קניות ברשת (צילום: stock_xchng)
עכבר מחשב על ערימת יורו | צילום: stock_xchng

כבר קניתם היום ברשת? אירוע הקניות ברשת שארגנה גוגל ישראל, ShoppinIL, מסתמן בינתיים כהצלחה יחסית. נכון לשעות הצהריים המוקדמות, דיווחה החברה ל-NEXTER על יותר מ-100,000 מבקרים באתר המרכזי של האירוע. היא הוסיפה כי המוכרים המשתתפים בקמפיין דיווחו על עלייה של מאות אחוזים בתנועה באתריהם - גם במוצרים שאינם מוצעים בהנחות מיוחדות לרגל האירוע. לדברי החברה, הקטגוריות המובילות הן חשמל ואלקטרוניקה, אופנה, בית וגן, ילדים ותינוקות ואקססוריז.

אך האם יום ההנחות האינטרנטיות המקומי באמת יכול להתחרות במקביליו הבינלאומיים, שאליהם נוהרים הישראלים כדי ליהנות מהמחירים שאפשר למצוא במדינות המקור של המוצרים או בכאלו בהן המסים על הייבוא נמוכים בהרבה מאשר בישראל?

סקירה לא בהכרח מייצגת של ההנחות המוצעות באתרים המקומיים, לעומת מחיריהם הרגילים לפי אתר השוואת המחירים זאפ, מציירת תמונה מורכבת, כפי שניתן לראות בטבלה הבאה, בה ליקטנו 10 מוצרי טכנולוגיה אקראיים:

 

מחירים חדשים לסחורה ישנה

כפי שניתן לראות, רוב המוצרים אכן זולים יותר מהרגיל במסגרת האירוע. אך המצב לא אחיד - ישנם מוצרים שמחירי המבצע שלהם יקרים מאלה של חנויות ישראליות אחרות.

מעבר לכך, במדד ההשוואה מול אתרים בחו"ל נראה כי כחצי מהמוצרים בדגימה האקראית שלנו עדיין יקרים יותר למרות המבצע, מה שמטיל בספק את כדאיות הרכישה שלהם ביום המבצעים האינטרנטיים הישראלי במקום במבצעים האינטרנטיים בחו"ל.

מעל לכל, יש לציין כי נראה שהמוצרים המוצעים במבצעים הם מוצרים שזו הדרך היחידה למכור אותם. כל המכשירים החכמים בדגימה האקראית - הם דגמים ישנים למדי או כאלה המגיעים ממותגים סיניים לא מוכרים ולא איכותיים. גם שיטוט באתרים מתחומים לא-טכנולוגיים העלה ממצאים דומים. למעשה, נראה שמטרת המבצעים היא לחסל מלאים של מוצרים שאף אחד לא רוצה לקנות במקום למכור יותר מהמוצרים שאנשים רוצים.

לכן, המסקנה המתבקשת היא שלפני שאתם מחליטים לרכוש מוצרים במבצע כדאי שתבדקו קודם האם מדובר במוצרים שמצדיקים את הרכישה ובמחירים אטרקטיביים באמת.