אין תמונה
המשחק בגללו אפל לא עונה לכם לטלפון
יום שישי, שמונה-עשרה ביולי 2008, השעה אחת ושלושים ותשע דקות אחר הצהריים, שעון סאן פרנסיסקו. סטיב ד. מחברת "דמיפורס" (Demiforce) מקבל הודעת דואר אלקטרוני מחברת אפל בזו הלשון:

"נושא: המשחק שלך גורם ללקוחות אפל להמתין זמן ארוך יותר.

אחד מנציגי השירות הטלפוני שלנו מפספס שיחות מכיוון שהוא משחק במשחק שלך. חשבתי שתשמח

לדעת."


ואכן, סטיב שמח לקבל את ההודעה הזו. הוא מיהר להעלות אותה לפורום שלו באתר החברה לפני פחות מחצי שנה, מייל כזה היה רק חלום מתוק.
טריזם הוא משחק מגניב. יש בו משולשים בחמישה צבעים שונים.  על השחקן להזיז את המשולשים בצורה כזו שייצרו שורות של משולשים באותו הצבע. ברגע שיצרתם שורה כזו, המורכבת משלושה משולשים או יותר, נעלמת השורה ושאר הטור נופל וממלא את המקום החסר, בדומה למשחק "Bejeweled".  טריזם משתמש בטכנולוגיית האקסלרומטר המובנית באייפון המאפשרת לו לחוש את הזווית בה מוטה מכשיר האייפון והטורים נופלים תמיד מצידו העליון של המסך באותו רגע כלפי מטה, מה שמקנה לשחקן אפשרויות חדשות וכמעט בלתי מוגבלות. כלומר: בטריזם שולטים רק על ידי סיבוב והטיית הטלפון.


עכשיו באייטיונז


בשמיני בפברואר, 2008, עלה לראשונה הרעיון במוחו של סטיב, מתכנת בבנק בסאן פרנסיסקו, ליצור משחק שמותאם עבור מכשירי האייפון (iPhone) והאייפוד טאץ'. הוא ישב וחשב איך לבנות משחק שינצל בצורה הטובה ביותר את היכולות של המכשירים האלו ועדיין יהיה מקורי, מעניין וכיף לשחק הכיוון: שילוב של טטריס העתיק והמוכר לכולם עם "Bejeweled". פחות מעשרה ימים מאוחר יותר, סרטון דמו של  טריזם  (Trism) הועלה לראשונה ליוטיוב. בסרטון נראה סטיב כשהוא מציג את המשחק ומספר על התקווה הגדולה שלו: שמישהו באפל ישים לב למה שהולך להיות הלהיט הבא בעולם המשחקים למכשירים שלהם. כשנשאל על המהירות בה פיתח את המשחק, הוא אמר "זהו שיא אישי... זה שבוע של מסיבות בסאן פרנסיסקו, כך שעשיתי כמויות של קידוד, כמויות של שתייה, כמויות של קידוד, כמויות של שתייה...".
 קצת פחות מארבעה חודשים אחרי שהעלה לראשונה את הרעיון ליצור את המשחק, הודיע סטיב באתר שלו כי שלב הפיתוח הסתיים סופית והמשחק יעלה לחנות של אפל ברגע שהחנות תפתח ב-11 ביולי, 2008. שלושה ימים לאחר שנפתחה החנות באופן רשמי, היה  טריזם ברשימת 25 המוצרים הנמכרים ביותר בחנות. ייתכן בהחלט שלמחירו של המשחק היה יד בדבר. המשחק נמכר בכרבע ממחירם של משחקים אחרים: חמישה דולר לעומת מחיר ממוצע של 20 דולר למשחקים אחרים בחנות. אך על פי הביקורות והפידבקים אותם מקבל סטיב בפורומים של דמיפורס, כנראה שלא רק המחיר הוא הסיבה להצלחה.  טריזם באמת הצליח להכנס לליבם של השחקנים הנלהבים שמחכים כבר בקוצר-רוח לגרסאות הבאות ומשחקי ההמשך.

מה עוד?


כרגע עובדים סטיב וחבריו על גרסה מתקדמת של  טריזם עם אפשרויות חדשות ודרגות קושי נוספות כמו למשל משולשים בשישה צבעים במקום חמישה. לגבי משחקים נוספים, סטיב עדיין לא יודע מה יהיה. כרגע הוא בודק אפשרות של התאמת המשחק לקונסולות Wii ו- Xbox360. ייתכן כי בקרוב יתחיל לעבוד על "טריזם2" ובנתיים, הוא רק רוצה לנוח אחרי חמישה חודשים מפרכים וקשים במיוחד.