Team.Me (צילום:  Team.Me)
Team.Me | צילום: Team.Me
למי שלא נמצא בתעשיית ההייטק, שמות של תפקידים כמו מנהל הצלחת לקוח (Customer Success), מהנדס דאטה (Data Engineer) או מנהל מוצר (Product Manager) עשויים להישמע מבלבלים ולא ברורים. עם זאת, אלו מונחים שכל מי שמבקש להצטרף לתעשייה צריך להכיר כדי להשתלב בה בהצלחה. סטארטאפ ישראלי חדש שם לעצמו למטרה לסייע למועמדים לתפקידים שונים בענף ללמוד עוד על מה שצפוי להם עם כניסתם לתפקיד, ולחברות המגייסות, לבצע גיוסים איכותיים ומדויקים יותר לתפקידים שהן מציעות.

החברה, ששמה הוא טים.מי (Team.Me), הוקמה על ידי יותם צוקר, בן 34, יחד עם מעיין בלך. הרעיון עלה כאשר צוקר ליווה את אחיו בעת תהליך חיפוש העבודה בהייטק וראה מקרוב את הקשיים שחווים המועמדים. "אני זוכר שהוא התלבט בין כמה חברות, והוא אמר לי: 'אני לא מצליח להבדיל בין כל התפקידים שמציעים לי. אני מסתכל על ההצעות השונות ומנסה להבין מי בדיוק החברה, מה התרבות הארגונית שלה ועל מה בדיוק אני הולך לעבוד - ואין לי מושג איך לקבל את ההחלטה׳'. התחלתי לחקור את העולם הזה בעקבותיו ולבדוק אילו מוצרים קיימים בשוק במטרה לפתור את הבעיה הזאת. גיליתי שיש כאן פער גדול", הוא נזכר בראיון ל-mako.

יותם צוקר, Team.Me (צילום: מוני בלך)
יותם צוקר, Team.Me | צילום: מוני בלך
עובדה נוספת שעלתה במחקר של צוקר, היא שבני הדור ה-Z (שנולדו בין 1995-2010) עומדים להפוך בשנים הקרובות לחלק הארי של שוק העבודה. כלומר, אותם בני נוער שהתבגרו בפייסבוק, באינסטגרם ובהמשך גם בטיקטוק, מהווים את העובדים של המחר, אם לא כבר העובדים של היום. "זה דור שרגיל לצרוך תכנים בצורה אחרת לגמרי", מסביר צוקר, "הכל קורה אצלם במובייל. בלי קשר לשוק הישראלי ולא רק בהייטק, באופן כללי אנשים צורכים תוכן במובייל, בעוד שחוויית חיפוש העבודה נשארה גנרית".

בנקודה הזו, צוקר החליט לשנות את הדרך שבה המועמדים חווים את מקום העבודה אליו הם מתמיינים. המוצר הראשון של טים.מי, הסטארטאפ שהקים, נקרא hiring feed, וכשמו הוא למעשה פיד של תוכן שמציג אספקטים שונים של מקום העבודה. בדומה למה שאנחנו מכירים מהטיקטוק או מהאינסטגרם, ניתן לגלול בפיד ולצפות בתוכן לפי נושאים כמו עדויות עובדים, סיור וירטואלי במשרד או הסברים על המוצר. הפיד של טים.מי מתממשק עם כל האפיקים שבהם החברה מפרסמת את המשרות שלה, לרבות אתר האינטרנט, פרופיל הלינקדאין ועוד.

"הרעיון הוא לתת למועמד את החוויה האולטימטיבית", מסביר צוקר. "אנחנו בוחרים קטגוריות מעניינות ורלוונטיות לחברה המגייסת: יש חברות שרוצות לדבר על המוצר שלהן, יש כאלה שרוצות להראות את המשרדים שלהן ועוד. אני כמועמד נכנס לפיד ובוחר את החוויה שהכי רלוונטית עבורי. אם אני בחרתי לראות את המשרד לדוגמה, אני צופה בסיור מאוד 'טיקטוקי' של המשרד אליו אני עומד להגיע. מצד שני, אני יכול לצפות גם במייסד החברה מדבר על המוצר שלה, וכך אני לומד על החוויה שהולכת להיות לי כעובד וגם סופג את ה'ווייב' של האנשים שאני הולך לפגוש".

טים.מי מספקת כיום ללקוחותיה מעטפת הכוללת צילום, עריכה והעלאה של התכנים לפיד, אך בעתיד היא מתכננת לפתח ממשק שיאפשר לחברות המגייסות להעלות את התכנים בעצמם. "היום הצילום עצמי הוא חזק אפילו יותר מהצילום המקצועי, אנשים רגילים לייצר תוכן בעצמם, הם רק צריכים להבין את הפריים הנכון ולדעת לאן להעלות את זה", מסביר צוקר את הכיוון העתידי אליו צועדת החברה. "זו חוויה אותנטית יותר שמקרבת בין המועמד למעסיק".

אחת מהחברות שהפכו ללקוחות של טים.מי בישראל ואימצו את המוצר החדשני היא טורי, פלטפורמה לניהול תוכנות SaaS עבור ארגונים עסקיים. לחברה 50 עובדים בישראל ו-130 עובדים בעולם בכלל. "כמועמדת, את מגיעה לעמדה שבה את לא יודעת מה התהליך, את לא יודעת מי מראיין אותך וגם אם אומרים לך כמה שלבים נשארו לך בדרך, כמעט ואי אפשר להתכונן לזה", אומרת מעיין תבור פרידמן, Head of People באתר הישראלי של טורי. "בטים.מי נתקלתי בפורומים של מיתוג מעסיק, וזה הרגיש לי כמו משהו שעשוי לתקן את המצב הזה".

מעיין תבור פרידמן, טורי (צילום: לנס הפקות)
מעיין תבור פרידמן, טורי | צילום: לנס הפקות

לדבריה של תבור פרידמן, המועמדים, לרבות הצעירים שבהם, כבר לא מעוניינים לקרוא תיאורי משרה ארוכים ומפורטים, אלא הם רוצים לראות משהו קצר שיעביר את המסר. "התחלנו להוסיף את ה-hiring feed לפניות שאנחנו מבצעים בלינקדאין, וגם כבר אחרי שמתחילים את התקשורת עם המועמד, במיילים לדוגמה, ואנחנו מקבלים פידבקים טובים מאוד. מהרגע שהוספנו את ה-hiring feed, יש מענה הרבה יותר גדול למשרות. אם יש למועמד יש כמה הצעות, לנו יש משהו נוסף שמושך אותו", היא אומרת. "גם אם כל הראיונות מתבצעים בזום, המועמדים עדיין יכולים להרגיש את האווירה בחברה".

כיום הפעילות הכלכלית של טים.מי נשענת על תשלום מהלקוחות לצד גיוס הון מצומצם. לחברה כיום לקוחות בישראל כמו טורי שהוזכרה קודם, הייבוב וקומודו, וישנם עוד שמות שעתידים להצטרף בחודשים הקרובים. "בשנה הקרובה אנחנו הולכים לצמוח גם ברמה הגיאוגרפית וגם ברמת התעשיות שאנחנו פונים אליהן", מסכם מייסד החברה צוקר. "המוצר שלנו לא מיעוד רק לעולמות הטק, ובקרוב נתחיל לעבוד עם שחקנים חזקים בעולמות אחרים לגמרי. לכל תחום חיפוש העבודה יש עוד לאן להשתפר ואיך להשתנות. זה לא ייחודי למדינה מסוימת או לתעשייה מסוימת, החוויה היא בעייתית באופן כללי. יש עוד לאן לשאוף".