האם הסמארטפון הבא שלכם יוכל לשנות צורה? סמסונג רוצה להיות הראשונה שתמכור סמארטפון שכזה כבר בשנה הבאה, כך לפי דיווח של ZDNet.

אין תמונה
המסך גמיש, המכשיר לא. Galaxy Round

בוועידת המשקיעים השנתית שלה בניו-יורק, הבטיחה החברה כי תוך שנה תוציא את הסמארטפון הראשון בעולם בעל תצוגה הניתנת לכיפוף. ""נבטיח תפוקה של 30-40 אלף מסכים גמישים לחודש עד סוף השנה", אמר לי צ'אנג-הון, סגן נשיא צוות האסטרטגיה העסקית בחברה. "לא תהיה עוד חברה עם תפוקה כזו (של מסכים גמישים) עד 2016. אנו מתכוונים לספק לצרכנים מוצר בעל תצוגה גמישה עד סוף השנה", הוא הוסיף, אך הדגיש כי "טרם הוחלט דבר באשר למוצר הסופי".

סמארטפונים המבוססים על מסכים גמישים כבר קיימים בשוק: בשנה שעברה הוציאו שתי הענקיות הקוריאניות, סמסונג ו-LG, מכשירים ראשונים בעלי מסכים קעורים, כאשר זה של מסמסונג - Galaxy Round - היה קעור לרוחבו, וזה של LG, שנקרא G-Flex, היה קעור לאורכו. השנה אף הוציאה סמסונג מכשיר בשם Galaxy Note Edge, בעל מסך הגולש לצידו הימני. אך כל אותם מכשירים אינם גמישים, וצורת המסך שלהם נותרת קבועה לאחר הייצור.

עתה טוענת סמסונג כי היא תהיה החברה הראשונה שתייצר מכשירים בהם מסכים גמישים מנוצלים באופן מיטבי ומאפשרים לכופף או לקפל את התצוגה. כאמור, החברה טרם החליטה באיזה אופן יתבצע הדבר, אך האפשרויות מוגבלות למדי, שכן מלבד התצוגה, אף רכיב אחר במכשיר עדיין אינו ניתן לכיפוף. לכן, סביר להניח שהמכשיר הסופי יהיה בעל גוף קשיח בצורה קבועה שהמסך נשלף ממנו באופן כלשהוא, כגון גלילה או קיפול.

טאבלט - סמארטפון גמיש של סמסונג (צילום: סמסונג, יוטיוב)
קונספט סמארטפון מתקפל של סמסונג | צילום: סמסונג, יוטיוב

הכרזה נוספת של החברה באירוע נגעה לכמות הדגמים שתשיק בשנה הבאה: "ב-2015 ננמיך את מספר דגמי הסמארטפונים ברבע עד שליש לעומת השנה", אמר רוברט יי, סגן נשיא בכיר וראש מחלקת קשרי משקיעים בסמסונג. "הדבר יאפשר לנו להוריד מחירים באמצעות ייצור המוני".

הדבר נועד להרגיע את המשקיעים לאחר שברבעון הקודם ירדו רווחי סמסונג ב-60% בעקבות ירידה חדה במכירות הסמארטפונים. הסיבה היא התחרות הקשה מול היצרניות הסיניות, המציעות מכשירים זולים יותר המספיקים למשתמשים רבים. סמסונג, לעומת זאת, הציעה בשנים האחרונות עשרות דגמים שונים בשנה, כשכל אחד מהם אמור להתאים למישהוא אחר, אך ההבדלים הרבים הצריכו תחזוק של קווי ייצור רבים והעלו את המחירים.

עתה, רוצה החברה לעבור לשיטה הסינית, של פחות דגמים שרוב רכיביהם זהים. כך, היא תוכל לקנות או לייצר רכיבים בכמויות גדולות יותר, המורידות את העלות ליחידה ומאפשרות להנמיך מחירים ולמכור יותר מכשירים בלי להפסיד.