יום רביעי, כמעט 12 בלילה. פייר? בדרך כלל אני ישנה בשעות כאלו. אבל לא הלילה. הלילה אני עומדת מול הדלתות של "פריק" ומחכה לראות את המילה האחרונה בעולם הגיימינג: ערכת ההרחבה השנייה של המשחק וורלד אוף וורקראפט.

אני לא הפסיכית היחידה שנמצאת פה בשעה כזאת. יש כאן המוני אנשים, חלקם מחופשים לדמות האהובה עליהם מתוך המשחק, חלקם סתם עומדים בתור, מחליפים חוויות עם אנשים שהם מכירים או שפגשו הרגע. הטקס ידוע מראש. ב-12 בדיוק ייפתחו דלתות החנות "פריק" במרכז ויצמן ומכירת ערכת ההרחבה תחל. ברי המזל שיצליחו להשיג את עותק המשחק היום, ילכו הביתה ויתקינו אותו, רק כדי לגלות שכנראה כל השרתים נפלו. זו לא חוסר מקצועיות מצד בליזארד, יוצרי המשחק. זו כבר מסורת.

וורלד אוף וורקראפט הוא משחק המוני מרובה משתתפים, MMORPG בעברית, או רק MMO בגיימרית. המשחק מבוסס על סדרת המשחקים הקודמת של בליזארד, וורקראפט, שהייתה סדרת משחקי אסטרטגיה. בסדרה הזו יצאו שלושה משחקים, כשהראשון מבניהם יצא עוד בשנת 1994. נכון להיום, משחקים במשחק 11 מיליון איש בכל רחבי העולם. 62% משחקני משחקי האונליין משחקים היום וורלד אוף וורקראפט. אם הנתונים האלה לא שכנעו אתכם עדיין שיש סיבה שאני נמצאת פה במקום לחבק את הכרית, אז רק שתדעו שגם הסימפסונים וגם סאות'פרק עשו פרק מחווה למשחק. כבוד.

כמו הרבה משחקים אחרים, גם לסדרת וורקראפט נכתבה היסטוריה שלמה עם דמויות מפתח, טובים ורעים, מלחמות וסיפורי אהבה. ההיסטוריה של וורקראפט מתחילה בקוסם מידב, שמכר את אזרות', העולם בו נמצא וורקראפט, לאורקים תמורת כוח. האורקים נכנסים לאזרות' ומניסים משם את בני האנוש, מתחילה מלחמה והכל שם שמח.

וורלד אוף וורקראפט, המשחק הרביעי בסדרה והראשון שיצא כמשחק רשת המוני, הגיח לאוויר העולם בשנת 2005 וצבר פופולריות רבה. כמו הרבה משחקי רשת המוניים, כל שחקן יכול לשחק דמות אחת ברגע נתון להבדיל מצבא שלם עליו מפקדים במשחקי האסטרטגיה. השחקן בוחר את הצד איתו הוא רוצה לשחק: בני הברית – האליאנס, או העדר – ההורד. לכל צד יש חמישה גזעים שונים ותשעה קלאסים – לכל קלאס את היכולות שלה: לוחם, קוסם, כהן, גנב, מכשף ועוד. כל אחד והייחוד שלו.

כשחקן, יש לך הרבה מטרות במשחק. הראשונה היא כמובן לסיים משימות ולהשיג XP, נקודות ניסיון. כל מפלצת שהורגים וכל משימה שמסיימים מזכה את השחקן בנקודות שמצטברות. כשצוברים מספיק נקודות, עולים דרגה. חוץ מהקווסטים, אותן המשימות שצריך כל שחקן צריך לגמור, יש גם אזורי לחימה בהם שני הצדדים, האליאנס וההורד נלחמים אחד בשני וצוברים נקודות כבוד. רובד שלישי של המשחק הוא הריידים – פשיטות שנעשות על מפלצות ומבוכים. בכל רייד כזה צריכים להיות נוכחים בין עשרה ל-25 שחקנים שצריכים להיות מסונכרנים כל הזמן על מנת להרוג את המפלצת: משימה לא פשוטה בכלל.

וכמובן שלא נשכח שכדי לחיות צריך לעבוד ולשם כך לכל דמות יש מקצוע. בערים הגדולות יש בית מכירות פומביות, בו כל שחקן יכול למכור את מרכולתו לשחקנים אחרים ולצבור כסף. גם חיי החברה במשחק מגוונים ושחקנים רבים מעידים שנוצרו בינם לבין שחקנים מארצות שונות באירופה חברויות אמת שגלשו גם מעבר לגבולות העולם הוירטואלי.

היפה והחנון בהשקה של וורקראפט (צילום: עודד קרני)
חנונים מפורסמים מערוצים מתחרים | צילום: עודד קרני

בינואר 2007 יצאה ההרחבה הראשונה של המשחק. בהרחבה הזו זכו השחקנים להכיר את את האאוטלנד, איזור חדש לגמרי של המשחק. האאוטלנד אפשר לשחקנים להגיע לדרגה 70, לקבל נשקים טובים יותר ולפגוש שוב דמויות שהופיעו בסדרת משחקי האסטרטגיה.

בהרחבה השנייה, Wrath of the Lich King, שיצאה הלילה, שוב מעלה בליזארד את מספר הדרגות הקיימות במשחק. הפעם צריכים השחקנים להגיע לדרגה 80, שוב לצבור ציוד ונשקים ולעבור אתגרים חדשים שלא נראו עוד. בנוסף, הוסיפו סוג חדש של דמויות- אבירי המוות (Death Knights) - שהם סופר-זן של גיבורים עם יכולות חדשות ואפשרויות שלא נראו עד כה. יחד איתם נפגוש גם גיבורים ישנים-חדשים כמו ארת'ס, המלך האגדי מוורקראפט 3 ואת מלך האל-מתים, על שמו נקראת ההרחבה. גם נחקור אזורים חדשים ב-Northerned, ממלכת הקרח, ואפילו נלמד מקצוע חדש - Inscription.

חוץ מזה, בליזארד חליטה לשנות מעט את השיטה בה עובדים המבוכים במשחק. מעתה, במקום מבוכים המותאמים לעשרה שחקנים ומבוכים אחרים שמותאמים לעשרים וחמישה , יוכלו כל שחקן לבחור עם כמה שחקנים הוא מעוניין לעשות מבוך מסוים, ורמת הקושי של המבוך תשתנה בהתאם.