כשמיקרוסופט השיקה לפני שנה את ווינדוס 10, היא הציגה את זה כטובה גדולה שהיא עושה לנו בכך שהיא מציעה לשדרג כל מחשב ווינדוס 7 ו-8 ל-10 חינם. אבל העולם לא קונה את זה, ובחודש שעבר מיקרוסופט אף הסכימה לראשונה לפצות לקוחה על כך ששודרגה בכוח למערכת ההפעלה החדשה, כך לפי דיווח בסיאטל טיימס.

ווינדוס 10 (צילום: מתוך החשבון של מיקרוסופט ביוטיוב)
לא רוצים אותה, היא פשוט באה בלי לשאול. חלונות 10 | צילום: מתוך החשבון של מיקרוסופט ביוטיוב

טרי גולשטיין, סוכנת נסיעות מקליפורניה, טוענת שהמחשב בעזרתו היא מנהלת את סוכנות הנסיעות Travels with Teri הוריד והתקין את ווינדוס 10 בלי לשאול אותה על כך. לאחר העדכון, המחשב התחיל לעבוד לאט מאוד ולקרוס לעתים תכופות, מה שלטענתה פגע בעסק שלה. "מעולם לא שמעתי על ווינדוס 10, ואף אחד לא שאל אותי מעולם אם אני רוצה לעדכן", היא אמרה.

גולדשטיין ניסתה לפנות לתמיכה הטכנית של מיקרוסופט, אך שם לא הצליחו לפתור את בעיותיה. בתגובה היא תבעה את החברה בבית משפט ודרשה פיצוי כספי על אובדן הכנסות ומחירו של מחשב חדש - בלי ווינדוס 10.

מיקרוסופט הכחישה כל אשמה או התנהגות לא ראויה בדחיפת העדכון האגרסיבית, אך הפסידה במשפט. החברה ערערה על פסק הדין, אך בחודש שעבר משכה את הערעור ושילמה את הפיצויים שנפסקו לטובת גולדשטיין - 10,000 דולר.

לטענת דובר החברה, הסיבה לוויתור של מיקרוסופט על הערעור אינה קשורה לבחינת הדרכים הכמעט אלימות בהן היא מאלצת מחשבים להתעדכן לתוכנה החדשה למרות רצונם של משתמשים להישאר עם חלונות 7 האהובה, אלא לחוסר רצון להמשיך לשלם על הליכים משפטיים.