הבגרות לא נדחתה. ארכיון (צילום: חדשות 2)
ציונים טובים בבגרות זה תמיד מומלץ | צילום: חדשות 2

עולם הלימודים בכלל, והאקדמיים בפרט, הוא כאב ראש אחד גדול. הסטודנט לעתיד נאלץ לנווט ולבחור בין עשרות אוניברסיטאות ומכללות, פקולטות וחוגים, מסלולים וקורסים. שלא לדבר על תהליכי ההרשמה, עם ביורוקרטיה שיכולה להראות לאפרים קישון מאיפה משתין הטופס. כמובן שנמליץ לכם לבקר קודם כל בנרשמים ב-mako, שמרכז את כל הצעות הלימודים בישראל. אם אתם עדיין מבולבלים, האתרים הבאים ינסו לעשות לכם טיפה סדר בבלגן, או לכל הפחות לתת לכם את הכלים להתמצא ולהתקדם. את ההחלטות הקשות, מה לעשות, תצטרכו לקבל בעצמכם:

פורטל הפסיכומטרי של ניב רווח - מכסה את כל העולם הפסיכומטרי

אין תמונה
קלאסי לחופשת שחרור. ניר רווח
למה מגיע להם: את האתר הקים ניב רווח, מדריך פסיכומטרי מנוסה, והוא מתיימר להקיף כל היבט של העולם הפסיכומטרי, לטוב ולרע. לרע, כי מטבעם של פורטלים, עומס המידע מבלבל ומקשה על ההתמצאות (מישהו אמר דף הבית של וואלה?). מצד שני, בהתחשב בזה שאתם מגיעים אליו בחופשת שחרור, או באמצע שמירה, יש לכם זמן לשוטט בו ולמצוא תגליות.
מי שיותר ממוקד משימה יוכל להתאמן לקראת המבחן, לקרוא על המכונים השונים וכמובן לרכוש את ספרי הלימוד של ניב. התרגולים שניתנים באתר בחינם (אחרי הרשמה) בסיסיים למדי ולא מהווים תחליף לקורס. האתר עצמו קצת מריח כמו סוכן מכירות עיקש מדי, וחבל שבתכנון שלו התייעצו עם אנשי קידום אתרים יותר מאשר עם מומחי שימושיות. ועדיין, למי שמחפש מידע, זה מקום טוב להתחיל.

שורה תחתונה: מקום טוב להתחיל את חווית הפסיכומטרי.

יורם לימודים - מסלולי הלימודים בכל המוסדות להשכלה גבוהה

אין תמונה
מתלבטים בין הנדסה ללימודי מגדר? יורם
למה מגיע להם: החלק הקשה בלימודים האקדמיים, חוץ מאשר לתפוס את מזכירות הסטודנטים כשהיא פתוחה, הוא להצליח להירשם. מה כדאי לי ללמוד? איפה מלמדים את זה? האם הם יקבלו אותי עם ציוני הבגרות והפסיכומטרי שיש לי? ואם לא, אולי חבל שהלכתי לים במקום ללמוד לבגרות באנגלית?
יורם לימודים מאפשר לנווט בין כל האוניברסיטאות והמכללות ובין כל החוגים השונים. לגבי כל מסלול לימודים, תוכלו לבדוק את סיכויי הקבלה שלכם, וגם לבקש שיצרו איתכם קשר. לחילופין, תוכלו לעיין ברשימה די עצומה ומקיפה של מקצועות - מהנדסת מזון, דרך עריכת תוכן באינטרנט ועד צורפות - לקבל תיאור של המקצוע ולגלות איפה ניתן ללמוד אותו. ואם שכר הלימוד מפחיד אתכם, האתר מספק גם רשימה של מלגות שניתנות בכל מוסד.
מדובר באתר מקיף ולכן מבלבל לעיתים. את כתבות התוכן והחדשות בתחום האקדמי יהיה לכם קשה למצוא, אם כי את הפרסומות הרבות תתקשו לפספס.

שורה תחתונה: כנסו לפה וחסכו לעצמכם לעלעל בעשרות ידיעונים.

קמפוס, השער ללימודים בחו"ל - מידע אודות לימודים בחו"ל

אין תמונה
אם האקדמיה הישראלית קטנה עליכם. קמפוס
למה מגיע להם: אם חשבתם שלהתמצא בעולם האקדמי של ארצנו הקטנטונת זה מסובך, לכו תמצאו מסלול לימודים מתאים ברחבי העולם. קמפוס עוזרים לכם להכיר את המדינות הפופולאריות בקרב סטודנטים ישראליים (איטליה, ספרד, קנדה וכמה אחרות) ואת המקצועות העיקריים שנלמדים בכל אחת, מפרטים אילו מלגות יש וגם משרטטים את תהליך הקבלה ללימודים.
האתר מספק כלים נוחים ובסיסיים, אבל חשוב לדעת שהוא שייך לחברה שמקבלת כסף ממוסדות לימוד מסוימים, כך שהוא לא מתיימר להקיף את כל אפשרויות הלימודים הקיימות.

שורה תחתונה: רגע לפני שאתם אורזים מזוודה וממשכנים את סבתא, תבדקו פה מה בדיוק האפשרויות שלכם

חוגל – חוגים לכל הגילאים

אין תמונה
אמא, קחי אותי לקרטה! חוגל
למה מגיע להם: פעם חוגים נחשבו רק צ'ופר לילדים (ובמקרים רבים, בואו נודה, עונש לילדים). היום, כשכל אחד מחפש להרחיב אופקים ולמצות יכולות, התופעה התפשטה לכל שרשרת הגילאים. בחוגל תוכלו למצוא אלפי חוגים, מפולחים לפי נושאים, בכל אזור בארץ, לכל גיל - התעמלות ומחול, אמנות ומוזיקה, ניו אייג' והתפתחות אישית, שפות ויחסים, מחשבים ודרמה ועוד ועוד.
למרות השפע, האתר מאוד נוח להתמצאות, ניווט וחיפוש, בין אם אתם מחפשים חוג גיטרה לילד, סדנת בישול לבן הזוג או קורס הורות לאמא (בתקווה שהיא תבין את הרמז).

שורה תחתונה: אתר מקיף, נוח, נעים ויעיל.

פרופסור - אלפי מבחנים, עבודות וסיכומי קורסים

אין תמונה
לאוהבים ציונים גבוהים ומוסר גמיש. פרופסור
למה מגיע להם: למה צריך לנחש מה המרצה הולך לשאול במבחן, אם אתם יכולים להסתכל על מבחנים משנים קודמות? פרופסור יעשה לכם את החיים האקדמיים קצת יותר קלים (וקצת פחות מוסריים).
האתר מחזיק ארסנל מאוד מכובד של מבחנים, עבודות אקדמיות וסתם סיכומי קורסים מכל אוניברסיטה אפשרית. כנראה בזכות האבא של האתר, קבוצת דפי זהב, מדובר באתר שמצליח להתמודד יפה עם ריבוי התכנים והקטגוריות, ויחסית קל להתמצא ולחפש בו את המבוקש.
צריך לזכור שהתוצאות תלויות בטוב ליבם של הסטודנטים משנים קודמות, ולכן לא בטוח שתצליחו למצוא הכל, אבל יש סיכוי טוב שתמצאו לפחות תחליפים הולמים. אה, והתכנים בתשלום.

שורה תחתונה: בעולם של קופי-פייסט, פרופסור יאפשר לכם למחזר את ההצלחות של סטודנטים ותיקים יותר.

 

לכל האתרים הכי טובים 2010