למרות חולשה בשוק העולמי של מגזר המחשבים בכללו, נייחים וניידים, בישראל עדיין לא מורגשת האטה משמעותית במכירות מחשבים. על פי נתוני IDC, בשוק הישראלי נמכרו ברבעון ראשון של 2015 סך הכל של 215 אלף מחשבים. מדובר בנתון דומה לזה שנרשם ברבעון הקודם, ואף גבוה מזה שנרשם ברבעון המקביל אשתקד - אז נמכרו 201 אלף מחשבים בסך הכל.

מבין המחשבים שנמכרים, נמכרו ברבעון 115 אלף מחשבים ניידים מול 100 אלף מחשבים נייחים. מדובר בשינוי מגמה כי באופן מסורתי השוק היה מתחלק 50-50 בין מחשבים נייחים וניידים. החלוקה בין מגזר פרטי ועסקי היא כזו: 94 אלף מחשבים נמכרו במגזר הפרטי ואילו 121 אלף נמכרו במגזר העסקי.

מחשב ה-Transformer Book Chi של Asus (צילום: Asus)
קונים יותר ניידים מנייחים | צילום: Asus

אם מסתכלים על סך כל המכירות, ניתן לראות ש-HP שולטת בשוק המקומי וכמעט כל מחשב שלישי שנמכר הוא מתוצרתה (32.8%). שנייה אחריה היא לנובו עם כמעט רבע (24%) מנתח שוק המכירות. שלישית היא Dell עם 18.9% מהמכירות והרחק מאחור Asus עם 6.4% מהמכירות, טושיבה עם 4.7% מהמכירות, אפל על 1.9% מהמכירות ואייסר עם 1.6% מהמכירות. אגב, בהשוואה רבעון לרבעון, רוב המותגים שמרו פחות או יותר על נתח השוק שלהם, חוץ מטושיבה שיותר מהכפילה את המכירות - ברבעון המקביל מכרה טושיבה רק 2.1%.

אם בוחנים רק את מגזר הלפטופים, לנובו היא החברה שמוכרת הכי הרבה בשוק: 26.9%, אך היא נחלשת בהדרגה (ברבעון 4 נתח השוק שלה היה 32%). HP סוגרת עליה את הפער וכעת היא בנתח שוק של 25.3%. Dell שלישית עם נתח שוק של 21%, נתון די יציב לאורך כל הרבעונים האחרונים. Asus רביעית עם 11.7%, טושיבה עם 8.8%, ואייסר עם 3.1%. גם במגזר הניידים אפל היא עדיין שחקנית נישה עם 2.6% מהמכירות (מול 2% ברבעון המקביל).

גם בשוק העולמי HP ולנובו מתמודדות ראש בראש על ההובלה, כאשר ללנובו 19.6% מהמכירות ול- HP י19% מהמכירות, והן צמחו בשנה בשיעור כמעט זהה של 3.3%. שלישית בעולם היא Dell עם 13.5% ואחריה אייסר וא-Asus עם 7.1% ו-7%. אך סך הכל מכירות המחשבים בעולם בירידה וצנחו עולמית ב-6.7%.

פורסם במקור ב-Themarker

עוד ב-Themarker: