עובדים בפייסבוק מוחים על הפרסומות שסין מקדמת בפלטפורמה, בהן היא טוענת שרמת החיים בשינג'יאנג משתפרת. זאת, למרות שאזור שינג'יאנג הוא ביתו של המיעוט האויגורי, בו סין מבצעת רצח עם. לפי הפרסום בוול סטריט ג'ורנל, הטענות של עובדי פייסבוק עלו בדיונים סגורים של אנשי צוות מוסלמים, כשהטענה העיקרית הייתה שפייסבוק משרתת את מכונת התעמולה של בייג'ינג.

"הגיע הזמן שהפלטפורמה שלנו תפעל כדי להילחם במיסאינפורמציה על רצח העם האויגורי", כתב אחד מעובדי פייסבוק בפוסט בו תייג את מנהל המוצרים הראשי בפייסבוק, כריס קוקס. בתגובה, קוקס שמדובר בנושא "רציני מאוד", ואמר שיבדוק את הנושא עם הצוותים האחראים.

הדיווחים על רדיפת המיעוט האויגורי בסין עלו במקורות שונים בחמש השנים האחרונות. לפי וושינגטון פוסט, החל משנת 2016 כלאה סין כמיליון מוסלמים במחנות ריכוז או שלחה אותם לעבודות כפייה. לפי תחקיר באזפיד שפורסם בדצמבר האחרון, באזור שינג'יאנג קיימים מאות מתקני מעצר, כשרובם נבנו בשלוש השנים האחרונות וב-135 מהם לפחות קיימים מפעלים תעשייתיים קלים עד כבדים. המכון האוסטרלי למדיניות אסטרטגית טוען כי 100 חברות, ובהן גם נייקי, נינטנדו ו-H&M, משתמשות בשירותיהן של ספקיות המנצלות עובדי כפייה אויגורים. על רקע הדיווחים, בפברואר 2020 הדגיש יו"ר מועצת זכויות האדם של האו"ם את הצורך בבדיקה עצמאית ומקיפה של מצב זכויות האדם בשינג'יאנג, וממשל ביידן אף האשים את בייג'ינג בביצוע רצח עם (ג'נוסייד).

למרות הטענות בדבר רדיפה, שמגובות בהוכחות רבות, המודעות שמפרסמת סין בפייסבוק מציגות את תושבי ותושבות שינג'יאנג מדברים על "איכות החיים המשתפרת באזור" ומאשימים את מדינות המערב ב"ניסיונות לערער את היציבות של סין". מודעות אחרות אף הציגו "מחזמר" המתאר את שינג'יאנג כאיזור אידילי.

סין מפרסמת את המודעות בפייסבוק למרות שהרשת החברתית חסומה לשימוש במדינה, ועל פי סוכנות הידיעות רויטרס, פייסבוק מוכרת פרסומות למשתמשים ולעסקים סיניים בהיקף של 5 מיליארד דולר בשנה. למעשה, סין היא שנייה לארה"ב בגובה ההכנסות של פייסבוק מפרסומות. 

בתגובה לדברים, דובר פייסבוק אמר: "המודעות הללו לא עוברות על הכללים שלנו. אנחנו בוחנים את הדיווחים משינג'יאנג במטרה לגבש דרך פעולה. אנחנו מחויבים לעקרונות זכויות האדם". מקורות המעורים בפרטים גילו לוול סטריט ג'ורנל שפייסבוק לא החליטה כיצד לפעול לאור המחאה הפנימית, כשאחד מהם אמר שפייסבוק מחכה לראות כיצד גופים בינלאומיים כמו האו"ם יפעלו בנדון. לפי הדיווחים, האו"ם פתח בשבוע שעבר במשא ומתן עם סין לצורך ארגון ביקורים באזור.