יד על מסך טלוויזיה (צילום: George Doyle, GettyImages IL)
אחי, תעביר את השלט. בתמונה: טלוויזיה, כן? | צילום: George Doyle, GettyImages IL

אם לא היינו צריכים ללכת לעבודה מדי פעם, אנחנו מניחים שהיינו יושבים מול המסך 24 שעות. כל כך הרבה סדרות איכותיות, כל כך מעט זמן. למעשה, אנחנו קצת מגזימים. היינו יוצאים מהבית מדי פעם, אבל רק לקולנוע. בכל זאת, יש לנו קטע עם מסכים גדולים.

אלא שאם בעבר הסתפקנו בלראות את התוכנית וזהו, הרי שהיום אי אפשר להיות סתם מעריץ של תוכנית. היום חייבים לדעת מה קורה על הסט לפני, מה קרה אחרי, מה יהיה בעונה הבאה, לקרוא ספוילרים של סוף העונה ולדסקס, ביחד עם מאות מעריצים, איך היה הפרק האחרון. כמובן שאת כל הדברים האלה בדיוק אתם יכולים למצוא באתרי התוכניות הכי חמות בטלוויזיה כאן ב-mako, וכמובן גם לצפות בהן ב-VOD או לקרוא את מדור הטלוויזיה שלנו. ואם כל זה לא מספיק לכם ואתם מחפשים מקורות נוספים - הנה חמישה אתרים שעושים את העבודה על הצד הטוב ביותר, ומעדכנים אתכם בכל מה שלוהט בתעשיית הטלוויזיה והקולנוע:

פופטארטס – הבלוג של אפי טריגר

אין תמונה
תרבות אמריקנית. פופ-טארטס
למה מגיע להם: לא ממש משנה אם אתם בענייני טלוויזיה אמריקנית או לא, אם אתם מגדירים את עצמכם כחובבי טלוויזיה אתם תמצאו את עצמכם בבלוג המצויין הזה במוקדם או במאוחר. והאמת? עדיף מוקדם.

חדשות, שמועות, ספוילרים, קטעים שלא שודרו בשום מקום אחר, ראיונות, שיחות סלון וירטואליות על תוכניות נבחרות וגם קצת חדשות מהפוליטיקה האמריקנית (אי אפשר באמת להבין טלוויזיה אמריקאית מבלי להבין את הפוליטיקה שלה, ולהיפך) ומהקולנוע שלה, את כל אלה - ותאמינו או לא, גם הרבה יותר – תוכלו למצוא בבלוג של טריגר.

העיצוב הפשוט (בכל זאת, בלוג), יחד עם תדירות העדכון הגבוהה והפוסטים שהם בדיוק באורך הנכון (משמע, לא מעיקים מדי אבל גם לא קצרים מדי) מוכיחים שאפי טריגר הוא לא רק איש טלוויזיה אלא גם, ואולי בעיקר, איש של טלוויזיה, ואין סיבה שכולנו לא נהנה מזה.

שורה תחתונה: מקום המפגש הרשמי של אמריקנפילים מכל הארץ

צפניה שובר מסך – הבלוג של אביעד קדרון

אין תמונה
זהירות, ספוילר. צפניה

למה מגיע להם: צפניה, הוא אביעד קדרון, כתב רייטינג לשעבר ואושיית טלוויזיה בהווה, עלה לכותרת כשהתעלל בתוכנית "האח הגדול", אבל קיבל את תהילת העולם שכה מגיעה לו בזכות החשיפה המטורפת של תסריט גמר הישרדות אולסטארס - פרסום שהביך את ההפקה ואף גרם ללא מעט אחוזים לנטוש את המסך, משום שהסוף כבר היה ידוע.

אבל חוץ מהעובדה שקדרון עשה לעצמו שם של סקופר, הבלוג הוא גן עדן לחובבי טלוויזיה בכלל ולחובבי ריאליטי בפרט שלא מתביישים באהבה שלהם, או לפחות רוצים לחלוק אותה עם עוד אנשים שמסתתרים מאחורי ניקים בדויים. תדירות העדכון הגבוהה והעובדה שקדרון הוא באמת איש מקצוע ברמה הראשונה עם ידע בלתי נדלה, במיוחד בכל הקשור לטראש טלוויזיוני, הופכות את הבלוג לחוויה ולמקום שחייבים לעצור בו בדרך אל המסך.

שורה תחתונה: גן עדן לחובבי טלוויזיה שלא מתביישים באהבה שלהם

סינמסקופ – הבלוג של מבקר הקולנוע יאיר רוה

אין תמונה
מוסד. סינמסקופ

למה מגיע להם: יאיר רווה, האיש והמוסד, הוא בדיוק בלוג שכדאי מאוד שתבקרו בו במידה ויש לכם איזושהי זיקה לקולנוע. יודעים מה? הבלוג הזה כל כך שווה ביקור, עד שגם אם אתם באים לקולנוע רק בשביל הפופקורן עם חמאה, גם אז, שווה לעצור ולקרוא מה יש למסך הקטן להגיד על המסך הגדול.

החדשות, העדכונים והטריילרים הם כמובן בגדר חובה בבלוג שכזה, אבל הדובדבן שבקצפת הן הביקורות המצויינות של רוה, שבדרך כלל קולעות בול ומוסיפות עוד ממד של עומק, מחשבה וידע שקצת, בואו נודה בזה, חסר מאוד בשיח הקולנוע הישראלי.

לא רבים הם הסרטים שלא תמצאו עליהם ביקורת, ההמלצות, רק שתדעו, שוות זהב (או, לפחות, את 35 השקלים שצריכים לשלם בכניסה לקופה) ובכלל, אם אתם עומדים נבוכים מול הקופאית ולא יודעים איזה סרט לבחור, אין ספק שהבלוג של רוה הוא המקום האידיאלי בשבילכם. רק אל תשכחו לכבות פלאפונים לפני הכניסה לאתר, אה?

שורה תחתונה: כי אחרת איך נדע לאיזה סרט ללכת?

עכבר העיר – טלוויזיה – ערוץ הטלוויזיה של מגזין עכבר העיר

אין תמונה
דיון איכותי. עכבר העיר

למה מגיע להם: תגידו מה שתגידו, אבל נכון להיום, ערוץ הטלוויזיה של עכבר העיר הוא ללא צל של ספק מגזין הבידור האיכותי והכיפי בישראל. כמות הכתבות, תדירות התחלופה הגבוהה, הביקורות התכופות ומעל הכל הכתיבה השנונה, הופכים את ערוץ הטלוויזיה לחוויה של ממש.

אז נכון, העיצוב קצת מסורבל, אבל חוץ ממנו באמת שגם בעלי הזיקה הקטנה למכשיר, או אפילו אנשים שאין להם בכלל מכשיר טלוויזיה בבית, ימצאו מה לקרוא כאן. גם הטוקבקים האיכותיים – בהחלט דבר נדיר במחוזתינו – המתייחסים לרוב לעניין הכתבה מייצרים דיון ראוי ואיכותי שכיף להיות חלק ממנו. בהחלט פלוס גדול.

אבל גם אם מתעלמים מהטוקבקים (וחבל, לפעמים הם עושים את ההבדל), הראיונות והביקורות ברמה גבוהה מאוד, ואין ספק שצוות האתר לא רק אוהב טלוויזיה, אלא גם ובעיקר יודע מה הוא עושה. בקיצור, אם היה לנו שלט להצביע בו זה בדיוק מה שהיינו עושים. בהתחשב בעובדה שהשלט שלנו עובד רק על הטלוויזיה, אנחנו פשוט נגלוש ונהנה.

שורה תחתונה: מגזין הבידור האיכותי והכיפי בישראל

באה לבקר – בלוג ותיק בעיקר על טלוויזיה, וקצת על קולנוע

אין תמונה
ביקורות איכותיות. באה לבקר
למה מגיע להם: לבלוג הוותיק באה לבקר (לא מכירים עדיין? תתביישו לכם) יש שני יתרונות בולטים מאוד: האחד הוא ביקורות איכותיות ומעניינות על תוכניות ליל אמש. השני: יש בו את כל מה שצריכים כדי לצאת האנשים המבריקים ביותר בכל שיחת סלון, אפילו אם בכלל לא ראיתם את התוכנית המדוברת.

בניגוד לבלוגי חדשות הטלוויזיה, "באה לבקר" הוותיק הוא כיף נטו. הוא מבקר תוכניות טלוויזיה כמו "הישרדות" ו"המשרד", לצד סרטים איזוטריים שבחיים לא ראיתם, ובחלק מהמקרים, אחרי שתקראו את הביקורת, אתם תדפדפו כמו משוגעים בלוח השידורים כדי לחפש את השידור החוזר. גם ביקורות על סרטי קולנוע פופולאריים מבליחים מדי פעם, ובהחלט כדאי להציץ בהן לפני שאתם קונים כרטיסים לסרט המדובר.

העיצוב המיושן הוא, למעשה, הבעיה הגדולה של "באה לבקר", שהתחיל בפלטפורמת הבלוגים ישראבלוג, שהיתה פופולרית לפני חמש שנים ויותר, ומאז עדיין שומר לה אמונים. לא שזה מקשה מי יודע מה על הקריאה, אבל הרטרו שיק ומערכת החיפוש הלא נוחה לא בדיוק מזמינים. מי שיצליח להתגבר על העסק הזה ימצא אתר ביקורות מהימן, רהוט ומקצועי, מהסוג שבהחלט חסרים כמוהו בארץ.

שורה תחתונה: הבלוג שיוציא אתכם מבריקים בכל שיחת סלון

לכל האתרים הכי טובים 2010