אפליקציה חדשה של פייסבוק רוצה להחליף את אפליקציית המצלמה שלכם, כך דיווח אמש (ב') הוול-סטריט ג'ורנל. מקורות בחברה אמרו לעיתון שהאפליקציה מפותחת על ידי עובדי סניף פייסבוק בלונדון, המכונה "צוות שיתוף חברים", ומטרתה לשכנע משתמשים לשתף יותר מחייהם ברשת החברתית.

גבר מצלם בסמארטפון (צילום:  Vernon Chan, Flickr)
לצלם ישר לפייסבוק. אילוסטרציה | צילום: Vernon Chan, Flickr

לפי המקורות, האפליקציה נפתחת ישר למסך הצילום, בדומה לאפליקציית סנאפצ'ט, שהפכה בשנים האחרונות לאחת מאפליקציות התקשורת הפופולאריות ביותר בקרב צעירים. באפליקציה של פייסבוק יהיו אפשרויות לצילום תמונות, סרטונים ושידור חי - כל זה מהמסך הראשי, בניסיון לגרום לנו ליצור יותר פוסטים.

הסיבה שפייסבוק עובדת על אפליקציה כזו היא נתונים מדאיגים אודות השימוש בה: לפי סקר The Information ברבעון הראשון של 2016, רק 33% ממשתמשי פייסבוק עדכנו סטטוס בחודש האחרון ו-37% שיתפו תמונות. זאת לעומת 44% ו-46% שהעלו סטטוסים ותמונות (בהתאמה) לפני כשנה. זאת בעוד מספר משתמשי פייסבוק שעושים לייק לתכנים של אחרים עלה מ-73% לפני שנה ל-82% כעת, על פי WebGlobalIndex.

הנה כמה מספרים אחרים שנחשפו על ידי GlobalWebIndex ומדאיגים את פייסבוק:

ל-81% מהבגירים המחוברים לרשת יש חשבונות פייסבוק נכון לסוף 2015, 78% מהם ביקרו ברשת החברתית אך רק 47% מהם ביצעו בה פעילות כלשהי.

כמות הזמן שאנו מקדישים לרשתות חברתיות עולה כל הזמן - מ-1:36 שעות בממוצע ב-2012 ל-1:49 שעות ב-2015, ופייסבוק היא הרשת החברתית עם מספר המשתמשים הגדול ביותר שמבקרים בה יותר מפעם ביום - כ-55%, לעומת רק 31% ביוטיוב, 30% באינסטגרם וכ-24% בטוויטר. אך פייסבוק נאלצת להתחרות עם יותר ויותר רשתות חברתיות על הזמן שלנו - משתמשי פייסבוק נכנסו בממוצע ל-2.5 רשתות חברתיות ב-2012 וכמעט 5 ב-2015.

גם הסיבות שאנשים משתמשים בפייסבוק, וברשתות חברתיות בכלל, משתנות: פחות ופחות אנשים נכנסים לרשתות חברתיות כדי לשתף את העולם במה שקורה איתם, ויותר ויותר רק פונים אליהן כדי להתעדכן במה שקורה סביבם: GlobalWebIndex מצביעה על גידול של 7% באנשים שנכנסים לרשתות חברתיות כדי לחפש ביקורות מוצרים לפני קנייה, 10% כדי לראות מה החברים שלהם משתפים, 12% כדי להתעדכן בחדשות, 17% כדי לקדם את עבודתם ו-27% "לצרכי עבודה". זאת לעומת ירידות של 16% במתחברים כדי לשתף תמונות וסרטונים של עצמם, 22% בנכנסים לצורך היכרות עם אנשים חדשים, 32% במעדכנים על מה שקורה איתם ו-33% במפיצי דעותיהם.

אפליקציית צילום היא לא הצעד היחיד של פייסבוק בניסיון למנוע מהשירות להפוך לסתם מקום שבו אנשים גולשים ולא עושים כלום: לפני כחודש וחצי הודיע מארק צוקרברג על רכישת האפליקציה MSQRD, המאפשרת לצלם את עצמכם עם פילטרים מתוחכמים שמחליפים את פניכם בכאלה של סלבס או חיות, בדומה לאפשרות החלפת הפנים של סנאפצ'ט. זאת לאחר שניסיון קודם של החברה להתחרות בסנאפצ'ט ב-2014, על ידי השקת אפליקציית Slingshot שבה משתמשים שלחו תמונות וסרטונים חד-פעמיים שכדי לצפות בהם המקבל חייב לשלוח קודם תמונה או סרטון משלו, נכשל ונסגר. גם אפליקציית צילום של פייסבוק כבר הושקה ב-2012 ונכשלה.