חסל סדר כותרות מפתות שמנסות לשכנע אתכם ללחוץ על קישורים לקריאת כתבות: פייסבוק רוצה שכתבות חדשותיות יחלו להופיע בשלמותם בתוך הסטטוסים שמעלות חברות התקשורת, כך לפי דיווח בניו-יורק טיימס.
הרשת החברתית נמצאת במשא ומתן עם לפחות שישה כלי תקשורת, בהם הניו-יורק טיימס עצמו, האתר הפופולארי באזזפיד, נשיונל ג'יאוגרפיק והאפינגטון פוסט. המטרה היא לשכנע אותם בכדאיות העלאת כתבות שלמות לפייסבוק. לטענת החברה, כיום לוקחת פתיחת קישור לכתבה שמונה שניות בממוצע - זמן ארוך מדי שמייאש לדבריה את המשתמשים. לכן, היא מציעה לחברות לארח את התכנים שלהן כדי שיוצגו באופן אוטומטי ומהיר בתוך הפיד של המשתמשים. אנשי צוקרברג קוראים לזה "סיוע בהפצת מידע מהיר יותר".
עם זאת, החזון הזה רחוק מלהתגשם: לפי המקורות שדיברו בכתבה, פייסבוק לא הצליחה לשכנע את כלי התקשורת שיש להם דרך להרוויח מהצגת תכניהם ברשת החברתית. כיום, מרוויחים כלי התקשורת באינטרנט מהצגת פרסומות ואיסוף נתוני משתמשים לצרכים מסחריים, אך פייסבוק לא מאפשרת להם לעשות אף אחד מהשניים. המקורות אמרו כי החברה מנסה להעניק לאתרים כלים להצגת פרסומות משלהם בכתבות שיוצגו בתוך פייסבוק, אך את המידע על הגולשים הם עדיין יפסידו.
אם תצליח המעצמה האינטרנטית לשכנע את גופי התקשורת להשתתף בניסוי, הוא צפוי להתחיל בחודשים הקרובים. אם לא, כלי תקשורת ייאלצו להמשיך לשלם כדי לקדם את התכנים שלהם באתר שלא מוכן לשלם להם כדי "לגנוב" אותם.