"בנטפליקס, הדבר האחרון שאנחנו רוצים הוא שאנשים ישלמו על משהו שהם לא משתמשים בו": כך הסבירו בחברה את המדיניות החדשה, לפיה חשבונות של מנויים שלא צורכים את התוכן יבוטלו מיוזמתה.

בהצהרה שפירסמה החברה באתר, נאמר כי מהשבוע הקרוב, מנויים שלא השתמשו בשירותי הצפייה של נטפליקס מעל שנה יתחילו לקבל התראות לסמארטפון או לאימייל. נטפליקס תשאל האם המנוי מעוניין להמשיך את השירות, ואם לא יתקבל מענה מבעל החשבון - הוא יבוטל.

נטפליקס בעצם מחליטה כי היא לא תגבה באופן אוטומטי תשלום ממנויים אשר לא באמת משתמשים בשירותיה, מיוזמתה - צעד שאכן חריג בנוף בו רוב החברות מעדיפות להציע שירות ולקבל תשלום עליו גם אם לא תנצלו אותו במלואו או תשתמשו בו (מי אמר "חדר כושר" ולא הלך?). בחברה מסבירים את המהלך כחלק מהנכונות להתאים את ההתנהלות למצב הכלכלי שנוצר בעקבות הקורונה.

בנטפליקס מציינים כי רק פחות מחצי אחוז מהמנויים הם כאלה שלא באמת משתמשים בשירותים שלה, כלומר כמה מאות אלפי חשבונות. הרעיון הוא שכל אחד יוכל להירשם לשירות בקלות וגם לבטל אותו בקלות, כאשר מנויים שחשבונם בוטל יוכלו להצטרף מחדש ואם עשו זאת תוך עשרה חודשים מרגע הביטול - כל המידע שנאסף עליהם (מועדפים, תכנים שכבר נצפו, תכנים באמצע צפייה והמלצות צפייה) ישמרו.