אין ספק שענף התיירות השתנה לחלוטין בעקבות המצאת האינטרנט: כל מסעדה, אטרקציה, נקודת תצפית, צומת ואפילו רחוב קיבלו התייחסות באתרים כמו Tripadvisor, מה שהעניק לתיירים אפשרות לחפש מידע מדויק ביותר לגבי היכן כדאי להם או לא כדאי להם לבקר. ונחשו מה? אנשים לא מפחדים להביע את דעתם ולכתוב ביקורות רעות במיוחד אם מקום מסוים לא מצא חן בעיניהם או לא עמד בסטנדרטים שלהם, קטנוניים ככל שיהיו. וכעת, מתברר שיש גולשים שנוטים להתלונן יותר מאחרים, ויש להם שם.

אתר ההשוואות הבריטי Uswitch נבר בערימות של תלונות שהתקבלו באתר Tripadvisor ואסף את שמות האנשים שכתבו את התלונות הללו. הם מצאו שנשים בשם קים וגברים בשם פול הם שמות המתלוננים הגדולים ביותר שנמצאים בראש הרשימה.

אבל לא רק הם: השם ״קרן״ המושמץ תפס את המקום השני ברשימת הנשים, ואחריו סוזן, סו, שרה, ג׳ולי, אמילי, קלודיה, אנה ורייצ׳ל. בקרב הגברים, דייויד קיבל את המקום השני ואחריו ג׳ון, מארק, אנדרו, סטיב, מייקל, פיטר, ג׳ף ודניאל.

האתר מציין שהמחקר התמקד בעיקר באתרי התיירות הגדולים ביותר בעולם, במקום במסעדות קטנות אשר חבויות בסמטאות ערים, למשל. באופן מעניין למדי, אתר התיירות שקיבל הכי הרבה תלונות הוא דווקא מגדל אייפל בפריז, שספג 17 אלף ביקורות רעות. אלה מצטברים לכדי 402 שעות של הקלדות זועמות, אגב. האתרים הבאים הנודעים לשמצה באינטרנט הם הקולוסיאום ברומא, שעון ביג בן בלונדון, פירמידות גיזה במצרים ופסל החירות בניו יורק. גם בניין האופרה בסידני קיבל מקום של ״כבוד״ ברשימה.

״כדי לגלות את שמות המתלוננים הגדולים ביותר שלנו, התחלנו בלאסוף רשימה של אתרי התיירות הגדולים בעולם, והשתמשנו בדפים שלהם בטריפ אדוויזור כדי לסנן ביקורות רעות וגרועות", כותבים באתר ההשוואות, "לאחר מכן, אספנו את השמות של האנשים שכתבו את הביקורות הללו ב-50 העמודים הראשונים, והתמקדנו באלה שכתבו את הביקורות באנגלית. כדי לגלות כמה זמן בוזבז על ביקורות שליליות של אתרי התיירות, מצאנו את כמות המילים הממוצעת לביקורות הרעות והגרועות וחילקנו אותה במספר המילים הממוצע שאפשר להקליד בדקה״.

ומה המסקנה של כל הסיפור? קודם כל, שגולשים אוהבים לבזבז זמן בלהתלונן. אבל זה לא נורא כמו האנשים שמבזבזים את הזמן בלחקור את האנשים שמבזבזים את הזמן בלהתלונן. לא?