גבר עם אוזניות (צילום: Ian Waldie, GettyImages IL)
להאזין למוזיקה. בלי טריקים | צילום: Ian Waldie, GettyImages IL

 

שירות המוזיקה בתשלום Rdio הגיע בצורה רשמית לישראל. המשמעות היא שכעת הגולשים הישראלים לא יזדקקו ל-VPN או פרוקסי על מנת להאזין לשירים האהובים עליהם, כל עוד הם מוכנים לשלם על כך.

פותחת את השוק

בבלוג הרשמי של Rdio כתבה החברה כי היא נרגשת לשתף את השירות עם עוד מעריצי מוזיקה ברחבי העולם, וכחלק מכך היא מתרחבת ל-20 טריטוריות חדשות ברחבי העולם. כחלק מדריסת הרגל העולמית שלה, היא כעת תגיע למשתמשים ב-51 מדינות על גבי שש יבשות שונות, מה שלמעשה יהפוך אותה לשירות המנויים השני בגודלו בכל הנוגע לכמות המדינות בהן תומך.

המדינות החדשות שהצטרפו "למשפחת" Rdio כוללות את ארגנטינה, בוליביה, קוסטה ריקה, הרפובליקה הדומיניקנית, אקוודור, אל סלבדור, גוואטמלה, הונדורס, הונגריה, ליכטנשטיין, לוקסמבורג, מונקו, ניקרגואה, פנמה, פרגוואי, פרו, דרום אפריקה, אורוגוואי, ונצואלה וכמובן ישראל.

מגבירים את הווליום

במידה ועדיין לא יצא לכם להכיר, Rdio הוא שירות מוזיקה שהושק ב-2010 על ידי יאנוס פריס וניקלאס זנסטרום, העומדים מאחורי סקייפ ותוכנת שיתוף הקבצים הנוסטלגית, Kazaa. השירות של החברה מציע מוזיקה ללא מודעות או פרסומות, המתמקד בהעברת המוזיקה אל המשתמשים תמורת תשלום חודשי. לצד אתר האינטרנט, החברה מציעה אפליקציות סלולריות ואפליקציות לדסקטופ, כך שהמשתמשים יכולים להאזין למוזיקה האהובה עליהם מכל מקום.

וגם:
>> החברה שמאחורי קנדי קראש דוחה את ההנפקה בבורסה בטענה כי המשחק "מוצלח מדי"
>> עכשיו אפשר להוסיף גם תמונות של הסלון שלכם ל-Google Street View

Rdio
עושה עלייה. Rdio

בכל הנוגע לאתר עצמו, ניתן לראות את הדגש על המינימליסטיות והרצון להעביר את המוזיקה בצורה הנוחה ביותר למשתמש. לאחר ההרשמה תוצג רשימה של אמנים ושירים מגוונים, כאשר המשתמשים יכולים לבחור את השירים או הז'אנרים האהובים עליהם ופשוט להתחיל להאזין להם בלחיצת כפתור אחת.

כמובן שהמשתמשים יכולים ליצור פלייליסטים אישיים בהתאם להעדפותיהם המוזיקליות, בדומה לשירותי המוזיקה אותם יצא לנו להכיר עד היום, כגון ספוטיפיי. גם כאן ניתן למצוא אלמנט חברתי, שכן המשתמשים מוזמנים לחלוק את הפלייליסטים שלהם עם חבריהם, או לחילופין להתחיל לעקוב אחריהם במטרה לראות ולהאזין לשירים האהובים עליהם. השירות כולל בתוכו למעלה מ-400 תחנות ז'אנר שונות ויותר מ-20 מיליון שירים שונים, כאשר לאחר בחירת אומן או ז'אנר המוזיקה פשוט מתנגנת ברגע בצורה אוטומטית, כמו רדיו.

לצד האמנים הבינלאומיים המככבים בתחנה, תוכלו למצוא גם שמות מוכרים ומקומיים כמו שלמה ארצי, אריק ברמן, מירי מסיקה, ארקדי דוכין, הדג נחש ואפילו אלבומים ישראלים מוכרים כגון עבודה עברית – כאשר את כולם ניתן לחפש לא רק באנגלית, אלא גם בשפה העברית.

חשוב להבהיר כי בניגוד לספוטיפיי, המאפשר האזנה למוזיקה גם במודל חינמי המלווה בפרסומות בין השירים השונים, כאן ההתמקדות היא על משתמשי הפרימיום המוכנים לשלם עבור המוזיקה שלהם. משתמשים חדשים יוכלו להנות מגישה חינמית של עד שישה חודשים בווב ו-14 ימים במובייל, לאחר מכן יתבקשו לשלם החל מ-15 שקלים בחודש לגישה מוגבלת ועד 30 שקלים בחודש לגישה והאזנה חופשית.

ואיפה כל השאר?

העבודה ש-Rdio פותח את שעריו למשתמשים מישראל הוא אינו מובן מאליו. תקופה ארוכה שהמשתמשים המקומיים משתמשים בשיטות מתוחכמות ולעיתים לא בדיוק חוקיות על מנת להאזין למוזיקה שהם אוהבים בשירותים הפתוחים רק מעבר לים. ייתכן ש-Rdio יפתח את השערים לשירותים נוספים כגון ספוטיפיי ופנדורה שיציעו את שירותיהם, גם אם בצורה מצומצמת, גם לקהל הישראלי. בינתיים, אנו שמחים שלפחות חברה אחת מצאה לנכון לאפשר למשתמש הישראלי להאזין למוזיקה בצורה חוקית ופשוטה – ועכשיו נשאלת השאלה הגדולה ביותר: האם הוא אכן ישלם על כך?

הידיעה המקורית באתר Geektime