מאז הקים מארק צוקרברג את פייסבוק ב-2004 היא הפכה לענקית אינטרנט עתירת מזומנים שמעסיקה יותר מעשרת אלפים עובדים ברחבי העולם. אולם למרות שהרשת החברתית הגדולה בעולם מניפה דגלים כמו שיתופיות, פתיחות ושקיפות, בתוך החברה מתקיים מועדון חברתי סודי שמורכב מ-250 העובדים הראשונים בה, כשהדבר העיקרי שמשותף להם הוא מספר הספרות בחשבון הבנק.

מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג (צילום: Kevork Djansezian, GettyImages IL)
המיליונרים הלא-חברתיים. מארק צוקרברג | צילום: Kevork Djansezian, GettyImages IL

מועדון המיליונרים של פייסבוק מכונה "T.N.R 250", או בתרגום חופשי "250 הנובורישים", לפי מידע שחשף כתב "ואניטי פייר" ניק בילטון. בילטון מספר כי התוודע לראשונה למועדון לאחר הנפקת פייסבוק ב-2012, שהפכה את 250 העובדים הראשונים בחברה למולטי-מיליונרים.

בשיחות פרטיות ומאחורי דלתיים סגורות, חברי המועדון מתייעצים ומתחבטים ביניהם בשאלות הרות גורל לעתידם, שנוגעות בעיקר לדרך שבה יוציאו את הונם: איזו יאכטה לקנות, באיזה מטוס פרטי לטוס, אילו יצירות אמנות של בנקסי לרכוש ובאיזה אי טרופי לנפוש. לזכותם זוקף בילטון את העובדה שהם משוחחים גם על פילנתרופיה ועל מטרות ראויות לתרומה של נתח מכספם.

הסיבה העיקרית לסודיות של המועדון הזה, הרחק מכל רשת חברתית, היא שהוא פועל בניגוד גמור לרוח הצניעות היחסית שנושבת בעמק הסיליקון. בכיר בפייסבוק סיפר בעבר ל"ניו יורק טיימס" כי אם מישהו רוכש מכונית מפוארת ומפרסם תמונה שלה ברשת החברתית, הוא סופג תגובות לועגות. לכן, נראה שהמיליונרים של פייסבוק מעדיפים לשוות לעצמם דימוי סולידי במדיה החברתית עמוסת אנשי מעמד הביניים, ואילו את הנפנוף בכסף שלהם הם משאירים לחדרי חדרים - ביאכטה או באחוזה.

לכתבה המקורית ב-TheMarker

עוד ב-TheMarker: