בשורה גדולה בעולם תחליפי הבשר: חברת הפוד-טק SavorEat (סבוריט) חשפה היום (שלישי) את הפתרון הטכנולוגי שלה לייצור והכנה דיגיטלית של תחליף בשר. הפתרון המהפכני מאפשר הכנה וצלייה של המבורגרים מותאמים להעדפותיו האישיות של הלקוח בנקודת ההסעדה עצמה. המוצר הראשון שיוצא לשוק הוא המבורגר מתחליפי בשר, אך חברת הפוד-טק מתכוונת להרחיב את הפעילות שלה גם למוצרים נוספים כגון תחליפי הודו, עוף, חזיר ואפילו פירות ים.

הפתרון שפיתחה החברה המבוסס על רובוט-שף, המאפשר ייצור תחליפי בשר באופן דיגיטלי הכולל הדפסת תלת ממד במסעדה – לפי דרישותיו של הלקוח. תחליפי הבשר שמייצר הרובוט-שף בתוך מספר דקות בודדות, מיוצרים במערכת סגורה (ללא מגע יד אדם) והם תוכננו שלא לכלול אלרגנים, תוצרים של הנדסה גנטית או גלוטן, תוך שימור ערכים תזונתיים גבוהים ומבלי לפגוע בחוויית האכילה המוכרת מאכילת בשר מהחי. ההמבורגר של סבוריט מאפשר גם Personalized nutrition (תזונה מותאמת אישית) שבשלב זה באה לידי ביטוי ביכולת לבחור ערכי שומן וחלבון, גודל ומידת עשייה.

לצד המענה לצרכי הלקוחות, התקשורת בין הלקוח למסעדה והרובוט מבוצעת על ידי אפליקציות שמאחסנות את המידע באופן מאובטח בענן - תכונה המאפשרת גמישות רבה בעדכון מתכונים ובקרה מרחוק על הרובוט, לצד איסוף מידע צרכני ועסקי רלוונטי, כגון הבנת דפוסי צריכה וניהול מלאי.

אז מה חשבנו על החוויה והטעם?



במסיבת העיתונאים זכינו לטעום את ההמבורגר של סבוריט שמגיע כרגע בשלוש גרסאות – ספורטי (עשיר בחלבון), קלאסיק (מאוזן בין חלבון ושומן) והמבורגר שף (יותר שומן מחלבון). ומה קורה במבחן הטעם? ראשית, מכל תחליפי הבשר שטעמתי עד כה – ההמבורגר של סבוריט הוא הכי קרוב לבשר במרקמו ובבשרנות שלו.
זו הפעם הראשונה שאכלתי המבורגר מסוג כזה שלא הרגיש יבש, אלא מלא מיצים. משלושת ההמבורגרים, הטעים ביותר היה דווקא הקלאסי – שלוקה בטעם לוואי מינימלי. הספורטי הרגיש קצת יותר יבש, אבל בהתחשב ביתרונות הבריאותיים שלו על האחרים – הוא לגמרי מספק את הסחורה.

בשבועות הקרובים, קבוצת BBB תשווק את ההמבורגר של סבוריט בלוקיישנים ייעודיים של הרשת ברחבי הארץ. הקבוצה הוקמה לפני כ-20 שנים עם יותר מ-100 סניפים ומותגים, ביניהם: BBB, Moses, Burgerim, Moses Shop ומעדניות הבשר Mat Delil. לדברי הרשת, המחירים של ההמבורגרים יהיו זהים להמבורגרים ללא מוצרים אחרים מן החי שנמכרים ברשת.

רובוט סבוריט (צילום: יחסי ציבור)
הרובוט-מדפסת שמכין את ההמבורגר | צילום: יחסי ציבור
אפליקציית סבוריט (צילום: צילום מסך)
יש קצת טעם לוואי - אבל הכי קרוב לבשר במרקם ובכמות המיצים | צילום: צילום מסך

"זו הפעם הראשונה שזה יוצא מסחרית לציבור", אמרה רחלי ויזמן, מנכ"לית ומייסדת שותפה של סבוריט בשיחה עם mako. "אנחנו רוצים ללמוד מזה ולהיחשף לא רק למסעדות אלא לרשתות הסעדה נוספות. אנחנו אמורים להתרחב גם לארה"ב, שם ניכנס לאוניברסיטאות ונציע את האוכל לסטודנטים. המטרה היא להיחשף לקהל יעד שונה של אנשים, ללמוד אותם, להבין אותם, להתבסס מבחינה מסחרית וכן לבנות את המותג".

המכונה הזו מתירה קצת את הגרילמנים. איך דואגים שזה לא יפגע בהכנסה של אנשים?

"אחת המצוקות הכי גדולות שיש בעולם ההסעדה היא חוסר בכוח אדם במטבח. 75% מהמסעדות בארה"ב טוענות שזה עקב אכילס הגדול שלהם – החוסר בכוח אדם, וזו בעיה שצריך לשים על השולחן. סבוריט פותרת את זה בזכות אוטומציה והכנסה של תהליכים רובוטיים, שמטרתם לייעל את תהליך שרשרת האספקה באופן נשלט – מה שיוביל לחסכון בעלויות, גם ללקוח".

"ערכי קבוצת BBB נוגעים בין היתר בחדשנות, במצוינות ובחשיבה עסקית. ערכים אלה באים לידי ביטוי בשיתוף הפעולה עם סבוריט", אמרה אהובה תורג'מן, מנכ"לית ומבעלי קבוצת BBB. "הרעיון שבפעם הראשונה בעולם, לקוח יכול להגיע למסעדת המבורגרים בשרית, ובלחיצת כפתור באפליקציה להזמין המבורגר טבעוני ועסיסי, המוכן באופן דיגיטלי - הוא לא פחות ממהפכני וחדשני המייצר חוויה יוצאת דופן ובלתי נשכחת. אנחנו מאמינים שארגון שנח על זרי הדפנה, יישאר בסופו של דבר מאחור. זו הסיבה שאנחנו עוסקים תדיר בזיהוי ופיתוח מוצרים ברי קיימא, איכותיים ומזינים, שיעניקו מענה מגוון לכל האורחים המתארחים אצלנו. אנחנו מודים לרחלי ויזמן ולכל הצוות, על שיתוף הפעולה הפורה".