קונצרן הענק הסיני ג'ילי גייס 750 מיליון דולר לפי שווי של 13 מיליארד דולר מחמישה משקיעים לפיתוח מותג הרכב החשמלי 'זיקר'. בין המשקיעים, מייסד מובילאיי אמנון שעשוע. 

מזיקר, המשווקת שני דגמים של רכבים חשמליים בסין, נמסר בהודעה כי מטרת הגיוס היא תמיכה במחקר ובפיתוח הטכנולוגי ולהתרחבות גלובאלית של המותג הסיני. 

המשקיעים הם אמנון שעשוע, מנכ"ל ומייסד מוביליאיי, זרוע ההשקעות של המועצה המוניציפאלית של העיר גונגז'ו הסינית ו-3 משקיעים קיימים בחברה, בין היתר יצרנית הסוללות הסינית CATL. 

טכנולוגיית SuperVision  של מובילאיי כבר הוטמעה ברכבים של זיקר מבית ג'ילי. לאחרונה, דיבר אמנון שעשוע בכנס הטכנולוגיה CES בלאס וגאס וציין כי מובילאיי הגדירה מחדש את התוכניות העסקיות והטכנולוגיות שלה והיא מציעה כיום לתעשיית הרכב התקדמות מדורגת לתחום האוטונומי. טכנולוגיית SuperVision שמבוססת על מצלמות וידאו בלבד, ללא חיישנים נוספים, הושקה ברבעון הרביעי של שנת 2021. המוצר נמכר לג'ילי וכבר נמצא ביותר -70 מכוניות זיקר שנוסעות בכבישי סין. 

אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל חברת מובילאיי (צילום: נאסד"ק, יחצ)
אמנון שעשוע, מנכ"ל ומייסד מובילאיי | צילום: נאסד"ק, יחצ

6.7 מיליארד מתוך הסכום הכולל הוא בהזמנות שהתקבלו בשנה הנוכחית, פי 4 מהיקף ההכנסות הכללי שהוערך ל-2022. "זה מראה שההכנסות קדימה גבוהות משמעותית מההכנסות הנוכחיות", אמר. כמו כן, נחתמו עסקאות למכירת המערכת הזו לששה יצרני מכוניות נוספים. אחת העסקאות, שפרטיה לא נחשפו, היא בהיקף של 1.5 מיליארד דולר, לרכב אוטונומי ברמה 3. "אנחנו מצפים לעוד עסקאות רבות בתחומים האלה", אמר שעשוע.

במסגרת הסקירה של שעשוע בכנס הציג שעשוע את צבר ההכנסות הצפויות בתחום טכנולוגיות העזר לנהג (ADAS) שמגיע לדבריו לעסקאות חתומות בהיקף 17 מיליארד דולר עד שנת 2030, מתוכן עסקאות הרכב האוטונומי בהיקף 3.5 מיליארד דולר.