוק ענק מעודכן להפליא ואולי מעל הכל – ערוץ יוטיוב שמכיל שעות על גבי שעות של כדורסל היסטורי ועכשווי.

ערוץ היוטיוב של מכבי מונה כרגע 1,343 (!!!) סרטונים, שמנציחים את ההיסטוריה המפוארת של המועדון, ואת ההווה המרשים של הקבוצה הנוכחית. לפי קצב העדכונים בערוץ, לעתים בשעות הקטנות של הלילה, נראה כאילו הוא מתופעל על ידי עשרות עובדים חרוצים. מי יודע, אולי דריק שארפ מעלה קלטות שלו לאוויר ברבע לפנות בוקר.

עמוד הפייסבוק של הצהובים מכיל 66 אלף חברים כרגע, מה שהופך אותו לגדול ביותר ברשת הישראלית. הקבוצה מעדכנת באופן תדיר את העמוד, מה שמקרב את האוהדים לקורה במועדון ובעצם הופך אותם לראשונים לקבל עדכונים אמינים ישירות מהמועדון עצמו. כך למשל עדכן עמוד הפייסבוק על החתמתם של ג'ורדן פארמר ותיאו פאפאלוקאס במועדון - עוד לפני שדווח על כך בכלי התקשורת הקונבנציונאליים.

הצעה לשיפור: החדשות באתר מתעדכנות באופן תדיר, אך בעמוד הבית ניתן לראות רק את ארבעת העדכונים האחרונים. כדי למצוא את הארכיון – חייבים להיכנס לתוך אחת הכתבות. ובנוסף, אולי לאור אירועי הקיץ האחרון, הגיע הזמן להחליף את התמונה (המעולה) של דריק שארפ כתמונת הפרופיל בפייסבוק?

במשפט אחד: אפילו אבנר קופל לא יכול להרוס את מה שבנו כאן הצהובים.

אפליקציות מומלצות:

אין תמונה
האתר של המדינה. מכבי תל אביב

אפליקציית Sports Tap

את ההצלחה הגדולה של "ספורטס טאפ" קל מאד להסביר, מדובר בסוג השירותים שאחריהם בדרך כלל נשאלת השאלה: "איך לא חשבו על זה קודם"? האפליקציה מאפשרת למורידים לבחור את הקבוצות האהובות עליהם במגוון רחב של ענפי ספורט. מרגע שנבחרו תאגד האפליקציה עבורכם כל פריט מידע אודות האהבה הגדולה שלכם: סטטיסטיקה, תמונות, חדשות, לוחות משחקים ועוד, והכול בחינם. אופציה מגניבה נוספת היא להציב וויגד'ט של האפליקציה בעמוד הבית שלכם, שיציג בכל רגע שתתחברו את החדשה העדכנית ביותר לגבי הקבוצה.

שורה תחתונה: פריט חובה לאוהד המסור, בתקווה שבקרוב תתווסף אליה גם ליגת העל שלנו.

אין תמונה
האתר של המדינה. מכבי תל אביב

אפליקציית ONE

תחום אפליקציות הספורט בעברית סובל עדיין ממחסור באפליקציות איכותיות באמת, אבל מבין אלו הקיימות כיום אין ספק שהאפליקציה של "וואן" היא הטובה ביותר לאוהד הספורט הישראלי. עמוד החדשות הראשי נטען במהירות ומכיל את כל הכותרות האחרונות מענפי הספורט המובילים. בנוסף מציעה האפליקציה גם לוח תוצאות ספורט מקיף, דרכו תוכלו לעקוב אחרי המתרחש במגרשים דקה אחר דקה. שירות נוסף שמציעה האפליקציה הוא מתחם בו תוכלו להגדיר את הקבוצות האהודות עליכם ולקבל באופן מרוכז את החדשות הקשורות אליהן.

שורה תחתונה: יש מעט באגים בפונטים העברית ומתחם "הקבוצות שלי" נטען מעט באיטיות, אך בסך הכול ניתן למצוא בה את כל מה שאוהד ספורט ממוצע צריך.