פעם הכרת אנשים בעולם האמיתי, בתור לבנק ודרך חברים. עם החברים שלך שמרת על קשר דרך הטלפון ולכתוב על הקיר הייתה עבירה פלילית. פעם גם היו טלפוני חוגה ודינוזאורים. היום, כדי להיות חלק מהעולם, אתה צריך להיות ברשת חברתית. אבל איזו רשת חברתית? ריכזנו עבורך את חמש הרשתות הכי חשובות שאתה, כישראלי, צריך להכיר.

האתר: Facebook

אין תמונה
פייסבוק

פייסבוק היא הרשת החברתית הגדולה והמצליחה בעולם והיא הוקמה עוד בשנת 2004. ברגעים אלו קיימים באתר יותר מ-100 מיליון חברים שביניהם תמצאו אנשי ציבור כמו ברק אובמה, ביבי נתניהו ואפילו מדונה. האתר הוא בשימוש חופשי, לא גובה כסף בתמורה לשימוש בו, ומאפשר לגולש להצטרף לקבוצות אליהן הוא שייך (עיר, מקום עבודה, בית ספר) ולשמור על קשר עם חבריו בעזרת ממשק נוח ופשוט לעין. בנוסף ניתן לעלות גלריות שלמות ולתייג חברים, לכתוב מסמכים, לסנכרן RSS, לענות על סקרים ואפילו לבנות סקרים.

יתרונות: לאחרונה האתר הצטייד בממשק עברי מלא, מה שמאפשר גם לגולשים הישראלים שעוד לא פתחו בו חשבון לגלות את נפלאות הפייסבוק. כמו כן, אסור לפספס את עמודי המשחקים. חברות רבות הבינו את פוטנציאל השעמום הטמון באתר ופיתחו משחקי רשת ממכרים שמאפשרים משחק מרובה משתמשים ישירות מהפייסבוק. לכן אם משעמם לכם בזמן יום העבודה ואתם רוצים לשרוף קצת זמן, כנסו למומלץ שלנו - Texas Hold'em Poker - ובואו לשחק איתנו.

חסרונות: יש מי שיאמר שהיתרון של פייסבוק - שיש כל-כך הרבה מה לעשות שם - הוא למעשה החיסרון המרכזי שלו. לפעמים תמצאו את עצמכם שורפים שעות על משחק טפשי כזה או אחר. חיסרון נוסף: לפייסבוק יש נטייה לעשות דברים בלי להודיע מראש, כך שלפתע תגלו שאתם גולשים במסך שונה לגמרי ממה שהתרגלתם אליו. מצד שני, מתרגלים.

שורה תחתונה: אתם לא באמת צריכים שנספר לכם על פייסבוק.

האתר: MySpace

אין תמונה
מייספייס

האתר מייספייס מתפקד כמו כל רשת חברתית רגילה המכילה בלוגים, גלריות, כתבות, דף אישי ועוד. ייחודו בתחום הוא פירסום אמנים רבים על גבי דפיו. חלקם מוכרים כמו אמינם ועד לינקין פארק, וחלקם פחות כמו להקות ישראליות מתחילות רבות, פורשי כוכב נולד ועוד מגוון אמנים. המוזיקאי יכול בחשבון המייספייס שלו להעלות לאתר עד 6 שירים שכל אחד מהם עד 10 מגה וזה תוך התחייבות לא להפר את זכויות היוצרים.

יתרונות: היתרון שנתן האתר, הוא בכך שהוא סיפק במה ענקית למוזיקאים מתחילים שאינם עוד בחוזה עם חברת תקליטים כלשהי, לפרסם את השירים שלהם וכך לגרום לציבור הרחב להכיר אותו ואפילו לקדם את מכירותיהם – דבר אשר עזר לאלפי אמנים לפתח את הקריירה שלהם. כמו כן, ייחודה של מייספייס מהפייסבוק המתחרה היא האפשרות לעצב את עמוד האישי על ידי שפת HTML ו-CSS וכך ניתן לערוך את עמוד הבית ולהתאים אותו במיוחד אליכם.

חסרונות: לעין שמחפשת קצת שקט, מייספייס עלול להיראות כמו בלוק אחד של טקסט אינסופי, מבולגן, צבעוני - זה פשוט לא נראה מספיק אסתטי. כמו כן, השיר מתחיל להתנגן אוטומטי, ואם הרמקולים פתוחים באמצע הלילה, ובכן, לנו לפחות זה גרם לכמה מצבים לא מאוד נעימים.

שורה תחתונה: מייספייס מקרין תחושה צעירה ורועשת. שזה טוב אם אתם צעירים וחובבי מוזיקה.

האתר: מקושרים

אין תמונה
מקושרים

כיום הרשת החברתית הישראלית הגדולה בישראל. מקושרים הוקמה בשנת 2004 על ידי שלושה צעירים נמרצים שכבר משנת 2004 ראו ברשתות החברתיות גורם שהולך לכבוש את הגולשים בישראל. ההרשמה והשימוש באתר לא עולים כלל כסף וכל אחד יכול לפתוח בו פרופיל ולהוסיף את חבריו. בשנת 2008 ו-2009 רכש אתר וואלה 70% מהאתר מקושרים בשווי של כ-9 מיליון שקל. יש באתר קהילות, עיתון שמכיל מגוון רחב של כתבות, צ'אט עם חברים ועוד.

יתרונות: טוב, אמרנו את זה כבר: זאת הרשת החברתית הגדולה בישראל. לא לפספס: מדור "העיתון" שכולל בתוכו אלפי כתבות המתחדשות מידי יום ונכתבות על ידי משתמשי האתר בלבד. סיפורים מרתקים ומרגשים לצד דעות ועוד עשרות נושאים בעמוד אחד.

חסרונות: לא בטוח לאן עוד יש לו לצמוח. ניתן לומר שחברות במקושרים זה צעד אחד בדרך לפייסבוק.

שורה תחתונה: זה עדיין לא פייסבוק, אבל זה לגמרי בעברית.

האתר: Linkedin

אין תמונה
Linkedin

Linkedin נוסדה עוד בשנת 2002, עוד לפני שאנשים שמעו על הפייסבוק או כמעט ידעו איך גולשים באינטרנט. מטרת האתר היא לאפשר למשתמשים רשומים ליצור רשימה של פרטי התקשרות של אנשים שהם מכירים על מנת לשמור על קשרים עסקיים איתם. ניתן למצוא בשניות חברים לשכבת הלימודים גם אם סיימתם ללמוד לפני עשור, לפרסם את קורות החיים שלכם וכך כל דכפין יגיע אליהם, ואפילו להיכנס לקבוצות של מקום העבודה שלכם ולשמור על קשר טוב גם עם המעסיק שלכם.

יתרונות: קודם כל, להגיד שאתה חבר בלינקד-אין, כבר אומר משהו על הסטטוס שלכם. כמו כן, לא לפספס: מדור השאלות והתשובות. רק תשאלו ואחרי כמה דקות תקבלו תשובה מפורטת על ידי גולשי האתר. לא יודעים איך להכין חביתה או פצצה גרעינית? תשאלו שם ובטוח שתקבלו את התשובה המתאימה. לא משנה באיזה נושא ועד כמה הוא חשוב.

חסרונות: זה לא נכון תמיד, אבל בדרך כלל החברים היחידים שלכם שם זה אנשים שפעם עבדתם איתם והיום ואין לך שום קשר אמיתי וחברתי אליהם, אז זה יכול להיות קצת מוזר. בכל זאת, מדובר ברשת חברתית.

שורה תחתונה: רשת מצוינת למי שלא מתאים לו לרדת אל העם ואוהב להרגיש חזק בעסקים. מה שכן, חברותיות זה לא בדיוק הצד החזק של הרשת הזאת.

האתר: The Marker Café

אין תמונה
The Marker Café

רשת חברתית מאת עיתון TheMarker שעובדת כמו בית קפה ברמת אביב ג': בעמוד הראשי תראו אילו עסקניים בפנים ובלחיצת כפתור אחת תוכלו לשלוח להם הצעת חברות או אפילו הודעה הכוללת הצעה עסקית מפתה. כל משתמש פותח לעצמו פרופיל שלם שחושף קצת מחייו האישיים ומתחביביו. תוכלו לפתוח קהילות חדשות בנושאים עסקים וגם פנאי וגם תוכלו להצטרף לקהילות קיימות בנושאים מגוונים. 

יתרונות: ניתן גם לפתוח בלוג ולשתף את גולשי האתר בדעותיך ואפילו להראות לעובדים שלך שיש לך צד פחות קשוח. בבית קפה הזה, האספרסו לא יעלה לכם כסף ואם תדעו להשתמש באתר בתבונה, אפילו תרוויחו כסף נוסף על ידי קשרים עסקיים חדשים. כמו כן, אסור לפספס את המדור "קפה עולם". מדור חדש באתר שמרכז בתוכו המלצות של חברי האתר על מדינות וערים שמומלץ לבקר בהם. תוכלו לראות המלצות לבית קפה הכי טוב בפריז או לפיצה הכי דקה ברומא.

חסרונות: לעתים יש באתר תחושה ספרותית מבוגרת משהו. אולי זה בגלל שכל אחד חושב שבגלל שהוא רשום לדה-מארקר אז הוא כותב להארץ.

שורה תחתונה: רשת חברתית שתגרום לך להרגיש שאתה בעניינים, רק חבל שהיא קצת אליטיסטית. 

 

חזרה אל 100 האתרים הטובים בישראל

 

השתתף בהכנת הכתבה : עמרי פדידה