ידע כללי, מבחני ראייה, תפיסות עולם, העדפות מוסיקליות - כל אלה תחומים ששימשו מבחנים אינטרנטיים אמיתיים בשנים האחרונות בניסיון לנחש את גילו של הגולש. מיותר לציין שרובם לא הצליחו בניסיון, אבל זה לא מפריע לעוד ועוד חברות לפתח שיטות ניסיוניות לפילוח של משתמשים מבלי להטריח אותם למלא בעצמם את כל פרטיהם (אל תשאלו אותנו למה - הרי ממילא הכל זמין בפייסבוק).

אתר How Old של מיקרוסופט
במקרה הזה דווקא יצא לו טוב. אתר How-Old

המילה האחרונה בתחום הגיע בימים האחרונים מכיוונה של מיקרוסופט, שהציגה במסגרת ועידת המפתחים השנתית שלה אתר בשם How-Old. האתר, שנבנה תוך יום על ידי כמה מתכנתים בחברה, שימש גם להדגמת אלגוריתם זיהוי הפנים שלה וגם לקלות בניית אתרים וכלים אחרים על בסיס שירות הענן של מיקרוסופט, Azure.

אך עד מהרה הפך הניסיון של מיקרוסופט להיות מגניבה למושא לעג אינטרנטי, לאחר שהגולשים גילו כי הניחושים של האתר... איך לומר בעדינות? לא מעידות על פוטנציאל לטלפון מאראלה. אמנם, את הגיל והמין של ויטה קיירס, שניתן לראות למעלה, הוא ניחש די במדויק, אך אנשים אחרים גילו שכמה תמונות שלהם מציגות תוצאות שונות באופן דרסטי וכי לא כדאי לאנשים הרגישים לתדמיתם לנסות את מזלם בחוות דעתה של מיקרוסופט.

אלן דג'נרס (גיל אמיתי: 57) דווקא היתה מרוצה מהניחוש המאוד-לא-מדויק של האתר לגילה:

לדייויד בקהאם (שחגג אתמול 40, מזל טוב!), לעומת זאת, האתר לא ממש החמיא:

כמובן שגולשים וגופים שונים מיהרו להפוך את תמונות הגיל למם, כמו בשתי הדוגמאות הבאות:

הדוקטור מול הדוקטור

יודה בן אתה כמה?

בנוסף, ברנדון וול מאתר באזפיד שם לב לטקסט הבא בתנאי השימוש של האתר: "מיקרוסופט אינה טוענת לבעלות על חומרים כלשהם שאתם מספקים לה (...) עם זאת, על ידי העלאת (החומר) אתם מעניקים למיקרוסופט, החברות השותפות שלה ובעלות הרשיונות שלה רשות להשתמש בתוכן שלכם בהקשר לפעולות עסקי האינטרנט שלהן, כולל רישיון להעתיק, להפיץ, להעביר, להציג בציבור (...) לשפץ, לערוך (...) לפרסם את שמכם לצד התוכן ולהעניק זכויות דומות לכל ספקית של שירותי אתרים". במלים אחרות: כל תמונה שאתם מעלים לשירות יכולה לשמש בעתיד בפרסומת של מיקרוסופט.

מצד שני, סעיף דומה קיים גם בפייסבוק, בגוגל וכמעט בכל שירות ענן שאנו משתמשים בו כיום, ובאתר עצמו מרגיעה מיקרוסופט וכותבת כי "איננו שומרים את התמונה" (במידה ובחרתם להעלות תמונה משלכם, במקום להשתמש באחת אקראית ממנוע החיפוש של החברה).