הדיווחים על מותה של פייסבוק היו מוקדמים מדי, כך לפי דו"ח חדש של מגזין ביזנס אינסיידר, שאסף סטטיסטיקות על השימוש ברשתות חברתיות במהלך השנתיים האחרונות.

נערות מצטלמות בבריכה (צילום: Hill Street Studios, Istock)
צילום: Hill Street Studios, Istock

למרות שבשנים האחרונות פונים צעירים יותר ויותר לרשתות חברתיות חדשות יותר, בהן ההורים שלהם עדיין לא נמצאים, פייסבוק היתה ונותרה הרשת החברתית הפוופולארית ביותר גם בקבוצת הגיל הזו. נתונים המובאים בדו"ח מראים כי 84% מבני 18-29 בארה"ב משתמשים ברשת - יותר מכל קבוצת גיל אחרת.

בקרב בני 30-49 משתמשים בפייסבוק 79% מהאמריקאים, בקרב בני 50-64 משתמשים בפייסבוק 60% ובקרב פנסיונרים נמצאים בפייסבוק רק 45%. כמו כן, מדווחים צעירים כי ב-2013 השתמשו בשירות יותר מאשר ב-2012.

הנשים שולטות ברשת

נתונים אחרים אודות הדמוגרפיה של פייסבוק מצביעים על נטייה חדה לכיוון המין הנשי - 76% מהנשים בארה"ב משתמשות ברשת, לעומת רק 66% מהגברים. בנוסף, עניים נוטים יותר להשתמש בפייסבוק - 76% מבעלי משכורות של עד 50,000 דולר בשנה נמצאים ברשת לעומת פחות מ-70% מבעלי המשכורות מעל סף זה.

עם זאת, נראה שבני נוער אכן נוטים לחפש חלופות חדשות וחתרניות יותר. למרות שלפייסבוק יותר משתמשים מכלרשת חברתית אחרת בכל קבוצת גיל ובמיוחד בקרב צעירים, נתונים ממחקר של פייפר ג'פריז מראים כי בני הנוער מייחסים לאינסטגרם חשיבות גבוהה מזו של פייסבוק וטוויטר.

בינתיים, בטוויטר המצב לא מזהיר - רק 22% מהגברים ו-15% מהנשים בארה"ב משתמשים ברשת המיקרו-בלוגינג והרשת החברתית העסקית לינקד-אין, המיועדת למחפשי עבודה וקרייריסטים במיוחד בתחום ההיי-טק, עברה אותה במספר המשתמשים בגילאי 30-49.

אתר שנהנה ממעמד-על הוא יוטיוב של גוגל, שמגיע לפי הנתונים ליותר בני 18-34 מכל רשת טלוויזיה בארה"ב. חצי מבני גילאים אלה ביקרו באתר לפחות פעם אחת בין דצמבר 2013 לפברואר 2014 לפי חברת המחקר נילסן, ובקרב צעירים הוא מדורג במקום הראשון כמקור לצפייה בווידאו - מעל טלוויזיה ופייסבוק.

הרשת החברתית הצעירה ביותר היא, כצפוי, סנפצ'ט, ש-60% מכלל המשתמשים בה הם בגילאי 18-24. לשם השוואה, באינסטגרם, שנחשבת גם היא לפופולארית במיוחד בקרב צעירים, מהווים בני גילאים אלה רק 28% מהמשתמשים.

עוד ב-NEXTER: