כשמתכננים נסיעה לחו"ל, גם החיפוש אחר מידע על המדינה שאנחנו טסים אליה הופך למסע. יש יותר מדי אתרים, יותר מדי כותבים וקשה להבחין בין המלצה מעולה להמלצה תיירותית בנאלית. כאן בדיוק נכנס  "VILLY" לתמונה - אתר לתיירים בערים הגדולות, שמציע את האזור והמלון הטובים ביותר בהתאם לפרמטרים שתזינו. על הסטארטאפ הזה חתומים שני מוחות ישראליים: איתי טורבן ורמי לכטר, סטודנטים בהרווארד, שמציעים את השירות הזה בחינם. 

מיזם שנולד מתוך תסכול

הם גדלו יחד באותה שכונה בחיפה, וכעבור שנים הם נפגשו בלימודי התואר השני, בבית הספר למינהל עסקים בהרווארד. המפגש המחודש של טורבן ולכטר הוליד את ווילי כאשר טורבן, שבנה חברת אינטרנט ראשונה כבר בגיל 14, אמון על הצד הטכנולוגי, ולכטר, בוגר תואר ראשון במנהל עסקים בבין תחומי, אחראי על הצד העסקי.

עוד ב-NEXTER

"נסעתי מסביב לעולם מעל לשנה, ובכל פעם שרציתי לנסוע למקום חדש, נדרשה ממני השקעה בכמות מחקר עצומה של איסוף נתונים וזה היה מאוד מתסכל", אומר לכטר, "כשנסעתי לראשונה עם אשתי לפריז, לא היה לנו מושג היכן אנחנו מזמינים מלון, ורק כשהגענו גילינו, שהמלון ממוקם בשכונה מאוד רחוקה וחצי מהחופשה התבזבזה על נסיעות במטרו".

VILLY
"חצי מהחופשה התבזבזה על נסיעות במטרו"

הבשורה הגיעה רחוק

ווילי הושק בספטמבר וכבר הספיק לקצור שבחים באתרי החדשות הגדולים בחו"ל כמו הניו יורק טיימס והאל איי טיימס. אבל הבשורה לא נשארה רק בגבולות ארה"ב - היא הגיעה עד להודו ולבוסניה ולמקומות רבים אחרים.

"עכשיו אנחנו רוצים שיכירו את זה גם בישראל, כי זה בכל זאת הבית", אומר לכטר, שמביע שביעות רצון גדולה מכמות המשתמשים באתר. על ווילי  הם עבדו מספר חודשים, עד שיצא לאוויר העולם. "ידענו שאנחנו רוצים להקים חברה ביחד, והרווארד זה מקום שמאפשר זאת, הם נותנים תמיכה עצומה ליצירת סטארטאפים". ייתכן, שזוהי אחת הסיבות שמספר הסטודנטים הישראליים גדל בשנים האחרונות, בשנתון של לכטר יש 16 ישראלים מתוך 900 סטודנטים, עד אז היו לרוב בין 3-5 ישראלים בשנה.

רשת של מומחים

אתר ווילי מציע מדריך לעשרה ערים, ביניהם בנגקוק, רומא, פריז, ניו יורק. המשתמש בוחר מתוך שישה פרמטרים (מסעדות, ברים, מועדוני לילה, אתרי קניות, אטרקציות בעיר, מוזיאונים) את אלו שהוא רוצה. בשלב הבא הוא מציין עם מי הוא נוסע: לבד, עם בן זוג, חברים או משפחה, והשלב האחרון נוגע לתקציב, כשהטווח הוא 0-600 דולר.

המידע שווילי נשען עליו הוא של רשת מומחים מקומיים - אנשים שנולדו וגדלו באותה עיר, ומכירים אותה היטב. "מומחים אלו טיילו בעולם ויודעים מה חשוב לתיירים, ומהם אנחנו אוספים מידע על השכונה בעיר", אומר לכטר, "בתור מקומי אתה יודע איפה כדאי לבלות, אבל קשה להגיע למסקנה הזו אם לא היית שם בעצמך".

מקורות נוספים למידע יכולים להיות מגזין כמו טייים אאוט, שבעזרתו הוזנו מסעדות ואטרקציות עם מיקום גיאוגרפי באלגוריתם.

תחנת סנט פאנקראס לונדון
לטייל בלונדון כמו מקומי

מבטיחים את המחיר הנמוך בשוק

על מנת להבטיח למשתמשים של VILLY  את המחיר הטוב ביותר בשוק עבור לינה במלון, יצרו לכטר וטורבן שותפות עם Expedia, המובילה העולמית בתחום הזמנת המלונות אונליין, כשזו מבטיחה לספק את מלאי המלונות שיש במחיר הטוב ביותר בשוק, ולאפשר ללקוחות להשוות.

"בערים גדולות כמו ניו יורק או פריז יש כמות עצומה של אפשרויות ודברים לעשות, לכל שכונה יש אופי שונה, והיכן שאדם יבחר להיות, זה ישנה את אופי הטיול שלו. אתרים ובלוגים שאנשים נעזרים בהם על מנת לחפש המלצות לא מסייעים למשתמש למצוא את המקום שהכי מתאים לו באופן אישי והולם את צרכיו". בשביל להבין כמה התהליך הזה מתסכל עבור אנשים, אפשר להסתכל על המחקר של Expedia, שהראה שאנשים בממוצע מבקרים ב-38 אתרים לפני ביצוע הזמנה של חופשה.

השירות כאמור מוצע בחינם, והופך את התהליך הארוך ומתסכל לתהליך קצר, יעיל ומהנה. "בחישוב של 3 דקות, המשתמש ידע בוודאות שבחופשה שלו הוא יבלה בשכונה הכי טובה עבורו, ושהוא קיבל דיל מעולה על חדר במלון", אומר לכטר. ומה הלאה? "יש לנו המון תוכניות: להרחיב את הפרמטרים, לשאול שאלות נוספות שיסייעו לתת תשובות מדויקות למשתמש, אנו עובדים על אפליקציית מובייל, שתצא בשבועות הקרובים, ומתכננים להוסיף בשנה הקרובה עוד יעדים כולל תל אביב".