אין תמונה
מנהיג חזק. אולג פטרושקה

כבר שלושה ימים ארוכים שכל הרשת מדברת על אולג פטרושקה, אוליגרך מסתורי שצץ לו בישראל ומריץ קמפיין בחירות ואת עצמו לראשות הממשלה. לא ברור מטעם איזו מפלגה ועם מי, מה שבטוח שהוא מאמין שישראל צריכה מנהיג חזק והוא היחיד שיוכל לעשות כאן סדר.

במסגרת הקמפיין הפוליטיקאי המסתורי הקים אתר מושקע עם קורות חיים, ראיונות, מצע ועוד שלל אייטמי תעמולה, הפיץ באנרים וסרטונים, יצר עמוד מעריצים בפייסבוק ולמעשה השתמש בכל אמצעי אפשרי על מנת להצטייר כפוליטיקאי לגיטימי לכל דבר. 

 

 

פטרושקה עורר סקרנות רבה וחרושת שמועות סביב זהותו הציפה את הרשת. כל הסימנים הראו שמדובר בפוליטיקאי אמיתי, אבל במקביל היה גם ברור שמדובר בקמפיין כלשהו פוליטי או לא, אבל כזה שנועד לקדם משהו והוא לא פטרושקה.

 

גולשים רבים ניסו לאסוף את הרמזים מי עומד מאחורי הקמפיין. בלוג "המזבלה" שעוסק בעולם הפרסום עקב מקרוב אחרי השתלשלות הקמפיין המסתורי. בדק את האנשים שקנו את כתובת האינטרנט של פטרושקה, ואפילו גילה את שמו של השחקן שמשחק את אולג - יגאל פרקש.

גם כתב חדשות 2, יואל גלייזר ליקט רמזים וניסה לפענח במי ומה מדובר. כשבין תאוריות הקונספירציה עלו השערות שקושרות אותו לפרומו מתוחכם לעונה החדשה של התוכנית "ארץ נהדרת", אפשרויות נוספות שעלו הן שמדובר בקמפיין מסחרי או פוליטי.

האמת נחשפת 

פטרושקה בהחלט עורר רעש ובאז ברשת, אבל שאלה אחת עדיין לא נענתה. מי הוא באמת אולג פטרושקה ומה עומד מאחורי הקמפיין הזה? עכשיו יש תשובה.

מדובר בקמפיין של ועדת המדרוג באינטרנט, שאוספת את נתוני הגלישה לאתרים בישראל, ומטרתו היתה להוכיח את כוח השיווק של הרשת. 

במסיבת עיתונאים מיוחדת שהתקיימה לפני שעות אחדות אמר גל תורג'מן, מנכ"ל ועדת המידרוג: "כבר היה לנו בארץ את ארקדי גיידמק ששימש לנו השראה כמובן. היו לנו תופעות כאלה בישראל. איך בכלל למצוא מישהו שיוכל לשחק את אולג בצורה אמינה, מישהו שלא יחשפו אותו מיד. לא יכולנו להשתמש בשחקן מקצועי. היינו צריכים מישהו אמיתי, שלא מגיע מתחום המשחק. העלינו את הקמפיין שלו בכל האתרים הישראלים. לא כיוונו לפייסבוק, לא ליוטיוב. המטרה היתה להוכיח את כוחם של האתרים הישראלים. הקמפיין עלה בסך הכל בעשרה אתרים כחול לבן".

תמיר יובליץ', הבעלים של חברת Dsay אינטרקטיב שניהל את הקמפיין, הסביר - "עלינו בקמפיין כחול לבן מתוך מטרה שהדיספליי עובד ושאפשר לבנות איתו מותג. הקמפיין הזה בקושי גירד את ה-700 אלף שקל מלמטה. הוכחנו שהאינטרנט הוא כלי אפקטיבי, יעיל, מדיד ומשתלם למפרסמים. כל הקמפיין הסתכם בסך הכל בבאנרים באתרים המובילים (גם באתר mako ל.א), הגענו ל-41 אלף חיפושים למילה אולג פטרושקה בלי שאפילו פירסמנו אותו בגוגל. יש יותר מ-200 אלף צפיות לאולג ביוטיוב. יוטיוב היה בסך הכל צינור שידור מבחינתנו".

לא רוצים לפספס אף סיפור? לייק לפייסבוק של נקסטר