"נתנו לי טלפון מסובך שאני לא מצליחה לתפעל ושאני לא צריכה", סיפרה ניצולת שואה, בת 80 מחיפה ל-NEXTER. "נתנו לי גם אינטרנט, אני לא צריכה אינטרנט ואין לי בכלל מחשב. כל מה שאני צריכה זה טלפון כדי להוציא ולקבל שיחות. לא הבנתי לגמרי את מה שאמרו לי, כי אני לא מדברת עברית. נתנו לי את המכשיר ולהיתראות".

הפוסט על המקרה של אינה (מתוך הפייסבוק ל שי פרופס) (צילום:  Photo by Flash90)
"בכתה יומיים אחרי שהבינה שרימו אותה ואין לה מה לעשות". אינה עם הטלפון (מתוך הפייסבוק של שי פרופס) | צילום: Photo by Flash90

אינה, כאמור, בת 80 מחיפה, הגיעה לפני כשבוע לחנות של סלקום כדי לתקן טלפון פשוט ולבסוף "רכשה לעצמה" מכשיר חדש, חבילת אינטרנט ועוד פינוקים יקרים שהיא לא היתה זקוקה להם. לדבריה, הפניות שלה לשירות של סלקום, לא עזרו והיא פנתה לצעיר שהכירה שנחלץ לעזור דרך פייסבוק. 

אותו צעיר, שי פרופס, פירסם את הסיפור שלה בפייסבוק, והסביר באופן מפורט וברור מה קרה וביקש לשתף את הסטטוס כדי לעזור לאישה. הוא כתב: "אינה הגיעה לסניף סלקום עם טלפון קטן ופשוט שהיא קיבלה מסלקום והיא משלמת עליו 50 שקלים לחודש. היא לא יודעת עברית אלא רק רוסית וביקשה שדובר רוסית יבוא לעזור לטפל בה. בחנות הודיעו לה שאין כרגע דובר רוסית ושהיא תצטרך להסתדר בלעדיו".

בואו לפייסבוק של נקסטר

בהמשך הוא מתאר את הקשיים של אינה להסביר את עצמה בפני נציג שירות הלקוחות והקושי שלו להבין אותה. "אינה התחילה להסביר למוכר במספר המילים המועטות שהיא יודעת בעברית ואנגלית שהטלפון שלה התקלקל ושהיא לא יכולה להוציא ולקבל שיחות". לדבריו, בסלקום הסכימו לבדוק את התקלה ולאחר בדיקה מהירה הודיעו לה שהסלולרי שלה מקולקל ולא ניתן לתקנו. זאת בגלל ביטוח שהסתיים.

הוא מוסיף כי הציעו לאינה פיתרון והוא לרכוש מכשיר חדש. אך נענו בשלילה להצעה: "אינה אמרה שאין לה כסף לסלולרי חדש, שהיא חיה מקצבת זקנה בלבד. בסלקום אמרו 'אל תדאגי, אנחנו נביא לך את הטלפון הכי זול אצלנו' והביאו לה טלפון מסוג ZTE".

אבל הסיפור לא נגמר כאן. בטיפול של הנציג בקשישה שלא לגמרי הבינה מה מוכרים לה היו עוד שורה של ליקויים (גם הם מתוארים בפוסט):

1. אותו מכשיר מוזל שהנציג תיאר אותו כ"זול יותר" עבורה התגלה לבסוף כיותר יקר. כמו כן, מחירו של המכשיר שמכרו לה, גבוה כמעט פי 2 ממחירו בחנות של סלקום וחנויות אחרות. גם הטלפון שהוצג בפני אינה כ"הזול ביותר", לא היה הזול ביותר, ומסתבר שסלקום מוכרת דגם אחר, זול יותר במאות שקלים.
2. עוד הוסבר לאינה כי תצטרך לשלם על הטלפון הישן והמקולקל וכשזו ביקשה אותו בחזרה כדי ולבקש לתקנו בצורה פרטית הוסבר לה שבגלל שהיא קיבלה טלפון חדש ובהנחה, הישן יישאר אצלם.
3. כאמור, העסקה כללה גם חבילת אינטרנט. כשאינה הסבירה שהיא לא צריכה אינטרנט, טענו הנציגים ש"זה מגיע עם המכשיר".
4. וכמובן, דגם הטלפון שנמכר לקשישה שצריכה רק להוציא ולקבל שיחות כלל לא הותאם לצרכיה.

בסלקום הסבירו ל-NEXTER כי המתלוננת הגיעה לסניף עם חברה נוספת, במטרה לרכוש מכשיר חדש. הוצעו לה שלושה מכשירים והיא בעצמה בחרה את המכשיר של ZTE. לגבי עניין השפה, בחברה טוענים כי דווקא כן סופק לה נציג דובר רוסית שהסביר לה באופן ברור ומפורט על המכשיר והעסקה ובנוכחות מנהל דובר רוסית. 

מסלקום נמסר: "מדובר במכירה שנעשתה באופן איכותי בנוכחות מנהל דובר רוסית. חשוב לציין, כי הלקוחה עושה שימושים במכשיר ומאז ביצוע הרכישה לא העלתה טענה כלשהי בפנינו". 

>> בת 80 נכנסה לתקן טלפון באורנג' ויצאה עם אפל TV, אייפד מיני וגלקסי S3