חברות הסושיאל מחפשות אפיקי רווח חדשים אחרי ששוק הפרסום מאבד גובה וחותך בהכנסות. אחרי טוויטר שבדקה אפשרות להיכנס לעסקי הפורנו - והתחרטה; מטא מקימה צוות מונטיזציה שאחראי לבנות מוצרים ופיצ'רים עבורם משתמשי פייסבוק, אינסטגרם או וואטסאפ, יהיו מוכנים לשלם.

על פי הדיווח בוורג', המחלקה החדשה - New Monetization Experiences - תהיה אמונה על "חוויות" משודרגות, שעשויות להפיק רווחים לענקית הטכנולוגיה. את הפעילות יוביל ראש תחום המחקר לשעבר בחברה, פראטיטי רייצ'ודורי.

כזכור, מטא סובלת מההתקררות בשוק הפרסום, עליו מבוסס מודל ההכנסות שלה. בשנה שעברה, מפרסמים יצרו עבור ענקית הסושיאל 115 מיליארד דולר - ואולם הכיוון שלילי. ישנה ירידה באווירה בביקוש לפרסום שחווינו לאורך כל הרבעון שעבר", אמר CFO מטא דיוויד וונר בדוחות האחרונים שפרסמה החברה, והוסיף כי במטא מאמינים שההתקררות מונעת מחוסר הוודאות "ברמת המאקרו".

כבר היום פייסבוק מאפשרת באזורים מסויימים פיצ'רים בתשלום בהם רכישה של "כוכבים" אותם המשתמשים יכולים להעניק ליוצרים האהובים עליהם. כעת במטא מעוניינים למצות את פוטנציאל התשלומים מהמשתמשים, דבר שעד כה לא היה בעדיפות אך כן מתחיל להופיע ברשתות חברתיות אחרות, כגון מנוי פרימיום לטלגרם או טוויטר בלו (גם טיקטוק החלה לבחון מינויים בתשלום עבור יוצרים השנה). מטא רואה כיום הזדמנויות לפתח פיצ'רים ומוצרים שיספקו חוויות שהמשתמשים "לא רק יהיו מוכנים לשלם עבורן - אלא ממש ירצו בכך", אמר סמנכ"ל המונטיזציה של החברה, ג'ון הגמן, בראיון לוורג'.

בעוד שלא ברור אילו פיצ'רים יהיו בתשלום בעתיד, הגמן מסר שהחברה עדיין מחוייבת להמשיך לפתח את אפיק ההכנסות ממפרסמים, וכי אין כוונה שהתשלום שייגבה ממשתמשים ישמש לצורך הסתרת פרסומות.