זו התקופה הזאת בשנה שפייסבוק מכריזה מלחמה על הקליק בייטים. אנחנו לא סתם אומרים את זה, כדאחקה. באוגוסט שנה שעברה, פייסבוק פירסמה הודעה שהיא נלחמת במלכודות הקליקים (Click Baits) והשבוע היא שוב הודיעה על כך שוב.

קליק בייטים הם כותרות ה"לא תאמינו מה...", ו-"...מה שקרה אחר כך ישאיר אתכם חסרי נשימה", שאפשר בסופו של דבר לסכם בשורה וחצי. "אנשים הכי אוהבים לראות סיפורים אותנטיים", אומרים בפייסבוק בהכרזת המלחמה החדשה. לכן "אנחנו עובדים בשביל להבין אילו סיפורים מוליכים שולל את הקוראים, כדי שייראו פחות מהם".

לפיכך, הודיעו בפייסבוק, יעדכנו את הניוזפיד שלנו כך שיכלול פחות סיפורים של "התגובה שלו הייתה פרייסלס", ואחרות. בעדכון הקודם הפחיתו את הסיפורים שאנשים מקליקים עליהם, מתאכזבים וחוזרים מיד לפייסבוק. כלומר מדדו פשוט כמה זמן אתם מקדישים לקרוא את הסיפור ומסיקים אם התעיינתם בו.

כעת, פייסבוק אומרת שהיא מנתחת את הכותרת ומנסה לגלות האם יש לה מאפיינים של קליק בייט, והאם היא מסתירה מידע שאפשר לגלות רק אם מקליקים עליה. צוותי פייסבוק עברו באופן ידני ובעזרת מחשביהם על אלפי כתבות קליק-בייט בשביל לזהות בהן תבניות חוזרות. כמו כן, פייסבוק תבדוק אם הכותרת יוצרת ציפיה מוזגמת או מטעה לכתבה מאכזבת. למשל "האם תפתוחים מזיקים לכם?" - אם התשובה היא "כן, אם תאכלו יותר מדי מהם" - הכתבה היא קליק בייט.

נו ועכשיו, כשאתם יודעים איך זה יעבוד, מאמינים? נכנסתם לשוק? זו כתבה שהיה אפשר לסכם רק במילה "לא"?