בהתראה קצרה במיוחד, גוגל סוגרת את שירות הפודקאסטים שלה, Google Podcasts, ותכניו יאוחדו עם שירות המוזיקה של יוטיוב, Youtube Music. השירות ייסגר מחרתיים, 2 באפריל 2024 ולא יהיה זמין עוד, בתחילה בארה"ב בלבד ולאחר מכן בשאר העולם. אפליקציית Google Podcasts מותקנת כיום בכ-500 מיליון מכשירי אנדרואיד ברחבי העולם וסגירתה היא חלק מהתוכנית הכוללת של גוגל לרכז את כל פעילות האודיו שלה ביוטיוב. גוגל תציע למשתמשים לשמור הסכתים שנמצאים בשירות עד חודש יולי 2024, ולאחר מכן הם לא יהיו זמינים עוד.

ברשת לא ממש שמחו לקראת המהלך הזה, וב-X (טוויטר לשעבר) עלו פוסטים של גולשים זועמים. "ברצינות, גוגל?", כתב אחד הגולשים, ואחרים ביקשו המלצות לאפליקציות הסכתים חדשות עם סגירת השירות.

גוגל פודקאסטים הושקה בשנת 2018 והציעה למאזינים כלי פשוט ויעיל להאזנה לפודקאסטים, וכן למעקב אחרי פרקים חדשים ויוצרי תוכן בתחום. עם התחזקות שירות Youtube Music, בחברה מקווים להתחרות באפל מיוזיק ובעיקר בספוטיפיי - ששמה דגש מיוחד על תחום הפודקאסטים בשנים האחרונות.

כמו כן, ניתן לקשור את המהלך בעלייתם של הווידיאוקאסטים - הפודקאסטים משולבי הווידיאו. עבור צורך זה, יוטיוב היא פלטפורמה נוחה בהרבה מאשר גוגל פודקאסטים.

ספוטיפיי עשתה לאחרונה גם היא צעד בכיוון וחתמה על הסכם עם יוניברסל, אחת מחברות התקליטים הגדולות בעולם, לשידור פודקאסטים של וידאו למשתמשים בארה"ב. רק לאחרונה, יוניברסל הסירה את כלל המוזיקה שלה מטיקטוק בעקבות סכסוך מתוקשר. יוניברסל האשימה את טיקטוק בניסיונות "בריונות" ו"הפחדה" כדי "שהחברה תסכים לעסקה ששווה פחות מהעסקה הקודמת, הרבה פחות משווי השוק ההוגן ושאינו משקף את הצמיחה האקספוננציאלית של טיקטוק", ובמקביל, חיזקה את מערכת היחסים שלה עם ספוטיפיי.