לא צריך לקנא יותר מדי בטייס בר המזל של הכלי המעופף הזה. הוא לא יוכל לעקוף איתו את הפקקים בדרך לעבודה, ואפילו לא לטוס מעל משחק כדורגל ולצפות בו ישר מלמעלה כאילו מדובר במשחק קונסולה.

הכלי הזה, שזכה לכינוי Snowstorm ("סופת שלג"), אמנם נוצר במסגרת פרויקט של האוניברסיטה הלאומית של סינגפור לפיתוח מכוניות מעופפות, אבל היוצרים שלו מבהירים חד משמעית שלא מדובר במכונית, או בכלל בכלי תחבורה. במקום זה, הם מציגים אותו כאביזר כיף, כזה שאפשר להמריא בו לגובה כמה מטרים באולם סגור כדי לשכוח מצרות היומיום לחמש דקות של שכרון חושים.

Singapore's FIRST Personal Flying Machine!

BEHOLD! THE SNOWSTORM - Singapore's FIRST indoor personal flying machine! Designed and built by a team of NUS students, Snowstorm is an electric-powered aircraft capable of vertical take-off and landing that can be controlled by a pilot. This super cool project is part of FrogWorks, a collaboration between the NUS Faculty of Engineering's Design-Centric Programme and the NUS University Scholars Programme.Now your dreams of flight can become a reality… with your very own personal aircraft!  Follow the SNOWSTORM project here, FW Air: Electric Aviation#NUSLife #NUSResearch

Posted by National University of Singapore on Wednesday, December 2, 2015

 

וכשאנחנו אומרים חמש דקות אנחנו מתכוונים מקסימום: Snowstorm מסוגל לשאת אדם במשקל עד 70 קילוגרם בלבד (מה שפוסל את רובנו) ולמשך עד 5 דקות. כדי לרכך את הנחיתות הוא מצויד ב-6 רגליים שבתחתית כל אחת מהם כדור מתנפח. הוא מופעל על ידי 24 מדחפים בקוטר 76 סנטימטר, שכל אחד מהם מצויד במנוע משלו. את האנרגיה הוא שואב משלוש סוללות שעובדות במקביל, ליתר ביטחון, ומספקות בסך הכל 52.8 קילוואט של אנרגיה.

הסטודנטים תכננו את הכלי במשך שנה, ובחנו קודם דגם מוקטן בשישית מהגודל הסופי לפני שבנו את האבטיפוס הנוכחי. עתה הם מתכוונים לעבוד שנה נוספת על שיפור האבטיפוס לפני שיהפכו את המכשיר למוצר מסחרי.

שון סים, סטודנט שנה שלישית להנדסה באוניברסיטה, הסביר כי "החלק הקשה ביותר של אתגר ההנדסה הזה היה להבטיח יחס טוב של האצה למשקל, כדי לאפשר למכשיר להרים אדם באוויר. בכל שלב בעיצוב היינו חייבים לאזן ולקחת בחשבון חסרונות של סוגי החומרים השונים, המאפיינים והמשקל שלהם". לבסוף הם בחרו בשילוב של אלומיניום, סיב פחמן וקוולר, ובנו את הכלי כך שחלקיו ניתנים לפירוק והרכבה חוזרת לשם ניוד קל של המכשיר.