מנוי הפרימיום של יוטיוב מגיע עם כמה יתרונות מרכזיים, הבולטים ביניהם היא חוויה נטולת פרסומות לחלוטין. אבל כשהפלטפורמה שבבעלות גוגל מעוניינת להגדיל את מספר המנויים שלה, נראה שהיא מוכנה לעשות כמה שינויים למשתמשים הרגילים. כבר למדנו בעבר שיוטיוב עובדת על דרכים למנוע ממשתמשים לצפות בסרטונים עם חוסם פרסומות. כעת, מתברר שיוטיוב בודקת אפשרות נוספת של מסך אזהרה למשתמשים בחינם, הפעם עם טיימר מצורף.

Bro please they keep just making it worse, now its got a timer on it.
by u/MaybeCrispWaffles in youtube

משתמש אחד זיהה את הטיימר החדש הזה בפינה השמאלית העליונה של החלון הקופץ, צילום המסך של זה שותף באתר הפורומים של רדיט. משתמש אחר בתגובות דיווח שראה גם את החלון הקופץ הזה, כך שהוא עשוי להופיע בפני לקוחות נוספים בימים הקרובים. אמנם משך הזמן של הטיימר הזה לא נחשף, אבל לפי הערכות הוא יישאר בסביבות ה-30 עד ה-60 שניות. שאר הטקסט הנלווה בתיבה לא השתנה מהניסוי הראשוני של יוטיוב, בטקסט כתובות הנקודות המפרטות את היתרונות של הרשמה למנוי הפרימיום, בעוד שקיימות גם האפשרויות לאפשר מודעות ביוטיוב ולנסות את המנוי בתשלום.

בסופו של דבר תצטרכו "לבלות" דקה שלמה בצפייה במסך שקורא לכם להסיר את חוסם הפרסומות או לשלם על מנוי, אז אולי כבר כדאי לכם להוריד את חוסם הפרסומות ו"לספוג" את הצפייה בפרסומת אמיתית וקצרה יותר.

ייתכן שחלק מהמשתמשים לא ייתקלו בהודעה הזאת, בהתחשב בכך שגוגל בודקת את התכונה על מספר מוגבל של חשבונות. עם זאת, השיטות הללו כאן כדי להישאר, וסביר שגוגל לא תתרצה, למרות שזה לא ממש מתקבל טוב ע"י המשתמשים. כפי שרוב המשתמשים החינמיים כבר יודעים, יש מספר דרכים לעקוף את החלונות הקופצים האלה. עם זאת, לא מדובר בפתרונות ארוכי טווח, וכנראה לגוגל כבר יש תוכנית למניעת השימוש ב-VPN ובשיטות אחרות לעקיפת האזהרה.

חלק מהסיבה לכך שאנשים לא מוכנים להירשם לפרימיום היא העלויות הגבוהות. עליית מחירים לאחרונה פירושה שמנוי פרימיום בודד עולה כעת $13.99 לחודש או $139.99 לשנה בארה"ב. בישראל, נכון לפרסומים כעת, המחיר הוא 23.90 לחודש, כאשר חודש ראשון בחינם. לעומת זאת, המחירים נמוכים משמעותית בשווקים מסוימים כמו הודו.