אמש (שלישי) פורסם כי אפל חידשה את התוכנית לפיתוח מכונית אוטונומית חשמלית, ומתכוונת להשיק אחת כבר בשנת 2024. היזם אילון מאסק, שייסד את חברת המכוניות החשמליות טסלה וממשיך לנהל אותה גם כיום, לא נותר חייב: בציוצים שפרסם בטוויטר הוא הביע תמיהה לנוכח הפרסומים על טכנולוגיית הסוללות העתידית של קופרטינו, ואף חשף שניסה להציע למנכ"ל אפל, טים קוק, לרכוש את טסלה – ונתקל בסירוב.

"בתקופה הקשה ביותר של פיתוח מודל 3 של טסלה, פניתי לטים קוק כדי לדון באפשרות שאפל תרכוש את טסלה עבור עשירית משוויה הנוכחי. הוא סירב לקבוע פגישה", כתב אמש מאסק בטוויטר. בעקבות הצטרפותה למדד S&P 500 בשבוע האחרון, שוויה של טסלה זינק ועומד כעת על יותר מ-600 מיליארד דולר, כך שלמעשה, המחיר שהוצע לאפל הוא 60 מיליארד דולר עבור יצרנית המכוניות החשמליות. גם תקופת הזמן שבה ניסה מאסק לפתוח במגעים לא ברורה, אך פיתוח מודל 3 החל בשנת 2017 והסתיים בשנת 2019, כך שניתן לשער שהוא פנה לקוק בתקופת הזמן הזו.

לפי הדיווחים, אפל החליטה להחיות את פרויקט טיטאן לייצור המכונית החשמלית שלה, שהחל בשנת 2014 ונגנז בעקבות מהמורות שונות בתהליך. לצורך התנעתו המחודשת של הפרויקט גייסה אפל את דאג פילד (Doug Field), לשעבר עובד החברה שעבר לטסלה. הוא לקח את מושכות הפרויקט בשנת 2018, ופיטר לא פחות מ-190 עובדים בשנה שלאחר מכן.

עוד עלה בדיווחים כי אפל מתכננת סוללה חדשה בעיצוב "חד תאי" שתאפשר להפחית את עלויות הייצור באופן דרמטי ולהגביר את טווח הנסיעה באופן משמעותי. בנוסף, אפל בוחנת את השימוש בליתיום ברזל פוספט, שנוטה לשמור על טמפרטורה נמוכה יותר – ולכן גם בטוח יותר לשימוש. "זה הדבר הבא", אמר גורם על טכנולוגיית הסוללות של אפל. "כמו הפעם הראשונה שראיתם אייפון". 

גם על הפרטים הללו בחר מאסק להגיב אמש בטוויטר הפרטי שלו. "מוזר אם זה נכון", צייץ היזם לפני שחשף שקוק דחה את בקשתו. "טסלה כבר משתמשת בברזל-פוספט למכוניות המיוצרות במפעל בשנגחאי. גם סוללה חד תאית היא לא אפשרית מבחינה אלקטרו-כימית. יכול להיות שהם התכוונו לתאי סוללות שמחוברים זה לזה, כמו מבנה הסוללה של טסלה?".

פחות מחודשיים עברו מאז שמאסק הוכתר בתור האיש השלישי בעושרו בעולם בדירוג של סוכנות הידיעות בלומברג. מאז הוא הספיק לעלות למקום השני ועקף את מייסד מיקרוסופט, ביל גייטס. מאסק מחזיק כ-20% ממניות טסלה, שנחשבת ליצרנית הרכב עם השווי הגבוה בעולם – על אף שנתח השוק שלה קטן משמעותית מזה של טויוטה, קונצרן פולקסוואגן וג'נרל מוטורס, למשל.