אפליקציית התחבורה הציבורית הישראלית Moovit הוציאה לפני זמן קצר לחנות של גוגל את גרסה 4.0 שלה, אחד השדרוגים המשמעותיים בתולדותיה. האפליקציה עוצבה מחדש ושודרגה במטרה לפשט את השימוש בחלקים שעד כה היו יחדית מסובכים או מוסתרים ולעודד את המשתמשים לנצל את יכולותיה עד תום.

 

מסך "מתי נגיע?" ב-Moovit 4.0 (צילום: Moovit)
מצב "מתי נגיע?" ב-Moovit 4.0 | צילום: Moovit

הממשק החדש של האפליקציה מבטל את הצורך לעבור בכל הפעלה בין חיפוש מסלול לקווים מסוימים. במקום זה, תיבת חיפוש אחודה מאפשרת לחפש כתובת, שם של נקודת עניין או מספר קו ולקבל מייד תוצאה בדמות המסלול מהמקום, בקו ואל היעד הנבחרים.

בנוסף, מוצגים עתה זמני הקווים הבאים לתחנות הקרובות ביותר מייד עם פתיחת האפליקציה, ללא צורך בבחירה ידנית שלהן. מהמסך הראשי ניתן לעבור ללשונית "מועדפים", המציגה את הזמנים הרלוונטיים לתחנות, לקווים ולמסלולים שנשמרו. לשונית נוספת היא "מתי נגיע?", המציגה את מצב הנסיעה והתראה לפני ההגעה לתחנת היעד - גם אם החיבור לאינטרנט התנתק באמצע הנסיעה.

תכונה נוספת שזכתה לשדרוג משמעותי היא דיווחי גולשים: אם עד כה הם היו קבורים בתפריט, עתה ניתן לראות בעת עמידה בתחנה או נסיעה בתחבורה ציבורית כפתור "+" ירוק בתחתית המסך, שלחיצה עליו מעלה אפשרויות מהירות לדיווחים רלוונטיים. למשל: בעת עמידה בתחנה ניתן לדווח על הזזה זמנית שלה, אירוע חירום, כמה נוסעיםממתינים בה ועוד, בעוד ממסך הקו ניתן לדווח על דילוג על תחנה, איחור נוסף מעבר למופיע באפליקציה, צפיפות נוסעים ועוד. ניתן גם לצפות בדיווחים של נוסעים אחרים לתחנות ולקווים ולאשר שהן עדיין רלוונטיות - ממש כמו בווייז.

 

החברה מבטיחה שהעיצוב החדש ישפר את חוויית הנסיעה בתחבורה הציבורית לכל 200 מיליון משתמשיה ב-55 600 ערים ב-55 מדינות בהן היא זמינה. לעת עתה זמין העיצוב החדש למכשירי אנדרואיד, ובהמשך השנה היא צפויה לצאת גם לאייפון ול-Windows Phone.