רגע לפני סוף השנה, נראה שאחד המוצרים הכי חמים של 2014 בעולם הטכנולוגיה אינו סמארטפון, טאבלט או אפילו מחשב רובוטריק שהופך לשולחן קפה. אז מהו? הלהיט שכובש את הגיקים הוא - תאמינו או לא - חתיכת קרטון.

בדיחה שמכרה חצי מיליון עותקים. Google Cardboard (צילום: גוגל)
בדיחה שמכרה חצי מיליון עותקים. Google Cardboard | צילום: גוגל

הכל התחיל, כנראה, כבדיחה. באביב האחרון, בכנס המפתחים של גוגל, העניקה החברה למפתחים מתנה מעניינת: קרטון המתקפל לצורת משקפיים, עם מין קופסא קטנה לסמארטפון נקסוס 6 וזוג עדשות זכוכית. הכוונה, לפי אלו שהיו שם, היתה ללעוג לפייסבוק, שהודיעה זמן קצר קודם לכן על רכישת חברת משקפי המציאות המדומה Oculus בכ-2 מיליארד דולר.

החברה התכוונה כנראה להבהיר שלדעתה אין צורך לבזבז כסף רב על יישומים מתקדמים - כל מה שצריך הוא ליצור פתרון זול שיציב את מסך הסמארטפון, שגם ככה יש לכולם, מול העיניים, ולפתח עבורו אפליקציות שיחליפו את ממשק המגע בממשק מציאות מדומה.

אך בפועל, המפתחים ואפילו משתמשים מהשורה נדלקו על הרעיון של ערכת "עשה-זאת-בעצמך" ליצירת משקפי מציאות מדומה מהסמארטפון. חצי שנה אחר כך, משווקות ערכות הקרטון על ידי לפחות 4 יצרניות שונות: Dodocase, I Am Cardboard, Knox Labs ו-Unofficial Cardboard, במחירים הנעים בין 15 ל-35 דולר.

בסוף השבוע האחרון הודיעה גוגל כי מכרה יותר מחצי מיליון יחידות של המוצר והשיקה ערכת פיתוח יישומים.
מנהל הפיתוח של המוצר, אנדרו נארטקר אף הודיע כי המחלקה שלו בגוגל שוכרת עתה עובדים חדשים לפיתוח יישומי VR שיתבססו על ערכת משקפי הקרטון של גוגל.