שגיאת הקלדה קטנה על מסך מגע - זה כל מה שדרוש כדי לגרום לתאונה אווירית שעלולה להסתיים באסון, כך לפי דו"ח ששחרר הבוקר (ב') המשרד האוסטרלי לבטיחות בדרכים.

בואינג 737 של קוואנטס (צילום: Jordan Vuong, Flickr)
מטוס בואינג 737 של קוואנטס | צילום: Jordan Vuong, Flickr

המשרד חקר איך קרה שמטוס בואינג 737 של חברת התעופה הלאומית, קוואנטס, "גירד" בזנבו את האדמה בזמן ההמראה ב-1 באוגוסט 2014. תוך כדי ההמראה, שמע אחד הדיילים רעש חריקה מכיוון זנב המטוס ודיווח על כך לטייסים, שלא מצאו כל דיווח בחיישני המטוס על נזק לזנב. אך לאחר הנחיתה התגלה כי חלק מהצבע בזנב המטוס נשרט.

לפי המסקנות, הסיבה לתקרית היתה טעות הקלדה באייפד ששימש את הצוות: לפני ההמראה, הזינו הטייסים את משקל המטוס כ-66,400 קילוגרם, במקום 76,400 קילוגרם - הבדל של 10 טון. כתוצאה, המערכות האוטומטיות סיפקו כוח נמוך מהדרוש להמראה, מה שהוביל לחיכוך של אחורי המטוס בקרקע.

השפשוף של הזנב באדמה במקרה זה היה אמנם חלש, והצוות דיווח כי אפילו החיישנים המיועדים להתריע על שפשוף של הזנב בזמן ההמראה לא הופעלו, אך זה היה עלול להסתיים אחרת. קוואנטס מתגאה בכך שהיא חברת התעופה הגדולה היחידה בעולם שמעולם לא חוותה תאונה רצינית, ולכן היא העבירה את המקרה לחקירה שבסופה הוחלט לשנות את נהלי ההכנה לטיסה כדי למנוע טעויות כמו אלו של צוות הטיסה שכמעט נגמרה באסון.