דולר במקום ראש (צילום: filmstroem, Istock)
רק כסף בראש שלכם? | צילום: filmstroem, Istock

בעסקים, שם המשחק הוא להיות מעודכנים - וזאת המשימה על פיה פועלים האתרים המובאים ברשימה שלפניכם. מה קורה בבורסה, איזה חברות עשו אקזיט, מי הרוויח יותר ופחות, מיהם אנשי העסקים הכי מדוברים, איזו טכנולוגיה חדשה פותחה במעבדות של ענקיות ההיי-טק ועוד עשרות אירועים המתרחשים בישראל וברחבי העולם, ומסוקרים באתרי הכלכלה של ישראל.

משימת העדכון היא לא פשוטה, ולכן אנחנו מורידים את הכובע בפני חמשת האתרים הנבחרים, שמצליחים להישאר עם האצבע על הדופק ולהשאיר אותנו מחוברים לכל מה שנעשה בעולם העסקים.

גלובס - מעבר מכובד מהדפוס לדיגיטלי 

אין תמונה
לנווט בים המידע. גלובס
למה מגיע להם: נראה שכמעט ואין צורך להציג את גלובס, מי שנחשב לעיתון המוביל בארץ בתחום הכלכלה. היכנסו לכל משרד רציני שמכבד את עצמו ותמצאו את גלובס מונח מעל שאר העיתונים והמגזינים. כמובן שבעידן האינטרנט קשה קצת יותר להניח כתבות על השולחן, אבל אין ספק שהוא עשה הרבה טוב לעיתון. כתבות מתעדכנות ללא הרף, אייטמים רודפים אייטמים ובכל זאת האתר נשאר נוח למעקב. המעצבים שמאחורי האתר דאגו לקבוע היררכיה ברורה מאוד, שבזכותה קל לנווט בים המידע, ובניגוד לאתרים מתחרים אחרים - הפרסומות לא מטביעות את המידע החשוב.

שורה תחתונה: גלובס הוא האתר שאתרי כלכלה אחרים רוצים להיות כשיהיו גדולים

דה מרקר - אתר כלכלי לאדם הפשוט

אין תמונה
תמהיל מוזר, אבל עובד. דה מרקר
למה מגיע להם: כי למרות עיצוב מרגיז, הוא מצליח להיות אתר שמעניין לקרוא. דה מרקר מצליח להבריק בכל מה שקשור לחדשנות - יש להם אפליקציה לאיפון, קישורים לכל הרשתות החברתיות והם מצליחים למשוך אליהם כותבים מוכשרים, לא מעט בזכות "הקפה" - אתר הבלוגים שמשך אליו קהילה איכותית של אנשים שרצו להתרחק מהבלוגוספירה מלאת הילדים של ישראל. למרות שלעתים נדמה לנו שיש יותר דגש על חדשנות ופחות על תוכן,  התמהיל המוזר הזה מצליח לעבוד. דה מרקר הוא מקום טוב להתעדכן בו במה שקורה, ואז להמשיך הלאה לאתרים אחרים כדי להעמיק.

שורה תחתונה: הבן הממזר של כל אתרי הכלכלה האחרים בארץ, שאיכשהו מצליח לגרום לכל האלמנטים לעבוד יחד.

כלכליסט - שילוב בין מידע יבש לסיפורים

אין תמונה
גם כלכלה היא סיפור. כלכליסט
למה מגיע להם: כי כלכליסט מבינים שהיום לכל אחד ולכל דבר יש נגיעה בכלכלה. מעבר לעיצוב כמעט מושלם של האתר הוא מכיל תמהיל נכון של כתבות על מצב השוק עם מספרים וסטטיסטיקות יבשות, בשילוב כתבות שמספרות את הסיפור שמאחורי המספרים. סוללת הכתבים של כלכליסט דואגת ליידע את הקוראים לא רק כמה חברות שוות אלא גם מה הן מייצרות ומי האנשים שמאחוריהם, והופכות את המקצוע הזה שלרוב האנשים הוא ברור כמעט כמו אלכימיה, למשהו שניתן לדבר עליו.
כלכליסט הוא עיתון צעיר, אך לא במובן של הניסיון אלא במובן של החדשנות והאנרגטיות שלו. הוא בנה את עצמו על לא מעט כתבים צעירים ורעבים שקידמו אותו ופרצו דרך לכיווני תוכן חדשים והיה בין הראשונים שפיתח אפליקציה לאייפון, ואחת שגם עובדת טוב. השילוב הזה הופך את האתר לא רק לאחד שעוקב אחרי שוק ההון, אלא לאתר שמכתיב את נושאי השיחה. 

שורה תחתונה: המקום אליו הולכים כדי לקבל לא רק מידע על השוק, אלא גם כדי להבין מה המידע הזה אומר.

ביזפורטל - עדכונים רבים הכתובים בצורה ברורה

אין תמונה
כלים יעילים. ביזפורטל
למה מגיע להם: כלכלה היא לא דבר שקל לכתוב עליו. כל אייטם שמגיע לעיתון או לאתר העוסק בתחום חייב להיות ברור, וחייב לכלול ראייה מקיפה עם הבנה על ההשלכות שיש לנושא עצמו ולעצם הכתיבה עליו. בביזפורטל מצליחים לנוע בחן בין הבאת המידע הרלוונטי בצורה מעניינת, לבין עטיפתו בכתיבה שנשארת מעניינת ולא מאבדת את הקוראים.

החלוקה לנושאים באתר ברורה מאוד וקל לנווט בו, למרות שהעיצוב מיושן וחסר דמיון. לצד הכתבות והמידע הנגיש יש לאתר הרבה מאוד מה להציע למנויים כולל גישה למידע, תוכנות ושירותים לניתוח ומעקב אחרי השוק. בניגוד לאתרים אחרים שרק מספרים על המידע, בביזפורטל מספקים כלים שעוזרים למשתמשים לנצל אותו בצורה טובה יותר. גם הטוקבקים שתמצאו פה יהיו באיכות גבוהה יותר יחסית, למרות שיש לא מעט כאלו שפשוט אוהבים לברבר.

שורה תחתונה: כלכלנים ואנשי עסקים ימצאו את עצמם בקלות באתר הזה וירגישו נוח עם העיצוב חסר הדמיון שלו.

Ynet כלכלה - מקום סולידי לאנשים סולידיים

ynet calcala
לא למשקיעים. ווינט כלכלה
למה מגיע להם: Ynet עושים עבודה טובה בכל מה שקשור להנגשת החדשות לקוראים, ומתן תמונה כוללת. זאת אומרת, לא לדווח רק על העימותים האחרונים מהכנסת, אלא גם על ההשפעות שיש לאלו על הכלכלה. אם אתם אוהבים את הסגנון, העיצוב וההגשה של Ynet תשתלבו די בקלות בתוך המדור הזה. קל מאוד להתמצא בו, הוא מכיל כותרות ברורות שלרוב אינן צבעוניות בכוונה תחילה, ולצד כתבות הטקסט הרגילות ניתן למצוא גם כתבות וידאו. מצד שני, אם אתם משקיעים - זה לא המקום בשבילכם. 

שורה תחתונה: מצטיין בכתבות הכתובות בשפה שכל אחד יכול להבין

לכל האתרים הכי טובים 2010